جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر 

سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

سفید کردن پوست واژن با لیزر مونالیزا جدیدترین و موثرترین روش جهت درمان تیرگی و کبودی ناحیه واژن می باشد. نام دیگر این روش، لیزر بلیچینگ واژن می باشد. تیرگی ناحیه واژن در اثر عوامل مختلفی از جمله زایمان، یائسگی، شیمی درمانی ، کاهش وزن ( بیش از 10 کیلوگرم ) و غیره به وجود می آید. همچنین لیزر مونالیزا برای افرادی که هنگام آمیزش جنسی احساس ناخوشایندی دارند، موثر است. در این روش می توان دیواره ناحیه واژن را تنگ کرده و پوست کلفت ناحیه را از بین برد که باعث افزایش لذت هنگام ارگاسم می شود.

از مهمترین دغدغه های امروزه خانمها داشتن واژنی سفید است. زیرا سبب می شود تا در روابط زناشویی خود با افزایش اعتماد به نفس رو به رو شوند. به همین دلیل روش های مختلفی برای رساندن خانم ها به این هدفشان وجود دارد. از جمله این روشها  سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا است . خانم  دکتر مهزاد هلاوی در این خصوص توضیحاتی را در این مقاله ارائه داده اند. همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.
 

این روش درمانی تقریباً بدون درد بوده ( اکثر زنان تنها خارش و لرزش کوچکی را احساس می کنند) و در مدت زمان کمی (حدوداً 10 دقیقه) صورت می گیرد.

 

سفید کردن واژن با لیزر

 

عملکرد دستگاه لیزر مونالیزا

نحوه عملکرد دستگاه لیزر مونالیزا به این صورت است که اشعه ملایمی را به بافت دیواره واژن تابانده و باعث ساخت کلاژن، الاستین و سلول های خونی جوان در ناحیه مورد نظر می شود. پروسه تقریباً بدون دردی که نهایتاً 5 تا 10 دقیقه در هر جلسه به طول می انجامد. تعداد جلسات مورد نیاز برای سفید کردن واژن با لیزر عمدتاً سه جلسه در طول 3 ماه متوالی می باشد. باز برای آشنایی بیشتر می توانید به مقاله لیزر مونالیزا مراجعه نمایید تا با نحوه عملکرد این دستگاه و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

هزینه لیزر روشن کننده واژن

پس از اطلاع از نحوه عملکرد این روش، نوبت به این سوال می رسد که هزینه لیزر برای رفع تیرگی واژن چقدر است. هزینه رفع تیرگی واژن با لیزر به نسبت تعداد جلسات مورد نیاز، نوع دستگاه لیزر و مراکز درمانی متغیر است.

نکاتی برای قبل از سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

  • از یک هفته قبل از انجام لیزر مصرف هر گونه کرم و پماد ( سفید کننده یا ...) در ناحیه مورد نظر را قطع کنید.
  • شب قبل از لیزر از نزدیکی خودداری کنید.
  • قبل از انجام لیزر هر گونه عفونت فعالی در ناحیه واژن باید درمان گردد.
  • بهتر است یک هفته بعد از قطع پریود، لیزر انجام گیرد.
  • از انجام تست پاپ اسمیر و سونوگرافی سینه ها نباید مدت زمان زیادی گذشته باشد.
  • قبل از انجام سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا باید فرد حداقل یک بار تست پاپ اسمیر بدهد تا تمامی بیماری های فعال فرد تشخیص داده شده و درمان های مربوطه شروع می شود.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

  • بعد از لیزر به مدت 3 تا 5 روز از آمیزش جنسی و تحریک ناحیه بپرهیزید.
  • در وان و استخر نروید.
  • از لباس زیر مناسب، کتان و گشاد استفاده کنید.
  • تا بهبودی کامل از فعالیت ورزشی بپرهیزید.
  • ممکن است نیاز به استفاده از نرم کننده و پماد مخصوصی پیدا کنید.

عوارض جانبی سفید کردن واژن با لیزر مونالیزا

امروزه این روش در کلینیک های درمانی با استاندارد های بالا صورت گرفته و روشی بسیار ایمن می باشد. پزشک در ابتدا محل را تمیز و ضد عفونی کرده و دسته مخصوص دستگاه را وارد واژن می کند و سپس در حالی که دسته را بیرون می کشد، تمامی دیواره داخلی واژن را با دستگاه درمان می کند. بیشتر زنان در طول پروسه که چند دقیقه ای بیشتر طول نمی کشد، کوچکترین درد و ناراحتی حس نمی کنند.

چرا باید تست پاپ اسمیر را قبل از انجام سفید کردن واژن انجام داد؟

زیرا ممکن است خانم به بیماری فعال خاصی مبتلا بوده و از آن بی خبر باشد. به همین دلیل باید این تست را انجام دهد تا از نوع بیماری مطلع شده و اقدام به درمان های مربوطه نماید.

برخی از خانم ها از متخصص زنان این سوال را می پرسند که در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا باشیم ممکن است نتوان سفید کردن واژن را انجام داد؟

خانم دکتر مهزاد هلاوی در این خصوص کمک شایانی نموده و پاسخ می دهند که خانم هایی که به برخی از بیماری هایی که توسط تست پاپ اسمیر تشخیص داده شده است، مبتلا هستند اصلا نگران نباشند زیرا بعد از درمان بیماری ها، به راحتی می توان سفید کردن واژن را انجام داد.

مقالات مرتبط

لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

درمان خشکی واژن 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

تغذیه در دوران بارداری

بیشترین سوالی که از خانم های باردار از خانم دکتر هلاوی بعد از مراجعه به مطب می پرسند، این است که آیا رشد بچه من خوب هست؟یا خیر. یا من به چه میزان در حاملگی باید غذا بخورم تا جنین رشد خوبی داشته باشد؟

 

خانم دکتر هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی، در این خصوص توضیحات کافی را به مادران عزیز، توضیح خواهند داد تا دوارن شیرین بارداری را با اطمینان خاطر بگذرانند.همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 
خانم دکتر هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی، در این خصوص توضیحات کافی را به مادران عزیز، توضیح خواهند داد تا دوارن شیرین بارداری را با اطمینان خاطر بگذرانند.
خانم هایی که در دوران بارداری هستند، باید این نکته را بدانند که باید به اندازه دو نفر غذا بخورند، نه اینکه دو برابر غذا بخورند.
متخصص زنان بر این باورند که در دوران بارداری میزان کالری دریافتی فقط باید بین 20 تا 30 درصد نسبت به قبل از دوران بارداری افزایش پیدا کند.
اصولا در 4 تا 5 ماه اول بارداری، خانم ها به دلیل ویار دوران بارداری که دارند، یا وزن مادر تغییری نمی کند و یا ممکن است با کاهش وزن رو به رو شوند. بنابراین اگر در ماه 4 بارداری هستید و هنوز وزنی اضافه نکرده اید اصلا جای نگرانی ندارد.

تغذیه در دوران بارداری

به گفته خانم دکتر هلاوی، تقریبا از ماه 5 بارداری به دلیل افزایش اشتها در مادر، وزن بیشتر می شود.
در این شرایط باید، مادر این نکته را در نظر داشته باشد که، در حین تغذیه چه مواردی را رعایت نماید تا با افزایش وزن در دوران بارداری رو به رو نشود.
اصولا وزن گیری جنین از حدود 30 هفتگی به بعد شروع می شود. یعنی از اواسط 7 ماهگی به بعد این وزن گیری شروع می شود. رشد جنین از 30 هفتگی به بعد بررسی شده و تخمین زده می شود.

برخی از توصیه های خانم دکتر هلاوی در خصوص تغذیه در دوران باردرای را در ادامه دنبال کنید.

فیلم توصیه هایی برای تغذیه در دوران بارداری
 

تغذیه در دوران بارداری

1- به اندازه کافی غذا بخورید.
این به دین معناست که به طور متوسط باید فقط 300 کالری بیشتر دریافت نمایید. البته این افزایش کالری با توجه به میزان وزن قبل از بارداری بستگی دارد. از مصرف خوراکی هایی که فست فود هستند و یا خوردن خوراکی های غیر مفید اجتناب شود. برای تقویت کردن بدن خود و جنین نیاز است تا از مواد معدنی مورد نیاز و ویتامین ها بیشتر استفاده شود.
2- در دوارن بارداری، از گرفتن رژیم های غذایی به منظور کاهش وزن و یا ثابت نگه داشتن وزن خودداری شود. زیرا با انجام این کار، هم به بدن مادر و هم به جنین صدمات زیادی وارد می شود.
3- مکمل ها و ویتامین ها تنها تامین کننده این مواد مغذی برای بدن نباشد. استفاده از تامین کننده های فولیک اسید، آهن و کلسیم های مکمل نیز بسار مهم است. زیرا برخی از مواد غذایی را نمی توان از راه مصرف مواد مغذی نیز دریافت کرد، در نتیجه باید همراه خوراکی های مغذی برخی از مکمل ها را که متخصص زنان تجویز می نماید را مصرف نمود. همچنین مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و خشکبار نیز باید در برنامه غذایی مادر قرار داده شود.
4- سبزیجات و میوه هایی که حاوی ویتامین C را به طور فراوان در رژیم غذایی مادر باردار باید قرار داد. زیرا به خانم ها باردار توصیه می شود تا روزانه 70 میلی گرم ویتامین C مصرف نمایند. برای دریافت این ویتامین می توان از مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز و کلم بروکلی استفاده شود.
5- پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید. پروتئین در زنان باردار نقش بسیار مهم دارد. زیرا باعث خون سازی و رشد سلولی می شود. به همین دلیل برای خانم های باردار توصیه می شود تا در روز بین 2 تا 3 واحد پروتیئن مصرف شود.
6- کلسیم بسیار مهم است. زیرا این ماده حیاتی برای مادران باردار محسوب می شود. هر مادر باردار باید به طور روزانه حدود 1000 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. از جمله منابع طبیعی این ماده حیاتی، شامل ماست، پنیر، شیر و اسفناج می باشد. به همین اندازه مصرف ویتامین D بسیار مهم است و در جذب بهتر کلسیم بسیار کمک کننده است.
7- مواد مغذی و خوراکی حاوی فولیک اسید را باید در برنامه غذایی قرار داد. زیرا استفاده از فولیک اسید به خون سازی جنین کمک می نماید. می توان برای تامین این ماده از انواع مغزها، حبوبات و برگ چغندر و اسفناج استفاده نمود.

برخی ازمقالات مرتبط

زایمان طبیعی 

زایمان سزارین

مشاوره ژنتیک 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

درمان خشکی واژن

درمان خشکی واژن

خشکی واژن

خانم ها به دلایل مختلفی به خشکی واژن دچار می شوند، این خشکی واژن سبب می شود تا خانم ها به مشکلات فراوانی دچار شوند. از جمله مشکلاتی که خانم ها با آن رو به رو می شوند، مشکل و درد در مقاربت جنسی است.

 

از عمده دلایل بروز خشکی واژن رسیدن سن خانم ها به سن یائسگی است. یائسگی سبب می شود تا پوست و بافت های اطراف واژن دچار خشکی شده و مایع و مخاط آن کمتر ترشح شود. همچنین  کاهش هورمون های زنانه مانند استروژن در ایجاد خشکی واژن در سنین بالا و در سن یائسگی بسیار موثر است. برای درمان خشکی واژن می توان از لیزر مونالیزا بهره برد تا علاوه بر درمان این عارضه، بر کیفیت زندگی فرد اضافه گردد. خانم  دکتر مهزاد هلاوی در این خصوص توضیحاتی را در این مقاله ارائه داده اند. همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 

وظیفه هورمون استروژن افزایش میزان ضخامت مخاط واژن و انعطاف پذیر تر بودن است. همچنین باعث افزایش تولید سلول های گلیکوژن می شود. با این توصیف در صورتی که میزان تولید شدن این هورمون ها کاهش یابد، تاثیرات منفی بر روی بدن می گذارد.

در برخی از خانم ها، کمبود استروژن باعث کاهش بافت اطراف واژن و کاهش تعداد غدد لنفاوی نیز می شود. برخی از افراد بافت چربی شان را در ناحیه تناسلی خود از دست می دهند، ادامه داشتن این روند سبب می شود تا واژن کوتاه تر و خشک تر شده و بر روی عملکرد واژن نیز تاثیر گذارد.

 

درمان خشکی واژن

 

استفاده از لیزر مونالیزا برای درمان خشکی واژن در سال های اخیر در بین متخصصان زنان اروپا و آمریکا، رواج پیدا کرده است و در ایران نیز برخی از متخصصان حوزه زنان از این لیزر برای درمان خشکی واژن استفاده می کنند.

خانم دکتر هلاوی برای درمان خشکی واژن از لیزر مونالیزا استفاده می نمایند.

علائم خشکی واژن چیست؟

ممکن است تمامی مواردی که در بالا به آن ها ذکر شد، برای فرد هیچ عارضه ای را به همراه نداشته باشد. با این حال برخی از موارد ممکن است از واژن خانم، ماده زرد و یا سفید رنگ، بدون دلیل و یا نبود عفونت ترشح نماید. ترشح عفونی بوی ناخوشایند و نامطبوع دارد. همچنین فرد به خارش شدید در واژن و سختی در دفع ادرار دچار شوند.

 

چه افرادی نیاز به درمان خشکی واژن با لیزر هستند؟

 

خانم هایی که به سرطان سینه در هر سنی مبتلا شده باشند و درمان های دارویی را انجام داده اند و یا دارو های ناموکسیفن استفاده نماید، بعد از مصرف این دارو تمامی عوارض جانبی این دارو شروع می شود، از جمله عوارض این دارو ها، خشکی واژن و آرتروفی است.

همچنین خانم هایی که به گُر گرفتگی، خشکی واژن و مقاربت های دردناک مبتلا هستند، می توانند برای درمان خشکی واژن از لیزر مونالیز می توان استفاده نمود.

همچنین تمامی افرادی که در بخش قبل به شرایط شان ذکر شد باید خشکی واژن خود را درمان نمایند.

را های درمان خشکی واژن

همانطور که گفته شد راه های درمانی مختلفی مانند استفاده از دارو های موضعی، کرم ها، دارو های خوراکی و همه مواردی که در درمان خشکی واژن وجود دارد. ولی با توجه به متفاوت بودن فیزولوژی بدن خانم ها و میزان تاثیر این نوع از دارو ها، ممکن است تاثیر مثبتی بر روی بدن خانم ها نداشته باشد.

به همین دلیل به این گروه از خانم ها توصیه می شود تا از لیزر مونالیزا استفاده نمایند.

درمان خشکی واژن با لیزر

درمان خشکی واژن با لیزر می تواند تغییرات مثبت زیادی را در زندگی شخصی فرد ایجاد می نماید.

درمان خشکی واژن با لیزر هیچ گونه عارضه ای را به همراه ندارد و فرد به راحتی و با اطمینان خاطر می تواند اقدام به درمان خشکی واژن نماید. همچنین برای درمان خشکی واژن با لیزر نیاز به استفاده از داروی خاصی نیست و فرد اصلا نگران این موضوع نمی باشد.

انجام لیزر تقریبا هیچ گونه محدودیتی ندارد و همه خانم ها می توانند، به راحتی خشکی واژن خود را با لیزر درمان کنند.

همچنین به دلیل آن که از لیزر استفاده می شود، فرد در حین درمان هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. فقط ممکن است کمی لزرش را در واژن خود احساس نماید.

نتیجه درمان خشکی واژن با لیزر بلافاصله بعد از اولین جلسه درمان تقریبا قابل احساس می باشد.

احساس رضایت افراد بعد از اولین جلسه درمان با لیزر چیزی حدود 90 % درصد می باشد.

درمان خشکی واژن با لیزر به دلیل نداشتن هیچ گونه عارضه ای، سبب می شود تا افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه به این عارضه دچار شده اند نیز، با اطمینان خاطر از این راه درمانی بهره بگیرند.

مقالات مرتبط

لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

زایمان در آب

زایمان در آب

امروزه زایمان از جمله دشوار ترین مواردی است که خانم های جوان آن را تجربه می کنند. با این حال زایمان ها نسبت به گذشته آسان تر و در مکان و زمان بهتری انجام می شود. زیرا برای انجام زایمان امروزه، اتاق های مجهز و زیبا برای مادر در بیمارستان ها وجود دارد که سبب می شود تا مادر در آن احساس آرامش نماید. همچنین برای انجام زایمان و در اتاق زایمان همسر و مادر، در کنار خانم باردار هستند تا مادر را از نظر روحی همیاری نمایند، اما ممکن است خانمی با این همیاری مشکل داشته باشد.

 انجام زایمان بدون درد برای خانم ها جزو بهترین آرزوهایشان در زمان زایمان است. به همین دلیل زایمان در آب امروزه از جانب مادران باردار، مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است.  خانم دکتر مهزاد هلاوی در این خصوص توضیحاتی را در این مقاله ارائه داده اند. همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 

زایمان در آب

 

انواع زایمان

انتخاب نحوه و نوع زایمان با توجه به شرایط مادر و جنین توسط متخصص زنان تعیین می گردد. زایمان طبیعی از بهترین روش های زایمان است. به همین دلیل روش های بسیاری را متخصص زنان پیشنهاد می دهند تا فرد با زایمان طبیعی، فرزند خود را به دنیا بیاورد. از جمله این روش ها، زایمان در آب است.

همچنین برای انجام زایمان، متخصص زنان با کمک یک وان جکوزی، قرص های تجویزی و یا بی حسی اپیدورال می توان خانم را بی حس نموده و یا درد را در خانم کاهش داد تا با داشتن زایمانی راحت، از زایمان خود نیز لذت ببرد.

در حین زایمان برای بررسی هر چه بهتر وضعیت قلب جنین، قلب توسط مانیتور های مخصوصی، بررسی می شود. در صورتی که متخصص زنان در حین بررسی وضعیت جنین، متوجه مشکلاتی برای جنین شود، با تشخیص به موقع، می تواند زایمان سزارین را با ایجاد یک برش شکمی انجام دهد. خانم دکتر هلاوی ذکر می کنند که تمام سعی در حین روند باردرای و زایمان به گونه ای است که با تحت نظر بودن خانم زیر نظر متخصص زنان، به راحتی زایمان انجام شود و مادر از بارداری و زایمان خود تجربه ی خوبی را به همراه داشته باشد.

امروزه روش های متفاوتی  برای انجام زایمان وجود دارد تا به مادران کمک کند تا بهترین زایمان را داشته باشند. از جمله این روش ها، زایمان در آب است.

زایمان در آب

زایمان در آب از جمله روش های غیر دارویی است که در هنگام زایمان، با کمک آب می توان زایمان را انجام داد. ولی نیاز به گفتن این نکته ضروری است که صرفا، زایمان در آب میزان درد را کاهش نمی دهد بلکه، به دلیل قرار گیری مادر در آب گرم، عضلات لگن مادر باز می شود و به دنبال آن مفاصل نیز باز تر شده و جنین می تواند به راحتی به دنیا بیاید. همچنین در این حین، در بدن مادر ماده ای به نام اندورفین ترشح می شود. اندورفین سبب می شود تا درد های بدن مادر، کاهش بیابد. خانم دکتر هلاوی به عنوان متخصص زنان و زایمان متذکر می شوند که زایمان در آب به تنهایی بی دردی در زایمان را سبب نمی شود. بلکه باعث می شود تا با کاهش میزان گرفتگی های عضلانی و مفاصل در حین زایمان و باز شدن دهانه رحم، جنین به راحتی از رحم خارج شود و مادر کمترین درد را در این میان حس نماید.

درحین زایمان در آب، مادر می تواند در آب قدم بزند و از آن به راحتی خارج شود.

در صورتی که قلب جنین در حین زایمان با مشکل رو به رو شود، دستگاه هایی نیز تعبیه شده است که به راحتی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

نظرات مختلفی در خصوص زایمان در آب وجود دارد، برخی از متخصصان زنان بر این باورند که به دنیا آمدن نوزاد داخل آب هیچ ایرادی ندارد.

برخی با این عقیده مخالفند و بر این باورند که ممکن است آب برای جنین مشکلاتی را ایجاد کند.

گروهی از متخصصان زنان نیز بر این باورند که مادر می تواند تمامی زمان قبل از زایمان خود را در آب قرار گیرد تا میزان بسیار کمی از دردش کم شود، سپس مادر را از آب خارج کرده و نوزاد را از رحم خارج نمود.

انجام تمامی این اقدامات صرفا باید زیر نظر متخصص زنان انجام شود تا سلامت مادر و جنین حفظ شود و مادر تجربه زیبایی از زایمان خود داشته باشد.

برای داشتن بارداری سالم و در نتیجه زایمان سالم، همواره باید مراقبت هایی را در زمان بارداری انجام داد. تا بتوان فرزندی سالم را به دنیا آورد.

برخی ازمقالات مرتبط

زایمان طبیعی 

زایمان سزارین

مشاوره ژنتیک 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

غربالگری در دوران بارداری

شاید خیلی از خانم ها از این که چه زمانی برای انجام تست و آزمایشات غربالگری در دوران بارداری مناسب است آگاه نباشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خانم دکتر مهزاد هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان، زایمان و نازایی می تواند در این خصوص راهنمایی های فراوانی را به مادران گرامی ارائه دهد؟

از جمله مهمترین سوالاتی در خصوص غربالگری در دوران بارداری، مادران از متخصص زنان می پرسند این است که، چه زمانی باید برای تایید سلامت جنین این غربالگری انجام شود؟  می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای ازخانم دکتر هلاوی با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 

غربالگری در دوران بارداری

غربالگری در دوران بارداری

یعنی انجام تست و یا آزمایشات مخصوص به غربالگری که در 3 دوره انجام می شود.

دوره اول غربالگری در هفته 11 تا 13 هفتگی از شروع بارداری انجام می شود. در این زمان سونوگرافی انجام می شود تا ضخامت مایع در ناحیه پشت گردن جنین مشخص شود. همچنین این سونوگرافی به منظور بررسی سایر مواردی که اگر رادیولوژیست صلاح بداند، انجام می شود. آزمایش بعدی، یک آزمایش خون است.

غربالگری به احتمال 80 تا 95 درصد، به متخصص زنان نشان می دهد که جنین مبتلا به سندروم داون، Trisomy 13 و Trisomy 18، اختلال مغزی و نخاعی است یا خیر.

در صورتی که آزمایش های مرحله اول غربالگری دوران بارداری خوب باشد، متخصص آزمایش مرحله دوم غربالگری را تجویز می کنند.

هدف از انجام غربالگری در دوران بارداری

هدف از انجام غربالگری در دوران بارداری  برای کاهش احتمال به دنیا آمدن نوزادانی با مشکلات مادرزادی است. انجام این آزمایشات باید در دروان بارداری انجام شود تا مادر از سلامت جنین خود، اطلاع کافی داشته و همچنین جنین هیچ گونه مشکلی را نداشته باشد.

این غربالگری به منظور کاهش احتمال ابتلای نوزاد به بیماری خاصی نیز توسط متخصصان انجام می شود.

انجام غربالگری دوارن بارداری برای خانم هایی که دارای باردرای های دو یا چند قلو هستند، معمولای اسپینای را نمی توان تشخیص داد.

انجام این تست معمولا، در سه ماه اول بارداری و از 11 تا 13 هفته صورت می گیرد.

مرحله بعدی غربالگری دوارن بارداری و بعد از آن که نتیجه آزمایشات دوره اول مطلوب باشد، در 3 ماه دوم بارداری انجام می شود. این آزمایش در یک آزمایشگاه تشخیصی و تخصصی باید انجام شود تا متخصص زنان در خصوص جواب انجام این آزمایشات، اطمینان کامل را داشته باشد.

 
 

آزمون غربالگری دوران بارداری چگونه انجام می شود؟

برای انجام این آزمایش سه ماهه، دو روش مهم آزمایش و تست وجود دارد.

در دوره اول غربالگری، با دریافت آزمایش خون، میزان سطح دو هورمون B-hCG و PAPP-A بررسی می شود. تغییر این دو نشان دهنده، وضعیت کروموزمی در جنین است که بسیار جدی است.

همچنین در هفته 11 تا 13 هفتگی از سونوگرافی برای تعیین میزان ضخامت مایع در ناحیه پشت گردن جنین اندازه گیری می شود. این ناحیه که به عنوان یک ناحیه نیمه شفاف بینی در جنین است، مرود برری قرار می گیرد. زیرا میزان ضخامت این ناحیه درصد ابتلای جنین را به ستدورم داون را مشخص می کند.

همچنین در برخی از موارد، این سونوگرافی برای تشخیص سن جنین و میزان دوره بارداری انجام می شود.

بعد از دریافت همه این اطلاعات و انتقال آن به یک برنامه کامپیوتری، میزان وزن و سن جنین، و همچنین خطر ابتلای جنین به سندروم داون، Trisomy 13 و Trisomy 18 را مشخص می کند.

نتیجه تمامی این بررسی و آزمایشات بعد از گذشت یک هفته به دست ما خواهد رسید و می توانی در اختیار متخصص زنان خود بگذارید.

نتایج غربالگری دوران بارداری

تمامی آزمایشات و تست هایی که در این دوران به مادران باردار، توسط متخصص زنان تجویز می شود، صرفا برای کاهش شانس به دنیا آمدن نوازد بیمار است.

محدودیت های آزمایش

بین هر 25 مادر که تحت آزمایشات غربالگری دوران بارداری قرار دارند، ممکن است تنها یک مادر و جنین در این خصوص مشکل داشته باشد و در معرض این عوارض قرار داشته باشند.

هزینه غربالگری دوران بارداری

برای انجام این آزمایش به دلیل حساس بودن آن ممکن است کمی هزینه ها بالا باشد. ولی به دلیل مهم بودن این آزمایش باید انجام شود.

بعد از انجام دو دوره ی اول غربالگری دوران بارداری، در صورتی که در معرض خطر و دارا بودن مشکل جنین مسجل شود، باید برای دوره سوم غربالگری آماده شد. در این دوره میزان دقت آزمایشات بسیار زیاد تر می باشد.

مقالات مرتبط 

بارداری در سن بالا 

مشاوره ژنتیک

زایمان طبیعی 

زایمان سزارین 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

مراقبتهای بعد از کامپوزیت دندان

بعد از انجام هر عمل زیبایی مراقبتهایی وجود دارند که باید رعایت شوند تا نتیجه ی کار حفظ شود. کامپوزیت دندان نیز مراقبتهای خاص خود را دارد. بعد از انجام کامپوزیت دندان می توانید خوراکی های مختلف بجوید و تنها محدودیتی که وجود دارد در جویدن آجیل های سخت مانند بادام، فندق، پسته و امثالهم است که این موارد ممکن است به کامپوزیت دندان آسیب وارد کنند و در سطح آن ساییدگی ایجاد کنند. در صورتی که کامپوزیت دندان صدمه دید نگران نباشید زیرا قابل ترمیم است ولی اگر روی دندان درمان لمینت انجام داده باشیم باید آنرا تعویض کنیم و چاره ی دیگری نیست.

مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چایی، قهوه و نوشابه را قطع کنید یا به حداقل برسانید علی الخصوص در 24 ساعت اول که کامپوزیت مستعد جذب مواد رنگی می باشد. در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت نوشیدنی حاوی رنگ مصرف کردید سریعاً دندانهایتان را بشوئید تا دچار تغییر رنگ نشوند و ماندگاری زیبایی دندانها افزایش بیابد.

[caption id="attachment_5485" align="alignnone" width="300"]مراقبتهای بعد از کامپوزیت دندان مراقبتهای بعد از کامپوزیت دندان[/caption]

تأثیر مسواک در عمر کامپوزیت دندان

برای حفظ سفیدی کامپوزیتها استفاده ی مرتب از مسواک توصیه می شوند زیرا کامپوزیت دندان بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می شود ولی می توان این تغییر رنگ را عقب انداخت، مسواک نقش بسزائی در این روند دارد. به هر حال بعد از اینکه تمام مراقبتها را انجام دادید و در نهایت شاهد تغییر رنگ بودید باید از پولیش روی دندانها کمک بگیرید تا مثل روز اول سفید شوند.

تأثیر نخ دندان در عمر کامپوزیت دندان

برای حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده از نخ دندان در کنار مسواک تواماً می تواند واقعاً مفید باشد زیرا مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام  فواصل بین دندانی نیست.

تأثیر مراجعه به دندانپزشک در عمر کامپوزیت دندان

مراجعه به دندانپزشک نقش مؤثری در ماندگاری کامپوزیت دندان دارد زیرا وقتی به صورت منظم با دندانپزشکتان ملاقات می کنید او روند درمان را کاملاً تحت نظر دارد و در مراقبتهای بعد از کامپوزیت دندان به شما یاری می رساند. همیشه سعی کنید از راهنماییهای دندانپزشک در زمینه ی عملهای زیبایی دندان استفاده کنید.

ماندگاری کامپوزیت دندان

در آخر خاطر نشان می کنیم که کامپوزیت دندان ماندگاری طولانی مدتی دارد و بیشترین موردی که در عمر آن تأثیر دارد مراقبتهای فرد است. اگر در رعایت نکات بهداشتی کوشا باشید و تغذیه تان بعد از کامپوزیت دندان مناسب باشد ماندگاری اش بسیار طولانی می شود و تا مدتها نیازی به پولیش ندارد.

با تشکر مدیریت سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی

برخی ار خدمات دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی:

لمینیت دندان

ایمپیلنت دندان

بلیچینگ دندان

 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

لمینیت کامپوزیتی

لمینیت کامپوزیتی

لمینیت کامپوزیتی نام دیگر کامپوزیت دندان یا همان کامپوزیت ونیر است. این روش از درمانهای متداول برای اصلاح طرح لبخند است. امروزه یکی از دغدغه‌های ذهنی افراد داشتن دهان و دندانهای زیباست تا هنگام لبخند زدن زیبایی آنها را دو چندان کند و موجب افزایش اعتماد به نفسشان بشود. بسیاری از افراد به دلیل بهره‌مندی از دندانهای نازیبا از لبخند زدن پرهیز می‌کنند و همیشه دندانهایشان را پنهان می‌کنند. خوشبختانه با توجه به پیشرفتهای علم پزشکی دیگر جای هیچ گونه نگرانی نیست و تمام مشکلات دندانها قابل درمان است. از نظر استحکام هم کامپوزیت دندان سیر سعودی را طی کرده است و دندانپزشکان با خیال آسوده از این ماده جهت خدمات زیبایی و ترمیمی بیماران استفاده می‌کنند.

لمینیت کامپوزیتی

کامپوزیت ونیر چیست

کامپوزیت ونیر یک پوسته‌ی نازک است که با قرار گیری روی دندانها باعث رفع مشکلات بدرنگی، بدفرمی و بی‌نظمی آنها می‌شود. این روش برای ترمیم دندانهایی که ظاهر نازیبایی دارند، دچار شکستگی یا لب‌پریدگی شده‌اند، به کار می‌رود. این روکش‌ زیبایی باعث سفیدی و درخشندگی دندانها می‌شود و جذابیت خاصی به صورت می‌بخشد. جنس کامپوزیت‌های دندان با هم تفاوت دارد. دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی از بهترین مواد کامپوزیتی که از معتبرترین شرکت‌های دندانپزشکی تهیه می‌شود استفاده می‌کند و به همین دلیل بیماران او از خدمات زیبایی و ترمیمی او راضی هستند.

موارد کاربرد کامپوزیت ونیر

بیشترین کاربرد کامپوزیت ونیر در دندانپزشکی برای ترمیم و اصلاح دندانهای بیماران است. بعضی مواقع فرد از بی‌نظمی دندانهایش ناراضی است و فرصت کافی برای ارتودنسی ندارد، در این شرایط بهترین راهکار برای او روش کامپوزیت ونیر است. البته کامپوزیت ونیر بیشتر برای اصلاح رنگ دندانها به کار می‌رود. بسیاری از افراد رنگ خاصی را برای دندانهایشان انتخاب کرده‌اند که با سایر روشهای سفید کردن دندان قابل اجرا نیست و یکی از بهترین روشهای پیشنهادی به این افراد کامپوزیت ونیر است.

مزایای کامپوزیت دندان

از بهترین روشهای درمانی زیبایی دندانها، کامپوزیت ونیر است. این روش بدون وارد کردن کوچکترین آسیبی به دندانها انجام می‌شود به این معنا که برای انجام کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن دندان نیست و به مینای دندان صدمه‌ای وارد نمی‌شود. همچنین هزینه‌ی این درمان بسیار مناسب است.

معایب کامپوزیت دندان

روش کامپوزیت ونیر کاملاً بی‌خطر و بی‌ضرر است ولی به هر حال هر کدام از روشهای زیباسازی معایب مخصوص به خود را دارند. این روش هم خالی از ایراد نمی‌باشد. البته معایب این درمان در مقایسه با درمان لمینیت سرامیکی مشخص می‌شود به این صورت که کامپوزیت ونیر از دوام کمتری برخوردار است و قابلیت رنگ‌پذیری بیشتری دارد و زودتر دچار تغییر رنگ می‌شود.

برخی ار خدمات دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی:

لومینیرز دندان

ایمپیلنت دندان

اصلاح طرح لبخند

پروتز ثابت دندان

با تشکر مدیریت سایت

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

کاشت مو به روش FUT

روش  FUT

کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران فیت با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا و تکنیک های نوین در این زمینه با استفاده از کاشت مو به روشFUT ، کاشت مو به روش FIT ،  کاشت مو به روش ترکیبی و … انجام می شود که می تواند موی طبیعی و قابل رشد را به شما اهدا کند. امروزه ریزش مو یکی از معضلات اکثر مردم و بخصوص جوان ها می باشد که این امر در کاهش جذابیت، زیبایی و اعتماد به نفس فرد نقش بسیار زیادی دارد. کاشت مو ایران فیت با سابقه طولانی مدت و درخشان در این زمینه مشکل طاسی و ریزش موی سر شما را برطرف می سازد و زیبایی و جذابیت را به شما باز می گرداند. آنچه که باید در رابطه با کاشت مو بدانید تا بتوانید در این زمینه بهترین نتیجه را بگیرید تکنیک های نوین برای کاشت مو می باشد در این مقاله ما قصد داریم به توضیح کاشت مو به روش FUT بپردازیم :

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش  FUT  در کلینیک کاشت مو ایران فیت با بهترین دستگاه های روز دنیا انجام می شود. این روش 3 مرحله دارد. به این صورت که در ابتدا فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد به این صورت که داروهای بی حس کننده به ریشه های اعصاب در پیشانی و نواحی پشت سر تزریق می شود و بعد از انجام بی حسی نواری از پشت سر ( با توجه به توانایی متخصصین کاشت مو و نیاز فرد می تواند به عرض یک تا دو سانتی متر و به طول بیست تا سی و پنج سانتی متر متغیر باشد) پس از برداشت نوار مو شکاف و برش ایجاد شده توسط متخصصین کاشت مو ایران فیت بخیه زده می شود جنس نخ به کار رفته و تکنیک بخیه زدن در نحوه جوش خوردن  محل برش تاثیر بسیار زیادی دارد اما نهایتا باقی ماندن خط برش اجتناب ناپذیر است.

پس از برداشت نوار  مو از پشت سر موهای برداشته شده توسط متخصصین کاشت مو ایران فیت با دقت بسیار بالا و توسط میکروسکوپ یا لنز های مخصوص به قطعات کوچکتری به نام گرافت تقسیم می شوند این روش نیاز به تبحر بالا و دقت زیادی دارد زیرا باید نوار مو را به گرافت های سالم همراه با ریشه مو تقسیم کنیم.

کاشت مو به روش fut

گرافت های بدست آمده شامل یک تا پنج تار مو با ریشه می باشند. پس از تقسیم نوار مو به گرافت های کوچک ،گروهی دیگر از متخصصین کاشت مو ایران فیت در مناطقی از موی سر که دچار ریزش شده است و یا طاس می باشد شیارهای کوچکی ایجاد می کنند. پس از آن گرافت های کوچک آماده شده در شیار هایی که در منطقه مورد نظر برای کاشت مو ایجاد شده بود قرار می گیرند انجام این کار برای دستیابی به تراکم بالا و کاشت موی خوب کمی دشوار می باشد اما در کلینیک کاشت مو ایران فیت که در زمینه کاشت مو دارای سابقه طولانی مدت و درخشانی می باشد این مرحله توسط متخصصین کاشت مو با دقت بسیار زیادی انجام می شود و تراکم بالایی از موها در ناحیه ای که دچار ریزش شده بود ایجاد می شود.

پس از قرار گیری گرافت ها در شیارهای ایجاد شده پانسمان برای محافظت از موهای کاشته شده انجام می شود زیرا موهای کاشت شده در ابتدا بسیار حساس می باشند و ممکن است با تماس دست و یا اشیاء دیگر از محل خود خارج شوند.

معایب کاشت مو به روش FUT

  1.  ایجاد تورم شدید سر و صورت که  به مرور زمان برطرف می شود ( استفاده از کمپرس یخ در ناحیه پیشانی برای کاهش تورم ناشی از کاشت مو برای مدت دو روز توصیه می شود.)
  2. ممکن است پس از کاشت مو احساس خارش در سر خود داشته باشید که خاراندن محل کاشت مو ممنوع می باشد زیرا موهای کاشته شده بسیار حساس می باشند و به همین علت ممکن است به علت خاراندن دچار ریزش شوند.
  3. ممکن است پس از انجام کاشت مو تعداد کمی جوش چرکی در ناحیه سر ایجاد شود که با انجام کاشت مو در کلینیک تخصص ایران فیت احتمال وقوع این مورد بسیار کاهش می یابد.
  4. بر جای ماندن خط اسکار برش جراحی که به عرض های مختلف باقی می ماند و متاسفانه اجتناب ناپذیر می باشد لذا افرادی که قابل تشخیص نبودن محل برداشت مو برایشان مهم است از روش FUT و ترکیبی نباید استفاده کنند و به جای آن FIT توصیه می شود
  5. سردرد به علت برش پشت سر از عوارض دیگر روش FUT می باشد.

هزینه کاشت مو به روش FUT

مراحل رشد مو پس از کاشت مو به روش FUT

بسیاری از افرادی پس از انجام کاشت مو روند رشد و مراحل رشد مو را سوال می کنند که در پاسخ به این سوال می توان گفت در ابتدا موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند و پس از گذشت دو تا سه هفته رشد موها متوقف می شود و موها وارد فاز استراحت می شوند به این معنا که شروع به ریزش می کنند در این مرحله افراد دچار استرس و نگرانی می شوند که بی مورد می باشد زیرا در این مرحله ریشه مو ها در پوست سر باقی می ماند و تنها ساقه موها است که می ریزد در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی نیست و این فرآیند کاملا طبیعی می باشد و رشد مجدد موها به تدریج پس از گذشت 4 ماه شروع می شود و حدود 6 تا 12 ماه رشد کامل موها صورت می گیرد.

مراقبت بعد از کاشت مو

مهمترین مسئله پس از انجام کاشت مو مراقبت های بعد از کاشت مو برای برخورداری از بهترین نتیجه می باشد. از برخورد دست و اشیاء دیگر با ناحیه که مو کاشته شده جدا خودداری نمایید زیرا موهای کاشته شده بسیار حساس می باشند و ممکن است تخریب شوند. برای کاهش تورم ناشی از کاشت مو در هنگام استراحت سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید و در هنگام استراحت مراقب ناحیه سر خود باشید.

بعد از گذشت یک روز پس از کاشت مو برای برداشتن پانسمان سر باید اقدام نمایید . در کلینیک کاشت مو ایران فیت پس از برداشت پانسمان شست و شوی اولیه صورت می گیرد لازم است در روز های بعد بصورت ملایم و با فشار کم با استفاده از شامپوی بچه روزانه محل کاشت مو شسته شود.

شست و شوی مو بعد از کاشت مو باید به نرمی و مرتب صورت گیرد تا از بروز عفونت جلوگیری شود در صورت عدم شست و شوی مرتب، منطقه کاشت مو پر از چربی، شوره و پوسته می شود که در این حالت ممکن است کیست مویی و جوش های چرکی ایجاد شود بنابرین شست و شوی مرتب مو بعد از کاشت مو از اقداماتی است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود تا از آسیب رسیدن احتمالی به موها کاشته شده خودداری شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شست و شوی موی سر بعد از کاشت مو می توانید به مقاله شست و شوی موها بعد از کاشت مو مراجعه نمایید در این مقاله نحوه صحیح شست و شوی موی سر به شما آموزش داده شده است.

از کندن و دستکاری کراست های مو باید خودداری شود به هیچ عنوان نگران کراست های مو پس از کاشت مو نباشید زیرا در عرض چند روز و با شست و شوی ملایم در روز خود به خود از جای خود کنده می شوند.

گذاشتن کلاه گیس در هفته اول بعد از کاشت مو ممنوع می باشد و از هفته سوم به بعد استفاده از کلاه گیس ممنوعیتی ندارد ولی برای دریافت بهترین نتیجه توصیه می شود بعد از کاشت مو از کلاه گیس استفاده نشود.

پس از گذشت 2 هفته بعد از کاشت مو انجام همه نوع ورزش مجاز است اما در هفته اول پس از کاشت مو فعالیت های شدید بدنی و ورزش کردن ممنوع است.

بعد از گذشت 1 الی 2 روز بعد از کاشت شخص می تواند به سر کار خود باز گردد و فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد قرار گرفتن منطقه کاشت مو در معرض نور خورشید و هوای آزاد مفید می باشد.

پس از گذشت 2 هفته بعد از کاشت مو فعالیت های روزمره فرد نیز عادی می شود و با فشار معمولی می توان شست و شوی موهای سر را انجام داد به طور کل پس از گذشت این مدت همه چیز به حالت عادی خود باز می گردد.

کاشت موی FIT

علاوه بر کاشت مو به روش fut  یکی دیگر از روش هایی که امروزه برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد کاشت مو به روش fit  است  در این روش تارهای مویی پشت سر به شکل گرافت هایی دارای 1 تا 4 تار مو با پانچ برداشته می شود، برداشت این گرافت ها به این صورت می باشد که گرافت ها در ابعاد  0.7 میلیمتر تا 1 میلیمتر پانچ شده و جمع آوری می گردند  .برداشت گرافت باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد تا به ریشه مو هیچ گونه آسیبی وارد نشود . این روش نسبت به روش fut غیر تهاجمی تر می باشد و بدون درد و خون ریزی انجام می گیرد . بدلیل اینکه در این روش اثر بخیه یا جراحت بروی پوست سر باقی نمی ماند این روش نسبت به سایر روش های دیگر کاشت مو طرفداران بیشتری را پیدا کرده است . تفاوت عمده بین fit و fut در تکنیک برداشت گرافت می باشد در کاشت مو fit بصورت پراکنده و تک به تک گرافت های لازم برداشته می شود اما در fut گرافت با ایجاد برشی در پشت سر و برداشت یک نوار از موهای پشت سر برداشته می شود.

مراحل کاشت مو به روش fit

برای برداشت گرافت های لازم در کاشت مو fit نیاز است که در مرحله اول موهای سر کوتاه شود، بعد از کوتاه کردن موهای سر ناحیه برداشت گرافت ضد عفونی می شود . برای اینکه بیمار در زمان برداشت گرافت دردی را احساس نکند از بی حسی موضعی استفاده می شود پس از بی حسی با استفاده از پانچ مخصوصی با قطر مشخص یکی پس از دیگر گرافت های مورد نظر برداشته می شود که باید با ظرافت و دقت بالایی این کار انجام گیرد .

بعد از برداشت گرافت نیاز به طراحی خط رویش مو می باشد  که با فرم کاملا طبیعی و اصول داوینچی این طراحی انجام می گیرد ، این طراحی نیازمند مهارت بالایی می باشد تا موهای کاشته شده ظاهر کاملا طبیعی داشته باشند در انتها برای جایگذاری گرافت های مویی کانال های مورد نیاز در اندازه و قطر مناسبی ایجاد می شود . کانال های ایجاد شده برای جایگذاری گرافت باید نزدیک به هم باشند تا تراکم بالایی از موهای کاشته شد ه ایجاد شود .

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

کاشت موی FIT

کاشت موی FIT

در روش کاشت موی FIT تارهای مویی پشت سر و کناره های آن به شکل گرافت های دارای 1 الی 5 تار مو برداشته می شوند . برداشت این تارها به گونه ای است که گرافت ها در ابعاد  0.7 میلیمتر تا 1 میلیمتر پانچ شده و جمع آوری می گردند  .

در اصطلاح علم پزشکی به این روش Follicular isolation technique می گویند که به اختصار FIT خوانده می شود . در تبلیغات رسانه ای از این روش به راه کاری غیرتهاجمی ، بدون درد و بدون خونریزی یاد می کنند که از دیدگاه پزشکان به نسبت روش FUT این ویژگی ها در مورد کاشت موی FIT  کاملا صادق است . به دلیل اینکه اثر بخیه و جراحت به حالت اسکار بر روی پوست سر باقی نمی ماند ، نسبت به روش های دیگر کاشت مو کاملا بی درد و خونریزی است .

تفاوت و اختلاف عمده روش های FIT  و کاشت مو به روشFUT  در تکنیک برداشت گرافت های مویی است . ب

مراحل روش کاشت موی FIT :

در مرحله اول موهای موجود کوتاه شده و پس از آن به کمک آنتی سپتیک نواحی برداشت گرافت مو ضد عفونی می شود .

پس از اعمال بی حسی در نواحی مورد جراحی ، سوزن مخصوصی با قطر مشخص میلیمتر به درون پوست رفته و گرافت های مورد نظر ، یکی پس از دیگری برداشته می شوند.

پس از این کارها و اقدامات ، خطوط رویش مو با اصول داوینچی و فرم کاملا طبیعی که در اثر کسب تجربه زیاد طی سالیان متمادی مشخص شده و پس از آن کانال های مورد نیاز برای جایگیری گرافت های مویی باز می شوند . این کانال ها با نهایت تراکم نزدیک به هم ایجاد شده و می توان حدود 3000 الی 5000 گرافت مو را جایگذاری نمود که در نهایت هر فرد طی روش کاشت موی FITتار موی جدید را به موهای قبلی خود اضافه خواهد کرد . این تارهای جدید  با تراکم اصولی به اندازه ای طبیعی است که حتی نزدیکان هم نمی توانند به راحتی آنها را از موی طبیعی تمیز دهند .

مراحل قبلی را می توان در روز های دیگری نیز ادامه داده و بر تراکم موی فرد افزود . این پروسه با توجه به سطوح نیازمند تار مو می توانند 2 تا 3 بار دیگر نیز انجام شود . لازم به ذکر است که در تمامی مراحل تکنیک کاشت موی FITبرای بیماران از دستگاه ها و تجهیزات کاملا استریل و محیط سالم و بهداشتی کمک گرفته خواهد شد .

کاشت مو FIT

آثار جراحت :

همان طور که پیش تر گفته شد ، درمان کاشت موی FIT آثار و جراحت یا اسکارقابل توجهی به جای نمی گذارد  زیرا محل برداشت گرافت های مویی بسیار کوچک و ریز است به این ترتیب پس از گذشت چند ماه از جراحی ، نقاط برداشت گرافت ها کوچک و محوتر می شود.

با این تفاسیر ، جراحت در تکنیک کاشت موی FIT جایی نداشته و مراحل بهبودی به سرت سپری خواهد شد .

درمان طاسی :

برای آن دسته از مراجعین که سطح طاسی شان بسیار وسیع است ، نمی توان در یک مرحله تمامی بخش های خالی را پر کرد . لازم است این روش در 2 تا 3 مرحله انجام شود تا تراکم مناسب به وجود آید . فواصل زمانی بین دو مرحلهکاشت مو بین 6 تا 12 ماه می باشد

مزایای کاشت موی FIT :

  •  شرایط برداشت تعداد تارهای مویی بسیار زیاد در تنها یک جلسه میسر است .
  • انجام کاشت موی طبیعی برای اشخاصی که بنا بر دلایلی از روش های جراحی گریزانند .
  • به جای نماندن اسکار جراحی یا محل برش جراحت .
  • انجام کاشت مو برای کسانی که ناحیه پیوند دهنده محدود و کمی دارند .
  • خونریزی بسیار کم و بی نیاز از پانسمان
  • بی نیاز از مراقبت های سخت که در روش های دیگر کاشت مو انجام می شد .

کاشت مو اف آی تی

کلینیک کاشت موی ایران فیت با سابقه درخشان و فعالیت گسترده در زمینه پیوند ، ترمیم و کاشت مو و نیز کاشت ابرو آماده ارائه بهترین خدمات زیبایی با بهره گیری از به روز ترین تجهیزات جهان به شما عزیزان می باشد افرادی که خواستار یک درمان موثر و راحت برای رفع ریزش مو و طاسی سرشان هستند می توانند از انواع خدمات مرکز ایران فیت بهره گرفته و از تجارب و دانش پزشکان و کارشناسان این عرصه کمک بگیرند . کلینیک کاشت موی ایران فیت یکی از بزرگترین مراکز در عرصه صنعت پزشکی در کشورمان است که همواره رو به بهبود و گسترش بوده و با هدف جذب رضایت مشتریان خدمات استثنایی خود را ارائه می دهد . برای جلب رضایت مشتریا ن و بیماران عزیز پزشکان و کارشناسان مرکز ایران فیت ، سعی در لحاظ نمودن حد اکثری سلیقه بیماران داشته تا تراکم دلخواه و حالت مد نظرشان لحاظ شود . علاوه بر این هدف کلینیک ما آگاهی بخشی و خلق نتایج مطلوب و مورد انتظار است . بهترین کیفیت کاشت مو به ویژه کاشت موبه روش FIT را با ما تجربه کنید .

اقدامات پس از کاشت مو :

  • استراحت پس از عمل در منل به مدت 24 ساعت
  • خودداری از خوردن نمک در روز های ابتدایی کاشت
  • خودداری از استفاده کلاه پشمی و کلاه گیس
  • جتناب از صرف نوشیدنی های الکلی تا 3 هفته پس از عمل
  • جلوگیری از اعمال ضربه و فشار به سر
  • خیس کردن پانسمان ها برای برداشت .

نکات مهم در رابطه با کاشت مو

نکته اولی که باید در کاشت مو در نظر گرفت این است که فرد دارای بانک موی مناسبی باشد زیرا در روش های طبیعی کاشت مو از بانک موی خود فرد گرافت های لازم گرفته می شود بنابرین بیمار باید بانک موی مناسبی در پشت سر و بالای گردن داشته باشد و از تراکم موی خوبی برخوردار باشد .

زمانی که با دقت بسیار بالا و با استفاده از ذره بین موهای سر خود را مشاهده نمایید، می بینید که برخی از موها بصورت تکی از پوست مو بیرون زده اند و برخی دیگر بصورت چند شاخه ای به هریک از این شاخه ها گرافت گفته می شود که حاوی 1 تا 4 تار مو می باشند .

نکته دوم : حتما قبل از کاشت مو باید علت دقیق ریزش مو شناخته شود زیرا ممکن است موهای کاشته شده به مرور زمان دچار ریزش شود و مانند قبل فرد با مشکل طاسی سر مواجه شوند ، این امر کاملا طبیعی است و ربطی به روش مورد استفاده در کاشت مو ندارد.

نکته سوم: نکات بعدی که در نتیجه کاشت مو بسیار دارای اهمیت است سن مناسب برای کاشت مو می باشد ، انجام کاشت مو در سنین پایین به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا از لحاظ سیستم هورمونی فرد تغییراتی می کند در سنین پایین ، به همین علت توصیه می شود زمانی که سیستم هورمونی و متابولیزم بدن به ثبات کافی رسید می توانید اقدام به انجام کاشت مو نمایید .

نکته آخر : یکی از فاکتورهای مهم در کاشت مو انتخاب یک کلینیک معتبر با کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته می باشد عملکرد پزشک در طبیعی نشان دادن خط رویش مو بسیار تاثیر گذار می باشد ، پس توصیه می شود قبل از کاشت مو در انتخاب مرکز کاشت مو تحقیقات کافی را انجام دهید

نتیجه نهایی کاشت مو

نتیجه نهایی کاشت مو به مراقبت های بعد از آن و رعایت تمامی دستورات که پزشک به شما گوش زد می کند بستگی دارد ، دلمه هایی که در محل هایی که کاشت مو صورت می گیرد مشاهده می شود، طبیعی است به مرور زمان از بین می رود . به هیچ عنوان به این دلمه ها نباید دست زده شود و کنده شوند زیرا پس از گذشت یک هفته تا دو هفته خود به خود از بین می روند ممکن است با از بین رفتن این دلمه ها بعضی از ساقه های مو ریخته شود که جای نگرانی ندارد زیرا این امر طبیعی می باشد و موها از ریشه نمی ریزند.

کاشت مو
پس از گذشت یک ماه تعداد زیادی از موها می ریزند اما ریشه در زیر پوست زنده است و تنها ساقه موها می ریزد به همین علت است که نباید نگران باشید زیرا بعد از گذشت مدتی ( تقریبا 4 ماه) موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند که موها بصورت نازک و کرکی هستند . به مرور زمان و تقریبا با گذشت 9 ماه تراکم موها زیاد تر می شود و موهای نازک و کرکی ضخیم تر می شوند .

ممکن است در برخی از افراد موهای طبیعی فرد در ناحیه کاشت همراه با موهای کاشته شده در ماه های اول شروع به ریزش کند و در نتیجه محل کاشت از گذشته خود کم پشت تر بنظر برسد هیچ نگرانی نداشته باشید زیرا این مرحله موقتی می باشد و پس از گذشت مدتی موهای کاشته شده و طبیعی فرد شروع به رویش کرده و تراکم آن زیاد می شود .
در هر کسی رشد موها بعد از کاشت متفاوت می باشد، اما بطور معمول می توان بعد از گذشت یک سال بطور کامل نتایج کاشت مو را مشاهده کرد

به طور کل روند رشد مو بعد از کاشت به صورت زیر می باشد

یک هفته اول بعد از کاشت

در این مدت نواحی دهنده مو و گیرنده مو متورم است، علاوه بر متورم بودن محل کاشت مو به رنگ قرمز می باشد .

2 هفته بعد از کاشت مو

به مدت 3 ماه موها وارد فاز استراحت می شوند و دچار ریزش می شوند .

3 ماه بعد از کاشت مو

بعد از گذشت 3 ماه از کاشت چند رشته موی جدید بروی پوست سر دیده می شود که همانطور که گفته شد ضخامت لازم را ندارند و نازک می باشد .

پنج تا 6 ماه بعد از کاشت مو

موهای جدید به طور واضح در این مدت رشد کرده اند و قابل مشاهده می باشند ، دو تا سه اینچ از ساقه مو در این مدت دیده می شود .

یک سال بعد از کاشت مو

در نهایت می توان بعد از گذشت یک سال نتایج مو را مشاهده کرد .

مزایای روش کاشت مو FIT نسبت به روش کاشت مو FUT

 

کاشت مو به روش FIT

همانطور که گفته شده در این روش واحدهای مو از پشت سر به صورت پراکنده ، به کمک وسیله ای به نام پانچ که قطر حدودی یک میلیمتر دارد و به صورت دورانی حرکت می کند، خارج می شود و پس از جمع آوری گرافت ها کاشت مو صورت می گیرد. در این عمل از افراد ماهر، اموزش دیده و با حداکثر دقت کمک گرفته می شود تا به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد ، در هنگام برداشت گرافت باید دقت بسیاری کرد تا به ریشه موها هیچ آسیبی وارد نشود .

 

کاشت مو به روش FUT

در این روش یک برش سطحی از پشت سر ایجاد می شود که این برش با توجه به شرایط سر فرد و مقدار طاسی و تعداد گرافت های  مورد نیاز طبق نظر پزشک برداشته می شود. این برش بعدا به طور کامل محو می شود و قابل تشخیص نیست نرانی در این رابطه نداشته باشید زیرا برش ایجاد شده بعد از گذشت مدتی در موهای سر پنهان می شود . برش برداشته شده پس از معاینه توسط پزشک به واحد های کوچکی تقسیم شده و در ناحیه گیرنده مو و به مکان هایی که قبلا مشخص شده انتقال میابد و ظاهر زیبایی در سر ایجاد می کند.

مزایای کاشت مو به روش FIT نسبت به روش FUT

  • عدم باقی ماندن اسکار در روش FITزیرا در این روش با استفاده از پانچ گرافت های لازم برداشته می شود
  • در روش FIT می توان تعداد موی بیشتری را نسبت به روش FUT  برداشت
  • در روش FIT امکان برداشت مو از بقیه قسمت های بدن (کتف و سینه) وجود دارد ولی در FUT امکان پذیر نیست. ( اما باید دقت شود که موهای برداشته شده از نواحی دیگر بدن ضخامتی یکسان با موهای سر داشته باشد )
  • خونریزی کم تری نسبت به روش FUT،  زیرا در این روش هیچ گونه برشی در پوست سر زده نمی شود
  • عدم نیاز به پانسمان نسبت به روش FUT
  • در روش کاشت مو FIT درد بعد از جراحی بسیار کمتر می باشد. ( این روش نسبت به fut بسیار کم تهاجمی تر می بشاد .)
  • ایجاد بیشترین تراکم کاشت در روش FIT نسبت به FUT
  • در روش FIT ۹۰% تا ۱۰۰% موهای کاشته شده رشد می¬کند.
  • دوره نقاهت در روش کاشت موFIT کمتر از FUT  می باشد، زیرا در روش fut جراحی صورت نمی گشرد
  • در روش FIT کاشت مو ظاهری طبیعی تر از روش FUT دارد.
  • در روش FITافرادی که ناحیه دهنده موی کمی دارند، می توانند کاشت مو را انجام دهند.
  • در روش کاشت موی FIT بخیه و برشی وجود ندارد.
  • در محل کاشت مو به روش FIT فرورفتگی و برجستگی ایجاد نمی شود.
  • سهولت کاشت مو در روش FIT

با استفاده از کاشت مو به روش fit چه تعداد گرافت کاشته می شود ؟

تعداد گرافت های کاشته شده با استفاده از این روش بستگی به کیفیت و کمیت ناحیه دهنده مو و بانک مو دارد .برای کاشت مو میتوان از موهای پشت سر در افرادی که موهای پرپشتی دارند5000 گرافت برداشت و در ناحیه طاسی قرارداد.برای این کار باید نیمی از فولیکول های دور سر شخص را برداشت فقط باید توجه داشت که در اینکار زیاده روی نشود چون ممکن است پشت مو کم حجم شود.نکته ی مهمی که باید توجه داشت این است که نباید موهای بالای گردن یا نزدیک قسمت های طاسی را برداشت زیرا این موها همیشگی نیستند.

آیا روش fit جایگزینی برای روش fut است؟

نمی تواند کاملا جایگزین باشد. با اینکه همه ی بیماران با روش غیر جراحی موافقند ولی نمی توان از این روش برای همه استفاده کرد زیرا در برخی از افراد ممکن است ریشه موها به خاطر مقاومت پوست سالم از پوست بیرون نیایند. به همین جهت معمولا تعداد گرافت های سالم و با کیفیت کمتر از روش جراحی fut یا روش ترکیبی fut+fit است.
توصیه می شود در افرادی که میزان طاسی سر آن ها بسیار زیاد است از ترکیب هر دو روش fit و fut استفاده شود . در روش های ترکیبی 2500 -3200 گرافت تار مو می کارند با دقت اینکه موهای پشت سر کم نشوند.

آیا روش fit را می توان برای پر شدن طاسی سر مورد استفاده قرار داد؟

درسته می شود از فولیکول های موی سینه یا ریش در قسمت طاسی استفاده کرد اما ممکن است نتیجه مطلوب نداشته باشد زیرا موهای بدن رشد خوبی ندارند و نمی توانند برای موهای سر مناسب باشند.

کاشت مو fit بهتر است یا fut؟

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با کاشت مو پرسیده می شود این است که کاشت مو fit بهتر است یا fut که در این مقاله بطور کامل به این سوال پاسخ داده می شود .

کاشت مو در مردان

کاشت مو به روش fit و fut هر دو از روش های کاشت موی طبیعی می باشد که هر یک نسبت به دیگری مزایایی دارد . در کاشت مو به روش fit جراحی صورت نمی گیرد ، اما در کاشت مو به روش fut که نسبت به کاشت مو به روش fit قدیمی تر می باشد برای برداشت گرافت های لازم از جراحی استفاده می شود .

هر دو روش fit و fut از روش های ایمن کاشت مو می باشد که انتخاب هریک از این روش ها بستگی به نظر خود فرد و پزشک دارد در افرادی که بانک موی مناسبی دارد کاشت مو به روش fit گزینه مناسب تر می باشد زیرا بدون جراحی می توان با استفاده از پانچ های مخصوص گرافت های لازم را برداشت و در نواحی کم پشت مو کاشت و ظاهر زیبایی را در این نواحی بوجود اورد .

به پزشک خود اعتماد کنید و انتخاب روش مناسب کاشت مو را برعهده پزشک خود قرار دهید در برخی از موارد شاید ممکن باشد برای دریافت نتایج بهتر از ترکیب هر دو این روش ها استفاده شود .

امروزه کلینیک های کاشت مو ترجیح می دهند که از روش کاشت مو fit استفاده کنند زیرا در این روش برشی ایجاد نمی شود و در نتیجه جای اسکاری باقی نمی ماند و فرد بدون اینکه درد بسیاری را تحمل کند می تواند از نتیجه کاشت موی خود میزان رضایت بسیار بالایی را دریافت نماید .

در هر دو روش کاشت مو ، همان طور که گفته شد گرافت های لازم برای کاشت از بانک موی خود فرد گرفته می شود ، در روش fit برای برداشت گرافت ها از پانچ های مخصوص استفاده می شود و با دقت بالا از ناحیه دهنده مو بدون اینکه آسیبی به ریشه مو وارد شود گرافت های لازم که حاوی یک تا 3 تار مو هستند برداشته می شود .

هر دو روش کاشت مو fit و fut دارای حساسیت بالایی می باشد و باید با دقت بالایی گرافت ها برداشته شود و در نواحی کم پشت مو کاشت شود . انتخاب یک کلینیک کاشت مو مجهز و معتبر لازمه دریافت بهترین نتیجه از کاشت مو می باشد

برخی از خدمات کلینیک کاشت مو ایران فیت 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

کاشت مو

کاشت مو

مو یکی از اجزای پراهمیت در زیبایی است چه بسا افرادی که از لحاظ فرم و مدل اعضای چهره مشکلی نداشته اند ولی به دلیل کم مویی ، جذابیت و زیبایی شان به کل زیر سوال رفته است . ریزش مو و بروز طاسی و کم پشتی موهای سر دلایل متفاوتی دارد .

دلایل ریزش  مو

مهم ترین این دلایل عبارتند از : وراثت ، بیماری های ژنتیکی ، مصرف برخی دارو ها ، کمبود ویتامین و مواد معدنی ، حوادثی چون سوختگی و برخی درمان ها مانند شیمی درمانی . در برخی از این شرایط می توان با تغذیه و مصرف داروهای کمکی ، این عارضه را رفع نموده و به رویش مجدد موهای از دست رفته کمک کرد . ولی در مواردی که پوست سر دیگر مستعد رویش مو نیست یا در افرادی که درگیر طاسی شده اند ، می توان از روش های مختلف کاشت موبهره گرفت و زیبایی  و جذابیت دوباره را به چهره فرد بخشید . در بعضی از بیماران  ،اختلالات و مشکلات هورمونی موجب ریزش مو می شود به این ترتیب که کم کاری تیروئید ،کاهش هورمون های مترشحه در خون را سبب شده و پرکاری این غده ، هورمون بیش از حد را وارد خون می سازد. به همین دلیل پایداری و مقاومت ریشه مو و فولیکول ها از دست رفته و شاهد ریزش موی شدید خواهیم بود . ایجاد تعادل در سطح و میزان هورمون ها می تواند رویش موها را بدنبال داشته و درمانی برای ریزش مو باشد . از سوی دیگر چرب بودن یا خشک شدن غیرعادی پوست سر نیز می تواند بر ریزش مو اثر گذاشته و این عارضه را تشدید نماید .

راهکارهایی برای ریزش مو

با در نظر گرفتن دلایلی که برای ریزش موی سر عنوان شد ، می توان گفت در شرایط محدودی که ریزش موها کم است ، می توان با دارو های تجویزی پزشک و مراقبت های ویژه رویش موها را مجددا احیا کرده و به صورت دائمی سلامتشان را تضمین نمود . همانطور که گفته شد با استفاده از رژیم غذایی درست و داروهای مناسب می توان مشکل را تا حد زیادی درمان کرد . اما هنگامی که فرد به دلیل وراثت و یا حوادث ناخواسته دچار ریزش مو یا طاسی شده باشد ، تنها راه کاشت مو است . کاشت موی طبیعی اثرات مثبت و منحصر به فردی به همراه می آورد که کوچکترین آن رضایت بیمار از نتایج جراحی است .

امروزه از روش های مختلفی برای کاشت مو استفاده می شود. از جمله روش های مورد استفاده در کلینیک کاشت موی ایرام فیت روش های کاشت مو به روش fit و کاشت مو به روش fut می باشدو برای انجام کاشت مو با این روش ها نیاز است تا افراد دارای شرایطی باشند تا کاشت مو انجام دهند. برای اطلاع از این شرایط و دریافت مشاوره می توانید به کلینیک کاشت موی ایران فیت مراجعه نمایید و یا از کارشناسان به طور تلفنی مشاوره دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره   22223030-021 تماس بگیرید.

روش های متفاوت کاشت مو

کاشت مو روش های مختلف و متفاوتی دارد که در ادامه پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین آنهارا معرفی کرده و به بررسی هریک می پردازیم .

کاشت مو به روش FIT

از جمله جدید ترین تکنیک دنیاست.  تکنیک کاشت مو به روش FIT است. این روش بیشتر در کشورهای دیگر به عنوان روش FUE معروف می باشد. همچنین نام های دیگر این روش را می توان روش دونه ای و روش غیر جراحی نام دارد.

در این روش بعد از زدن همه موی سر، پوست سر با بی حسی موضعی، بی حس می شود و با یک ابزار ظریف مانند نوک خودکار یا نوعی پانچ، با قطر های مختلف با توجه به نوع بیمار به میزان مورد نیاز برای کاشت مو و بررسی های پزشک گرافتهای مو از کنار و پشت سر خارج می شود. این گرافتها بعد از مدت کوتاهی مجددا در پوست فرد کاشته می شوند.

برای کاشت مو به روش  FIT یا FUE  نیازی به بی هوش کردن فرد نیست. همچنین در این روش پوست سر بخیه زده نمی شود. فردی که کاندید کاشت مو می شود، بعد از کاشت سرش باندپیچی می شود که بعد از گذشت یک روز از کاشت می توان باند را برداشت. در مراکزی که تعداد زیادی گرافت مو به طور همزمان کاشت می شود، مثل مرکز کاشت موی ایران فیت، معمولا در موارد گسترده و وسیع این کاار در دو روز انجام می شود. البته لازم به ذکر است که این کار به طور سرپایی انجام می شود.

مزایای کاشت مو به روش FIT

در روش کاشت مو  به روش FIT  می توان به طور همزمان فولیکول های مو را از قسمتی که به عنوان بانک مو در نظر گرفته شده است، برداشته و در ناحیه مورد نیاز برای کاشت مو، انتقال داد. روش FIT  یک روش تهاجمی است ولی در آن میزان جراحت بسیار کم است. زیرا در این روش متخصص کاشت مو کلینیک ایران فیت با تبحر خاصی اقدام به برداشتن بانک مو می نماید و در ناحیه مورد نظر می گذارد.

برای انجام کاشت مو به روش FIT نیاز است تا متخصص تبحر کافی در کاشت مو داشته باشد. با مراجعه به کلینیک کاشت مو ایران فیت می توانید در این خصوص با اطمینان کاشت مو انجام دهید. در کاشت مو به روش FIT کاشت مو با تراکم عالی و خط رویش طبیعی رشد می کند.

کاشت مو

مدت زمان لازم برای انجام کاشت مو

برای انجام کاشت مو، کاندید کاشت مو در ساعت های اول صبح به مرکز کاشت موی ایران فیت مراجعه نموده، بعد از انجام کاشت مو می توانند، به منزل رفته و مجدد فردا اقدام به انجام ادامه مراحل کاشت مو نمود.

از جمله مزایای دیگر این روش می توان به عدم مراجعه  بعدی برای انجام کاشت مو اشاره کرد.

در روش کاشت مو به روش FIT برای برداشتن گرافت از تمامی بخش های کناری و پشت سر، گرافت برداشته می شود. به همین علت در این روش بعد از برداشتن گرافت، نیازی به زدن بخیه نمی باشد. علاوه بر آن در این روش می توان تعداد زیادی گرافت برداشت. تعداد این گرافت ها می تواند 2 برابر روش FUT باشد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

در روش  کاشت مو به روش FIT ، به راحتی و بعد از کاشت فرد به تنهایی و بدون نیاز به مراجعه به کلینیک کاشت موی ایران فیت، می تواند پانسمان را بردارد. در کلینیک کاشت موی ایران فیت فایلی جهت آموزش نحوه برداشتن پانسمان به فرد ارائه می گردد. در این روش همانوطور که گفته شد، همان میزان مو که خارج گردد، نیز توسط متخصصین کلینیک کاشت موی ایران فیت، کاشت می شود و نیاز به زدن بخیه در این روش وجود ندارد.

شستشوی بعد از کاشت مو بلامانع است و باید فرد شروع به شستن موهای کاشته شده نماید. از جمله موارد مهمی که باید در نظر داشت، شستشوی 2 تا چند باره ی موهای سر بعد از کاشت موست. زیرا هر چه بیشتر شسته شود، برای روند رشد مو بهتر است. فقط باید برای شستن موها از تکنیک های خاص استفاده شود. به منظور شستن موهای سر خود باید از اسفنج و شامپوهای بعد از کاشت مو و یا شامپوی بچه استفاده نمود. این شرایط باید تا به مدت دو هفته بعد از کاشت مو ادامه پیدا نماید. همچنین بعد از این دو هفته، به مدت یک ماه فقط از شامپوهای کاشت مو یا شامپو بچه استفاده نمایید و می توانند موهای کاشت شده را با دست خود بشویند.

عوارض بعد از کاشت مو در روش fit

احتمال بروز تورم بعد از کاشت مو به روش FIT وجود دارد. با این حال لازم به ذکر است که این تورم نهایتا تا خط پیشانی بروز خواهد کرد و بسیار خفیف می باشد. ولی همانند روش های جراحی که دارای تورم های شدید در صورت و اطراف چشم، نمی باشد. این عارضه فقط در موارد نادر و در افرادی که ناحیه کاشت مو وسیع است و یا مراقبت های بعد از کاشت مو را رعایت نمی کنند، ممکن است اتفاق بیوفتد. در کاشت مو به روش FIT نشسته خوابیدن ندارد با این حال توصیه می شود در هنگام خواب، فرد از دو بالش استفاده نماید. همچنین فرد به راحتی می تواند بعد از کاشت مو به فعالیت های روزانه خود طبق روال گذشته ادامه دهد. همچنین نیاز به مراجعه بعدی جهت کاشت مو ندارد.

نحوه کاشت مو در روش FIT

در روش FIT از همان قسمت پوست سر که بی حس شده است، در واقع مو برداشته می شود و بلافاصله بعد از برداشتن مو، موها کاشته می شود. سپس فرد استراحت می کند و مجدد اقدام به کاشت مو می شود. در این روش به صورت تک تکه مو برداشته و کاشت صورت می گیرد. بنابراین مدت زمانی که مو خارج از بدن خواهد بود، در هنگام برداشتن مو و کاشت مجدد آن، بسیار کوتاه است. به همین دلیل در این روش ضریب رشد موها بعد از درمان با این روش، بالاتر می باشد.

کاشت مو به روش FUT

این نوع روش کاشت مو تا حد زیادی مشابه روش کاشت موی FIT  است . در راهکار و متد FUT  مدت زمان درمان و عمل پیوند 6-5 ساعت است

یکی از مزیت های روش FUT نسبت به کاشت مو به روش FIT در عدم نیاز به کوتاه کردن موهای سر در پشت سر  می باشد . در این تکنیک  یک نوار از پس سر با چاقوی جراحی برداشته شده و به کمک میکروسکوپ های به خصوصی ، گرافت ها به قطعات ریز تر تقسیم بندی می شوند تا فولیکول های مستقل آماده جایگذاری در پوست سر بیمار بشوند .

انواع روش های دیگر کاشت مو عبارتند از کاشت موی SUT و کاشت موی hrt و . . . که هریک ویژگی های خاص خود را دارند . در روش های متداول  یا راهکارهای FIT و FUT مراحل مشخصی سپری می شود که به عنوان مثال مراحل کاشت مرسوم مو به ترتیب زیر است :

  •  جدا شدن میزان مناسبی از موها از بخش اهدا کننده پشت سر به نحوی که کوچکترین صدمه و آسیب به بافت طبیعی سر وارد نشود .
  • تقسیم بندی گرافت ها و فولیکول ها به گروه های طبیعی با کمک میکروسکوپ .
  • ایجاد شکاف هایی با طول بسیار کم یا اعمال برش های بسیار ریز در پوست سر ناحیه طاس .
  • قرار دادن فولیکول یا گرافت ها به منظور پیوند بافت غنی از تار مو .
  • گذران دوره کمون و پشت سر گذاشتن زمان لازم از سوی بیمار تا نتایج مطلوب ظاهر شود .

نحوه کاشت مو به روش fut

در این روش بعد از برداشتن بانک مو از پست سر، خارج از بدن می باشد و متخصصان کلینیک کاشت موی ایران فیت در زیر میکروسکوپ شروع به تک تکه کردن این گرافت ها نموده و سپس کاشته می شود. بنابراین از همان لحظه ای که نوار مو برداشته می شود، گرافت های مو از خون جدا می شوند و در سرم نمکی سرد یا در زیر میکروسکوپ در حال کات کردن هستند. آخرین موهایی که کاشته می شود، مخصوصا اگر فرد از تجربه کافی در کاشت مو برخوردار نباشد و به کندی کاشت مو را انجام دهد، مدت زمان طولانی از بدن خارج خواهد ماند. اگر چه گولدن تایم یا زمان طلائی برای زنده موندن فولیکول های مو در روش FUT  مهم نیست، اما نکته ای که  وجود دارد که موهایی که در سری اول کاشت می شود نتیجه بهتری را نسبت به موهایی که در مراحل آخر کاشته می شود به همراه دارد. همین باعث می شود تا در کیفیت زمان رشد مو بعد از کاشت تاثیر بگذارد.

مزایای کاشت مو به روش  FUT

در روش کاشت مو به روش FUT میتوان تعداد بسیار زیادی از واحد های فولیکول بانک مو را در یک جلسه مو به محل مورد نیاز پیوند زد. درطی درمان با روش FUT می توان در یک جلسه 4000 واحد فولیکول را انتقال داد. در برخی از موارد و با توجه به شرایط بیمار می توان این میزان فولیکول را به 5000 واحد افزیش داد. این در شرایطی است که فرد نتواند تعداد زیادی جلسه برای انجام کاشت مو اقدام نماید. کاشت مو به روش FUT یک روش فوق العاده راحت می باشد. همچنین از مزایای FUT می توان میزان بقای فولیکول را بالا برد و برای افرادی که دارای بانک موی ضعیف است، می توان از این روش استفاده نمود.

کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی به گونه ای می باشد که از ترکیب دو روش کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT استفاده می شود که در کلینیک کاشت مو ایران فیت که داری سابقه طولانی مدت و درخشانی در این زمینه می باشد با بهترین و مجهزترین دستگاه های روز دنیا توسط با تجربه ترین متخصصین کاشت مو انجام می شود. بسیاری از افراد برای انجام کاشت مو  خواستار این روش می باشند،زیرا تصور می کنند موی بیشتری با استفاده از دو روش برایشان کاشته می شود.باید به این نکته توجه داشت ،نوار برداشته شده توسطFUTو ناحیه ی بخیه شده بالا و پایین آن دیگر جهت برداشت FITوجود نداردو عوارض FUTرا هم باید قبول نمایند.

مراحل انجام کاشت مو به روش ترکیبی

با استفاده از کاشت مو به روش FUT که در کلینیک کاشت مو ایران فیت با بهترین و مجهز ترین دستگاه های روز دنیا انجام می شود نواری از پشت سر که دارای بانک موی مناسبی می باشد توسط متخصصین کاشت مو برداشته می شود که اندازه این باریکه به طول بیست تا سی و پنج سانتی متر و عرض یک تا دو سانتی متر می باشد. باریکه برداشته شده از پشت سر به قطعات کوچکتری به نام گرافت تقسیم می شوند که هر یک از این قطعات شامل یک تا 5 تار مو می باشد ودر نهایت گرافت ها به نواحی که نیاز به کاشت مو دارند منتقل می شوند. در روز دوم با استفاده از کاشت مو به روش FIT که در این روش سوزن های مخصوص ( با قطر 1 تا 0.9 میلی متر) به حدود یک سانتی متر بالاتر و پایین تر از خط بخیه ای که در کاشت مو به روش FUT ایجاد شده بود درون پوست رفته و گرافت های لازم یکی پس از دیگری برداشته می شود و در نواحی که هنوز خالی مانده است و نیاز به کاشت مو دارد منتقل می شود. در کاشت مو به روش FIT هیچ گونه برش و بخیه ای وجود ندارد. در نتیجه در کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو روش کاشت مو به روش FIT  و کاشت مو به روش FUT برای برداشت و کاشت مو بروی سر استفاده می شود.

در هر دو روش کاشت موی fitو   fut موهای کاشت شده به مدت1- 4 هفته رشد می نماید. بعد از این مدت موها دچار ریزش شده و بعد از 4 الی 6 ماه بعد از ریزش موهای کاشت شده، موها مجدد شروع به رشد می نمایند. به همین دلیل اصلاً جای نگرانی نیست. در هر دو روش این روند طبیعی بوده و اتفاق می افتد.

در برخی از افراد، ممکن است این رشد مو، قبل از 4 ماه بعد از کاشت نیز اتفاق بیوفتد. همه ی متخصصان کلینیک کاشت موی ایران فیت به این امر معتقدند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از کاشت مو، چیزی حدود 9 تا 12 ماه زمان لازم است. زیرا در این مدت بهترین تراکم مو در این بازه زمانی قابل مشاهده می باشد.

در روش کاشت مو به دو روش به دلیل آن که جلوی پیشانی دارای منطقه ای پر خون است، به همین دلیل بیشترین میزان کاشت مو در این منطقه انجام می شود و بهترین نتیجه را به همراه دارد. هر چه به سمت عقب سر می رویم، میزان کاشت و تراکم مو کاهش می یابد. زیرا قسمت های عقب سر کم خون تر می باشد. در صورتی که این مناطق کم خون، پر پشت کاشته شود، ممکن است هیچ مویی در این منطقه رشد نکند. پس بهتر است به متخصصین کلینیک کاشت موی ایران فیت اعتماد کرده و روش انتخابی آن ها را انجام دهید.

تفاوت در نتیجه کاشت مو

از جمله مهمترین تفاوت های کاشت مو بعد از تجربه و نحوه انجام کاشت مو، خط رویش شروع کاشت مو است.

افراد و مراکزی که از کمترین تجربه در کاشت مو برخوردارند، خط رویش مو را خطی صاف در نظر می گیرند، با انجام کاشت مو بدون در نظر گرفتن خط رویش مو، خطی مصنوعی و صاف روی پیشانی ایجاد می شود که کاملا غیر طبیعی است و ظاهر فرد را عروسکی و یا مصنوعی می نماید. در صورتی که در کلینیک ایران فیت، متخصصان با توجه به خط رویش مو اقدام به کاشت مو می نمایند.

در مراکزی مانند کلینیک ایران فیت که دارای بالاترین سطح تجربه هستند، با توجه به منبعی که در اختیار دارند، خط رویش را انتخاب می نمایند. زیرا در این منابع گفته شده است که خط جلوی سر نباید منظم و روی یک خط صاف قرار گیرد و کاشت مو نیز باید به طور نامنظم انجام شود تا به طور طبیعی نمود پیدا کند. شاید در گفتار این کلام به راحتی قابل انجام باشد ولی در عمل کمی با مشکل رو به رو است. کاشت مو در خط رویش موی طبیعی نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد. یکی از مزایای کلینیک ایران فیت، بالا بودن درصد رشد موها بعد از کاشت به هر دو روش داراست و همچنین موها بعد از کاشت پر پشت ترین حالت و مطلوب ترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. همچنین خط رویشی را که برای فرد متقاضی ایجاد می شود، طبیعی ترین حالت ممکن است.

موهای کاشت شده به راحتی از موهای طبیعی قابل تخشیص است. پس باید در این خصوص آمادگی کامل را فرد داشته باشد.

مشخصات موی کاشته شده

  • تراکم در موهای کاشت شده نسبت به موهای عادی کمتر است و کف سر قابل دیدن است.
  • طبیعی بودن خط رویش در جلوی سر است که در کلینیک کاشت موی ایران فیت این خط در طبیعی ترین حالت ممکن قرار دارد.
  • جنس موهای کاشت شده، ضخیم تر از موهایی است که در جلوی سر رشد می کند زیرا موهای برداشته شده برای کاشت از پشت سر برداشته شده و ضخیم تر از موهای جلوی سر است. ( ضخامت موی پشت سر آقایان به دلیل عدم دخالت هورمون در این موهاست.)
  • گرفت های برداشت شده در هر دو روش کاشت مو، هر گرافتی که به منظور کاشت برداشته می شود، بین 1 الی 5 مو دارد.
  • دکتر جراح بینی