جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

درمان خشکی واژن

درمان خشکی واژن

خشکی واژن

خانم ها به دلایل مختلفی به خشکی واژن دچار می شوند، این خشکی واژن سبب می شود تا خانم ها به مشکلات فراوانی دچار شوند. از جمله مشکلاتی که خانم ها با آن رو به رو می شوند، مشکل و درد در مقاربت جنسی است.

 

از عمده دلایل بروز خشکی واژن رسیدن سن خانم ها به سن یائسگی است. یائسگی سبب می شود تا پوست و بافت های اطراف واژن دچار خشکی شده و مایع و مخاط آن کمتر ترشح شود. همچنین  کاهش هورمون های زنانه مانند استروژن در ایجاد خشکی واژن در سنین بالا و در سن یائسگی بسیار موثر است. برای درمان خشکی واژن می توان از لیزر مونالیزا بهره برد تا علاوه بر درمان این عارضه، بر کیفیت زندگی فرد اضافه گردد. خانم  دکتر مهزاد هلاوی در این خصوص توضیحاتی را در این مقاله ارائه داده اند. همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 

وظیفه هورمون استروژن افزایش میزان ضخامت مخاط واژن و انعطاف پذیر تر بودن است. همچنین باعث افزایش تولید سلول های گلیکوژن می شود. با این توصیف در صورتی که میزان تولید شدن این هورمون ها کاهش یابد، تاثیرات منفی بر روی بدن می گذارد.

در برخی از خانم ها، کمبود استروژن باعث کاهش بافت اطراف واژن و کاهش تعداد غدد لنفاوی نیز می شود. برخی از افراد بافت چربی شان را در ناحیه تناسلی خود از دست می دهند، ادامه داشتن این روند سبب می شود تا واژن کوتاه تر و خشک تر شده و بر روی عملکرد واژن نیز تاثیر گذارد.

 

درمان خشکی واژن

 

استفاده از لیزر مونالیزا برای درمان خشکی واژن در سال های اخیر در بین متخصصان زنان اروپا و آمریکا، رواج پیدا کرده است و در ایران نیز برخی از متخصصان حوزه زنان از این لیزر برای درمان خشکی واژن استفاده می کنند.

خانم دکتر هلاوی برای درمان خشکی واژن از لیزر مونالیزا استفاده می نمایند.

علائم خشکی واژن چیست؟

ممکن است تمامی مواردی که در بالا به آن ها ذکر شد، برای فرد هیچ عارضه ای را به همراه نداشته باشد. با این حال برخی از موارد ممکن است از واژن خانم، ماده زرد و یا سفید رنگ، بدون دلیل و یا نبود عفونت ترشح نماید. ترشح عفونی بوی ناخوشایند و نامطبوع دارد. همچنین فرد به خارش شدید در واژن و سختی در دفع ادرار دچار شوند.

 

چه افرادی نیاز به درمان خشکی واژن با لیزر هستند؟

 

خانم هایی که به سرطان سینه در هر سنی مبتلا شده باشند و درمان های دارویی را انجام داده اند و یا دارو های ناموکسیفن استفاده نماید، بعد از مصرف این دارو تمامی عوارض جانبی این دارو شروع می شود، از جمله عوارض این دارو ها، خشکی واژن و آرتروفی است.

همچنین خانم هایی که به گُر گرفتگی، خشکی واژن و مقاربت های دردناک مبتلا هستند، می توانند برای درمان خشکی واژن از لیزر مونالیز می توان استفاده نمود.

همچنین تمامی افرادی که در بخش قبل به شرایط شان ذکر شد باید خشکی واژن خود را درمان نمایند.

را های درمان خشکی واژن

همانطور که گفته شد راه های درمانی مختلفی مانند استفاده از دارو های موضعی، کرم ها، دارو های خوراکی و همه مواردی که در درمان خشکی واژن وجود دارد. ولی با توجه به متفاوت بودن فیزولوژی بدن خانم ها و میزان تاثیر این نوع از دارو ها، ممکن است تاثیر مثبتی بر روی بدن خانم ها نداشته باشد.

به همین دلیل به این گروه از خانم ها توصیه می شود تا از لیزر مونالیزا استفاده نمایند.

درمان خشکی واژن با لیزر

درمان خشکی واژن با لیزر می تواند تغییرات مثبت زیادی را در زندگی شخصی فرد ایجاد می نماید.

درمان خشکی واژن با لیزر هیچ گونه عارضه ای را به همراه ندارد و فرد به راحتی و با اطمینان خاطر می تواند اقدام به درمان خشکی واژن نماید. همچنین برای درمان خشکی واژن با لیزر نیاز به استفاده از داروی خاصی نیست و فرد اصلا نگران این موضوع نمی باشد.

انجام لیزر تقریبا هیچ گونه محدودیتی ندارد و همه خانم ها می توانند، به راحتی خشکی واژن خود را با لیزر درمان کنند.

همچنین به دلیل آن که از لیزر استفاده می شود، فرد در حین درمان هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. فقط ممکن است کمی لزرش را در واژن خود احساس نماید.

نتیجه درمان خشکی واژن با لیزر بلافاصله بعد از اولین جلسه درمان تقریبا قابل احساس می باشد.

احساس رضایت افراد بعد از اولین جلسه درمان با لیزر چیزی حدود 90 % درصد می باشد.

درمان خشکی واژن با لیزر به دلیل نداشتن هیچ گونه عارضه ای، سبب می شود تا افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه به این عارضه دچار شده اند نیز، با اطمینان خاطر از این راه درمانی بهره بگیرند.

مقالات مرتبط

لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی