جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

۳۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیگار پس از جراحی بینی :

جراحی زیبایی بینی یکی از محبوبترین جراحی ها در کشور ما می باشد که روز به روز به تعداد اشخاصی که جراحی بینی را انجام می دهند ، افزوده می شود ، اگر شما جز آن دسته از اشخاصی هستید که تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی را دارید توصیه می کنیم مصرف سیگار و دخانیات را باید 7 روز قبل از جراحی ترک نماید پس از جراحی بینی نیز باید به مدت 14 روز استعمال سیگار را قطع نمایید ، علت اینکه قبل از جراحی بینی باید مصرف دخانیات وسیگار را ترک نمایید این است که مصرف سیگار سبب اختلال در زمان جراحی بینی می شود ، پس از جراحی بینی سبب افزایش تورم ها و طولانی شدن دوره بهبودی می شود .

جراحی بینی

مصرف داروی بیهوشی بدن را تحت فشار قرار می دهد ، در زمان بیهوشی قلب احتیاج به نظارت بیشتر بر بدن دارد باید عملکرد نفس کشیدن را قلب بیشتر نظارت نماید ، اگر شخص سیگاری باشد در زمان جراحی بینی این نظارت کاهش می یابد در نتیجه ممکن است شخص در زمان بیهوشی با اختلال روبرو شود علت این ارم فشار داروی بیهوشی بر بدن است .

بنابراین اگر شما سیگاری باشد ممکن است و قبل از جراحی بینی کشیدن سیگار را ترک نکرده باشید انجام جراحی بینی شما ممکن است خطرناک باشد .

پس از جراحی بینی به دلیل نیکوتین سیگار تورم های پس از جراحی افزایش پیدا می کند به گونه ای که مصرف سیگار سبب تاخیر در روند بهبودی می شود .

توصیه می شود تا حد ممکن پس از جراحی بینی سیگار را ترک نماید ولی اگر این کار را نمی توانید انجام دهید باید به مدت 14 روز پس از جراحی بینی سیگار را ترک نمایید .

دکتر صالح محبی جراحی بینی عروسکی ، جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی را انجام می دهند .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر صالح محبی



  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

ورزش پس از جراحی بینی

ورزش پس از جراحی بینی

یکی از مهم ترین سوالاتی که مطرح می شود پس از جراحی بینی این است که آیا پس از جراحی بینی می توان فعالیت های ورزشی را انجام داد یا خیر ؟

پس از جراحی بینی هر چه استراحت شخص بیشتر باشد ، زخم ها سریع تر بهبود میابند و روند کاهش تورم بینی سریع تر درمان می شود .

پس از 7 روز از جراحی بینی شخص می تواند تمامی فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد ، فعالیتهای سبک ورزشی را مانند پیاده روی را در 7 روز اول می توان انجام داد اما پس از گذشت سه ماه می توان فعالیت های سنگین ورزشی را انجام داد .

شخص برای شروع فعالیت های ورزشی باید با جراح بینی خود مشورت نماید در برخی از مواقع جراح با معاینه و مشاهده حال عمومی بیمار توصیه می کند در مدت زمان طولانی تری فعالیت های ورزشی را از سر گیرد .

ورزش پس از جراحی بینی

پس از جراحی بینی اشخاص اگر بخواهند شنا کردن را انجام دهند باید تا یکسال صبر نمایند زیرا پرش داخل آب ممکن است به بینی شخص ضربه وارد کند .

سونای خشک و  بخار را شخص نباید تا شش ماه انجام دهد ، علت این امر افزایش تورم بینی و سوختگی پوست می باشد .

سایر ورزش های سنگین ورزشی را شخص باید با مشورت جراح بینی خود انجام دهد ، شخص باید دقت نماید که در زمان انجام فعالیت های ورزشی نباید ضربه محکمی به بینی وارد شود ، زیرا این امر سبب تاثیر در نتیجه جراحی بینی شده و شکل بینی را برهم می زند .

دکتر صالح محبی سلامتی و شادی را برای تمامی همراهان عزیز آرزومند است .



  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

عمل جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی بطور کلی به دو روش انجام میشود:

  1. روش باز
  2. روش بسته

با توجه به نوع بینی فرد جراحی بصورت باز یا بسته انجام میشود.
در روش اول یا روش باز روی پوست وسط بینی برش داده میشود و بعد از آن بینی اصلاح میشود . این روش برای  جراحی بینی هایی که که نوک پهن دارند و یا بینی هایی که دارای نقص مادری هستند و کج میباشند همچنین برای بینی هایی به جهت تقویت بینی نیاز به غضروف دارند استفاده میشود .
در روش بسته دستکاری کمتری احتیاج است بدین صورت که تنها برای بینی هایی که دارای قوز ناچیزی هستند و همچنین نوک بینی نیاز به اقدام زیادی ندارد  استفاده میشود . لازم به ذکر است که در این روش تورم به از عمل کمتر می باشد .

عمل زیبایی بینی

جراحی بینی و تکنیک های آن

برای جراحی بینی ابتدا قسمتهای اضافی مثل قوز و غضروف های اضافی توسط پزشکان متخصص برداشته میشود . و برای شکل دهی و جلوگیری از افتادگی بینی و همچنین بهبود راه تنفسی ، غضروف های بینی را تقویت و ترمیم میکنند. و برای تقویت غضروف ها از غضروف های اضافی برداشته شده بینی بیمار استفاده میشود  . و برای باریک کردن و جمع کردن نوک بینی از نخ های بخیه استفاده می شود ، لازم بذکر می باشد که این نخ های بخیه قابل جذب بوده . با استفاده از این روش های گفته شده به بینی شکل داده میشود و زاویه بینی کاملا تنظیم می شود و قسمتهای اضافی از بینی برداشته میشود . بعد از تمامی این کارها پانسمان داخل بینی گذاشته و اسپلینت یا گچ گرفته میشود.

بعد از جراحی بینی چه مراقبتهایی انجام شود ؟

  • تا یک هفته باید اسپلینت گچی و چسب روی بینی بماند و برای برداشتن آن باید به مطب مراجعه نمایید
  • اجتناب از فین کردن تا وقتی که پزشک دستورداده و سعی کنید تا آن موقع با دستمال کاغذی و با ملایمت بینی خود را تمیز کنید
  • خوردن غذاهایی که جویدن آن ها سخت و طولانی می باشد را در دوران نقاهت کنار بگذارید
  • اجتناب از فعالیت های ورزشی سنگین
  • اجتناب از حرکات بیش از حد صورت مانند خندیدن تا یک هفته
  • پانسمان بینی نباید خیس شود در هنگام مسواک زدن یا شستن موهای خود باید دقت داشته باشید
  • به مدت یک هفته لباس هایی بپوشید که دکمه دار هستند و از پوشیدن پلیور و تیشرت خوداری کنید
  • گرما باعث تورم بینی میشود پس از نشستن در معرض نور افتاب یا لامپهای پر نور دوری کنید
  • به مدت یک ماه شنا کردن را کنار بگذارید
    نگران نباشید اگر سوال هایی دیگری در مورد قبل و بعد از جراحی بینی داشتید کلینیک نسیم پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان میباشد. 
  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی در دوران بارداری :

بسیاری از خانم ها مطلعند که مراقبت های دوران بارداری چگونه است برخی باید ها و نباید های شناخته شده در این دوران موجود است که فرد باید پیش از بارداری و حین دوره بارداری آنها را رعایت نماید. مصرف برخی دارو ها در این دوران ممنوع بوده و برخی دیگر را باید تحت نظر پزشک متخصص زنان مصرف نمایند و . . . در این خصوص جراحی بینیدر دوران بارداری مخاطبینی دارد که خواستار تغییر وضع هرچه زود تر بینی خود هستند . از دید آنها جراحی بینی به  محدوده شکم ، آسیب و تغییری وارد نکرده و مشکلی به وجود نمی آورد ولی لازم است که از دید تخصصی و پزشکی عواقب و آثار این نوع جراحی را در دوره بارداری بررسی کنیم :

جراحی بینی در دوران بارداری

زمان بندی :

در برخی مواقع زمان بندی برای جراحی به خودی خود کافی نیست . زنانی که برای جراحی بینی اقداماتی انجام داده و زمان بندی لازم را ترتیب داده اند خود را آماده این نوع جراحی که در دسته عمل های سنگین جای می گیرد می نمایند. ولی برخی افراد در روزهای آخرِ مانده به جراحی متوجه می شوند که باردار هستند. به هیمن دلیل انجام زمان بندی و آمادگی مجدد بسیار دشوار می شود و خواستار انجام قطعی جراحی بینی می شوند در حالی که از دید پزشکان متخصص و متعهد جراح بینی ، جراحی بینی در دوران بارداری و یا هر جراحی دیگری که حالت انتخابی دارد در این دوران ، ممنوع  است . اگر چه جراحی بینی ارتباطی با رحم فرد ندارد ولی داروهای بی هوشی و بی حسی ، آرامبخش ها ، دوره ریکاوری ، داروهای تزریقی حین عمل و داروهای مراقبتی بعد از عمل تاثیرات سوئی بر سلامت جنین و مادر می گذارند که به این ترتیب برای حفظ ایمنی و سلامت جنین در حال رشد ، لازم است از انجام جراحی های خودخواسته جلوگیری شود . به خطر انداختن جسم و جان فرزند خود به دلیل یک جراحی زیبایی کار عاقلانه ای نیست در حالی که می توان این کار را در دوران پس از بارداری نیز انجام داد و آن را به آیینده موکول کرد .

جراحی های ناخواسته و اجباری :

چنانچه خانمی با مشکلات شدید تنفسی روبرو باشد ، و به علت انحراف بینی نتواند به درستی نفس بکشد در این شرایط برای حفظ سلامت مادر و جنین جراحی بینی در دوران بارداری یا سپتوپلاستی اهمیت می یابد. برای باز کردن راه های  هوایی و رسیدن اکسیژن کافی در هنگام بیداری و خواب به مادر و جنین انجام عمل بینی الزامی می شود. البته امکان بروز این مشکل بسیار کم است زیرا خیلی از افراد پیش از بارداری مشکلات جسمی موجود را برطرف می کنند یا برخی دیگر وضعیت حادی در سپتوم ندارند و می توان انحراف بینی را پس از تولد نوزاد درمان نمود .

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

مدت زمان لازم برای شروع جراحی ترمیم بینی :

جراحی ترمیمی بینی یکی از روش های جراحی بینی است که با هدف از بین بردن ایرادات عمل قبلی انجام می شود . ممکن است جراحی ابتدایی بی عیب نقص باشد ولی  فرم ایجاد شده با سلیقه بیمار همخوانی نداشته باشد به همین دلیل فرد برای رسیدن به فرم مورد نظر اقدام به جراحی ترمیم بینی می کند . آنچه در این میان مهم است ،مدت زمان لازم برای شروع جراحی ترمیم بینی است زیرا در هر وقت و هر فاصله زمانی نمی توان عمل ترمیم بینی را انجام داد دلیل آن آسیب پذیر بودن پوست و لایه های سطحی بینی است . چرا که اگر این لایه ها به دفعات دستکار شوند و فرصت مرمت نیابند ، بافت های حیاتی آنها از دست رفته و در اکثر بیماران عواقب جبران ناپذیری در انتظار آنها خواهد بود . گاه می توان در روز های ابتدایی پس از جراحی بینی ، اشکالات موجود را مجددا با کمک جراحی حل کرد ولی توصیه می شود در صورت  مشاهده ایرادات جزئی و خفیف صبور باشید زیرا با رفع ورم و التهاب ، حالت بینی روز به روز زیبا تر و عملکرد آن مطلوب می شود . بنا براین معمولا توصیه جراحان و متخصصین به بیمارانی که خواستار جراحی ترمیم بینی در اسرع وقت هستند ، این است که صبر و حوصله داشته باشند تا بعد از گذشت 6 الی 7 ماه نتایج مثبت جراحی بینی آشکار شود .

مدت زمان لازم برای شروع جراحی ترمیم بینی

تصمیم جراح بینی :

باید گفت که اکثر جراحان بینی به راحتی تسلیم خواسته ی برخی بیماران عجول نشده و پس از سپری شدن مدت زمان لازم اقدام به ترمیم بینی می کنند زیرا انجام این جراحی و اتخاذ تصمیم در مورد آن نیازمند دانش ، تبحر ، تجربه و توانمندی جراح است . بنابراین مهم ترین مسئله شکیبایی خود بیمار است . این امر برای حفظ سلامت و زیبایی افراد مهم بوده و باید گفت دستکاری های متعدد و عمل جراحی مجدد بر روی بینی موجب جلوگیری از خونرسانی به بافت های درونی و بیرونی این عضو می شود و بخش های زنده نیز تخریب خواهند شد . پس نمی توان از مضرات این جراحی پیچیده و سنگین چشم پوشی کرد . البته همان طور که گفته شد همیشه از این دست محدودیت ها پیروی نشده و با بررسی های پزشک متخصص می توان دستور جراحی ترمیمی را به صورت زودهنگام صادر نمود .

زمان مناسب :

عموما مدت زمان لازم برای شروع جراحی ترمیم بینی ، سپری شدن 12 ماه از جراحی اولیه است .

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی استخوانی :

یکی از جراحی های پرطرفدار و رایج در کشورمان جرای بینی است در این میان درصدی از مردم دارای بینی با ساختار استخوانی هستند از این رو جراحی بینی استخوانی تکنیک های یژه ای دارد که موجب تمایز آن با سایر جراحی های بینی می شود . اکثریت مردم بر این باورند که چنانچه ساختار بینی استخوانی باشد ، ایرادی پس از جراحی به وجود نیامده و نتیجه جراحی بینی بسیار خوب خواهد شد . در حالی که تنها مدل و ساختار بینی تایین کننده موفقیت جراحی نخواهد بود.

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟

در ابتدا لازم است بدانید که اصطلاح بینی استخوانی و بینی گوشتی تنها اصطلاحی است عامیانه و از دید تخصصی و درمانی این عبارات بی معنا هستند . در علم پزشکی جراحی بینی ، بینی هایی که دارای پوست نازکی بوده و بافت استخوانی و غضروفی شان قوی و برجسته است بینی با پوست نازک خوانده شده و عموما دارای یک قوز بر روی پل بینی هستند . این نوع بینی ها همان بینی استخوانی می باشند دلیل پیدایش قوز بر روی پل بینی اکثرا ارثی و ژنتیکی است اما شکستگی بینی یا آسیب دیدن آن نیز در ایجاد قوز بی تاثیر نیست .

برای جراحی بینی استخوانی پس از رفع قوز و برداشتن بافتهایی که موجب بجستگی پل بینی شده اند ، تغییرات عمده ای در فرم بینی به  وجود می آید ولی برای زیبایی بیشتر گاه لازم است بخش های به جای مانده را تقویت نمود تا اثرات جراحی دائمی باشد و پس از عمل ، هیچ نوع عوارضی بیمار را تهدید نکند . پرداختن به جزئیات پس از برداشتن قوز موجب استحکام بخشی به ساختمان بینی خواهد شد . در بینی های به اصطلاح گوشتی ، چنانچه پوست بینی ضخیم باشد ، هنر جراحی پزشک و ظرافت کار او بر روی بافت استخوان و غضروف با راحتی مشهود نخواهد بود ولی نوک بینی اندکی گرد می شود . از سوی دیگر در بینی های استخوانی هرگونه تغییر و ناهمواری ریز بر روی ساختار غضروفی به راحتی قابل مشاهده است چرا که نازک بودن پوست هرگونه اثر نامرتب زیر پوست را نمایان ساخته و اگر جراح بینی در تراش دادن غضروف و استخوان ظرافت بالای به کار نبندد ، نتیجه جراحی نامطلوب می شود .

جراحی-بینی-استخوانی

گاه لبه های تیزی که بر روی ساختار زیرین اعمال شده ، از روی پوست قابل لمس و دیدن است از این رو باید خاطر نشان کرد که جراحی بینی استخوانی از مله جراحی های بسیار حساس است که تبحر ، تجربه و هنر جراح حرف اول را در موفقیت جراحی بینی می زند .

پوست انعطاف پذیر :

در جراحی بینی استخوانی ، علاوه بر میزان ظرافت و ضخامت پوست ، خاصیت انعطاف پذیری پوست نیز اهمیت به خصوصی دارد . به این  ترتیب که چنانچه پوست بینی انعطاف پذیری بالایی داشته باشد ، به درستی به بافت زیرین خود چسبیده و شکل بینی را به وضوح نماش می دهد . ولی اگر پوست خاصیت انعطاف پذیری کمی داشته باشد، نوک بینی حالت گردی به خود می گیرد و ورم نواحی مورد جراحی طولانی تر به جای می ماند . بنا براین تنها داشتن بینی با ساختار استخوانی ضمانت کننده جراحی بینی ایده آل نخواهد بود .

 فرآیند جراحی :

در جراحی بینی استخوانی ، از بی هوشی عمومی استفاده شده و پس از آن برش های بسیار کوچکی در طرفین پره های بینی و بخش پایینی  بین دو سوراخ بینی اعمال می شود در برخی موارد هم از روش جراحی بینی بسته کمک گرفته می شود در هر صورت لازم است جراح به بافت های زیرین پوست به راحتی دسترسی داشته باشد تا بتواند تغییرات مورد را اعمال کرده و از بروز ناهنجاری در فرم بینی جلوگیری نماید . برای رفع مشکلات فرمی بینی استخوانی در اکثر مواقع از حجم غضروفی و استخوانی بینی کاسته می شود بعضی از پزشکان جراح بینی قوز های موجود را به کمک برش برداشته و بعد با سمباده مخصوص سطوح ناهموار را اصلاح می کنند . پس از برداشتن و حذف بافت های اضافه ، تقویت بخشی بافت های موجود ، ترمیم ساختمان بینی و در صورت نیاز اصلاح عملکرد بینی ، اگر اقدامات تکمیلی دیگری لازم بود انجام می شود.  پس از اتمام جراحی لازم است اقدامات پس از جراحی و مراقبت های ویژه به درستی رعایت شود تا بیمار زود تر به بهبودی بدن برسد و نیز نتیجه جراحی مطلوب و ایده آل شود. نکته مهمی که در رابطه با جراحی بینی اهمیت می یابد ، برقراری تناسب بینی با فرم کلی صورت است این مهم به عهده جراح بینی است تا با بررسی سایر اجزای صورت و شکل کلی آن ، فرم و اندازه مناسب بینی را رعایت کند . نکته دیگر در این خصوص ، هزینه جراحی بینی است . این گزینه با توجه به تغییرات انجام شده و اقدامات جراحی در بیماران مختلف متفاوت است و کاملا وابسته به حجم جراحی و وضعیت فیزیکی بینی می باشد .

مراجعین جراحی بینی استخوانی :

اکثر افرادی که دارای بینی با ساختار استخوانی یا  پوست نازک هستند ، از فرم بینی خود حس نارضایتی دارند . همانند کسانی که از بینی گوشتی خود آزرده خاطرند ، این افراد  دلایل خاصی را برای اقدام به جراحی بینی عنوان می کنند مهم ترین دلیل مراجعه این افراد برای جراحی بینی ، عدم تناسب سایز و فرم بینی با چهره و باقی اجزای صورت است . بارز ترین مشخصات بینی استخوانی عبارتند  از : قوز ، برجستگی های ناهموار که منشا ارثی یا آسیب ضربه ای دارند ، رشد زیاد  بافت های غضروفی و تداوم این رشد ، کشیدگی بینی و به هم خوردن جذابیت ظاهری . در بسیاری از موارد ، برهم خوردگی تناسب بینی و انحرافات فرمی در اثر برخودر ضربه د ر حوادث ایجاد می شود  این برآمدگی و عدم تناسب در نیمرخ فرد واضح تر بوده و ترکیب نامطلوبی ایجاد می کند .

سوال : آیا اشکالات بینی استخوانی پس از جراحی بازگشت می کنند ؟

پاسخ اینجاست که نتیجه جراحی تا حد زیادی وابسته به مراقبت های صحیح و اصولی پس از عمل است . در این خصوص چنانچه مراقبت های پس از جراحی به درستی انجام گیرد ، امکان بازگشت آثار نامطلوب بعد از عمل وجود نخواهد داشت و آثاری همچون ورم و کبودی ، پس از گذشت چند روز از بین می روند .

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی زنان

جراحی بینی زنان

جراحی بینی در ایران به عنوان یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های زیبایی شناخته شده است. جراحی بینی زنان در صورت موفق بودن تاثیر به سزایی در چهره فرد می گذارد و می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل  قوز بینی، افتادگی نوک بینی ،زاویه دار شدن بینی، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

جراحی زیبایی بینی علاوه بر ایجاد تناسب در خود بینی ،این تناسب را بین دیگر اجزای صورت برقرار می کند. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد .به همین دلیل است که قبل از جراحی باید با جراح بینی مشاورات لازم را انجام دهیم .

جراحی-بینی-زنان

تفاوت جراحی بینی بین زنان و مردان

در واقع  هیچ چیز درمورد جراحی بینی مردان ، بدتر و زشت تر از خلق کردن یک بینی با مشخصات زنانه نمی باشدو باید با در خواست گروهی از مردان که خواسته های غیر معقول در رابطه با جراحی و شکل ظاهری بینی خود دارند مقاومت کرد.

یک جراح بینی ماهر در مورد مردان و زنان قاعدتا یک نسخه تجویز نمی کند و تفاوت های خاصی باید بین این دو گروه قرار دهد،چرا که واقعا از اساس و پایه تفاوت های زیادی بین این دو گروه وجود دارد.

یکی از تفاوت های مهم در بین این دو گروه هم این است که اکثر مردان دقیقا انتظارات و خواسته هایشان را از عمل بینی نمی دانند و یا نمی توانند آن را به خوبی زنان با جراح در میان بگذارند که همین مسئله در بسیاری از موارد باعث نارضایتی پس از عمل و درگیری های  ذهنی آنها در تطابق با ظاهر جدیدشان می شود.

همینطور در زنان زاویه میان پیشانی و بینی و زاویه بین لب فوقانی و بینی حادتر است و میزان بیرون زدگی نوک بینی از صورت و شیب بینی صاف تر در زنان بیشتر است.

در نتیجه برای جراحی بینی مردان  نسبت به زنان باید به این نکته توجه کنیم که مردها تمایل به داشتن غضروف های قوی تر و استخوانهای سفت تر نسبت به پوست ضخیم خود  دارند که باید در جراحی مدنظر قرار بگیرد و بینی قوس دار،بسیار کوتاه و بسیار گرد و سربالا در زمینه صورت بزرگ و استخوانی مردانه هرگز تصویر مناسبی ایجاد نخواهد کرد،در حالی که در زنان هرچقدر این ظرافت بیشتر باشد در زیبایی چهره شان موثرتر واقع می شود.

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

بیماری سیکل سل

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

عمل جراحی ترمیمی بینی

عمل جراحی ترمیمی بینی

به دلیل پیچیدگی آناتومی بینی و نیز عملکرد حساس آن در تنفس، جراحی زیبایی بینی یکی از مشکل ترین جراحی های زیبایی می باشد. به این خاطر گاهی بعد از عمل نتیجه دلخواه به دست نمی آید. که به دو دلیل می باشد. یا اینکه ارزیابی قبل از عمل صحیح نبوده و مختصری ایراد باقی مانده و یا اینکه حین عمل بیشتر یا کمتر برداشته شده است. نیاز به عمل مجدد حدود 15- 5 % موارد طبق آمار و کتب مرجع حتی در دست ماهر ترین جراحان نیز پیش می آید. جراحی مجدد بینی برخلاف تصور عده ای، جراحی ساده ای نیست زیرا که بافت بینی به دنبال جراحی اولیه دچار تغییر بافت شده است و یک بافت ترمیمى و سفت تر از بافت اولیه را دارد. هدف از انجام عمل جراحی بینی اصلاح ایرادات و مشکلات باقی مانده بعد از عمل می باشد. به این خاطر باید در انتظارات واقع گرا بود. و فقط تمرکز بر آن ایراد مشخص و متمرکز
شود.

زمان انجام عمل مجدد

به دلیل آنکه روند ترمیم هم چنان تا مدت یکسال بعد از عمل وجود دارد باید تصمیم به عمل جراحی مجدد یک سال بعد باشد. و زودتر از این اگر تصمیم به عمل گرفته شود به دلیل آ نکه مراحل ترمیم بینی در حال انجام است احتمال آسیب به عروق و بستر زیرین پوست وجود دارد. گاهی موارد مثلاً در صورتی که پره های بینی پهن باشند و تصمیم به جمع کردن آنها باشد می توان زودتر ، حداقل 6 ماه بعد از عمل آنرا انجام داد. زمان انجام عمل مجدد را پزشک مشخص می کند و اصرار بر انجام زود هنگام عمل مجدد نباید داشت. گاهی بیماران بعد از چند روز یا چند هفته اصرار به عمل مجدد داشته اند و با صبر و حوصله بعد از گذشت مدتی زمان، از نتیجه بینی راضی شده اند زیرا در چند ماه اول، بینی دارای تورم است و نتیجه نهایی بینی قابل ارزیابی و مشخص نیست. به این خاطر در عمل جراحی بینی باید صبر و حوصله داشته باشند. بعضی از مراجعه کنندگان نیز تصویر دیگری از خود و بینی خود دارند که در واقع این افراد در جلسات مشاوره قبل از عمل باید به طور کامل  در مورد اقدامات لازم جهت انجام حین عمل اطلاع داشته باشند و از رویا پردازی و کمال گرایی پرهیز نمایند. بسته به میزان ایراد می توان بعضی از موارد را در مطب انجام داد اما در مواردی که ایرادات زیاد است و نیاز به استفاده غضروف داریم باید در کلینیک و توسط بی هوشی عمومی انجام داد. در این موارد از غضروف های باقی مانده خود بینی استفاده می شود و در صورت کافی نبودن آن از غضروف های لاله گوش و یا غضروف دنده استفاده می شود.

مراقبت بعد از عمل بینی

در بعضی موارد که نیاز به اقدام زیادی نیست و فقط مختصری قوز باقی مانده است، پس از اصلاح ، کبودی و یا تورم زیادی نخواهیم داشت و بیماران سریع به محیط کار بر خواهند گشت. اما در مواردی که نیاز به استفاده از غضروف جهت پیوند می باشد در نتیجه دستکاری بیشتر است و به طبع تورم بیشتر است و نیاز به استفاده از اسپلینت یا گچ بینی هست . در نهایت به حداکثر 7-5 روز استراحت نیاز خواهید داشت.
در انتها
در انتها باید گفت نگران عمل بینی نباشید و در صورت بروز مشکل یا بروز ایرادی در صورت برطرف نشدن بعد از یک سال، قابل اصلاح بوده و جای نگرانی نیست. 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی چیست ؟
جراحی بینی به منظور اصلاح مشکلات ظاهری و داخلی بینی انجام می شود . جراح بینی حین رینوپلاستی قوز روی بینی ، انحراف، پولیپ و  گرفتگی ها را رفع می کند و با توجه به ساختار صورت بینی را متناسب و شکیل می سازد .

جراحی زیبایی بینی نیاز شدید به انتخاب جراح خوب دارد تا شما را از نتیجه ی جراحی راضی و خوشنود بنماید .
دقت در انتخاب جراح بینی باعث می شود که انتظارات شما نسبت به جراحی بینی برطرف شود .

روش های انتخاب جراح بینی

برای انتخاب جراح بینی :
نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید
در جلسات مشاوره قبل از عمل شرکت کنید
از بیماران قبلی پزشک نسبت به میزان رضایت آنها پرس و جو کنید
انتظارات خود را به جراح اعلام نمایید

همان طور که می دانید نتیجه ی جراحی بینی به نوع بینی ، جنس پوست ، و فرم کلی چهره بستگی دارد ، بسیاری از افراد با در دست  داشتن تصاویری از هنر مندان یا هنر پیشه ها به متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه می نمایند و خواستار یک بینی شبیه به همان عکس هستند .

امکان جراحی بینی از روی عکس وجود ندارد

باید به این نکته دقت داشته باشید که امکان جراحی بینی از روی عکس بازیگران و هنر پیشه ها وجود ندارد ، زیرا بینی این دسته افراد دست خوش نور مناسب دوربین عکاسی و گریم سینمایی گریمور است که آنقدر زیبا و یک دست و متناسب شده است . البته می توان تصوری به پزشک ارائه نمود و تمایل خود را ابراز داشت که مثلا این نوع بینی را می پسندم .
همان طور که بیان شد نوع بینی در نتیجه ی بعد از عمل زیبایی تاثیر گذار خواهد بود .

انواع بینی

بینی ها با توجه به نوع و ساختارشان به دو دسته ی اصلی تقسیم بندی می شوند

  • بینی های استخوانی
  • بینی های گوشتی

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟

بینی استخوانی دارای ساختار مشخصی است ، معمولا این بینی را با قوز و بلندی می شناسند، البته ممکن است این نوع بینی قوز نداشته باشد اما در اکثریت افرادی که بینی استخوانی دارند قوز روی بینی و انحراف دیده خواهد شد . این بینی بسیار محکم بوده و غضروف های سفتی دارد .

بینی گوشتی
بینی های گوشتی بسیار نرم هستند، در واقع استخوان و یا غضروف بسیار محکمی در آن ها وجود ندارد ، بینی گوشتی پهن است و استخوان آن هم نرم می باشد ، بنابراین در ظاهر آن نیز تاثیر می گذارد و آن را گوشتی و گرد نشان می دهد .
جراحی این نوع بینی با ریسک بالایی انجام می شود زیرا نیاز به تکنیک های ویژه و ترفند های نوین جراحی دارد که غضروف ها را تقویت می نماید و فرم زیبایی به بینی می بخشد .

بینی گوشتی

بینی های گوشتی بسیار نرم هستند، در واقع استخوان و یا غضروف بسیار محکمی در آن ها وجود ندارد ، بینی گوشتی پهن است و استخوان آن هم نرم می باشد ، بنابراین در ظاهر آن نیز تاثیر می گذارد و آن را گوشتی و گرد نشان می دهد .
جراحی این نوع بینی با ریسک بالایی انجام می شود زیرا نیاز به تکنیک های ویژه و ترفند های نوین جراحی دارد که غضروف ها را تقویت می نماید و فرم زیبایی به بینی می بخشد .
معمولا افرادی که بینی های گوشتی دارند از بزرگی بینی ، نوک پهن ، پره های کلفت و پوست ضخیم آن شاکی هستند .
بدنیست بدانید که مشکلات نام برده با جراحی بینی به راحتی قابل اصلاح هستند اما نکته ای که در بینی های گوشتی وجود دارد ، نتیجه ی جراحی بینی است .
بینی های گوشتی گزینه های مناسبی برای بینی های فانتزی و عروسکی نیستند و اغلب این نوع بینی ها بعد از جراحی زیبایی طبیعی می شوند . در واقع فردی که یک بینی بزگ و پهن دارد انتظار یک بینی استخوانی و فانتزی را نداشته باشد .

تکنیک های جراحی در بینی گوشتی

یک جراح خوب برای بینی گوشتی با تکنیک های ویژه و نوین غضروف های ضعیف بینی را تقویت می نماید ، این مار باعث می شود که تیغه ی بینی محکم و مقاوم باشند و بینی فرم زیبا تری به خود بگیرد ، با این اقدام از ضخامت پوست بینی نیز کاسته خواهد شد و فرد رضایت مندی بیشتری از نتیجه جراحی خواهد داشت .

آیا بینی گوشتی دچار افتادگی می شود ؟
خیر، در صورتی که جراحی بینی گوشتی اصولی انجام شود و غضروف های بینی به خوبی تقویت شده باشند ، هرگز این نوع بینی دچار افتادگی نخواهد شد .

یک تصور غلط در در رابطه با بینی های گوشتی این مورد است که بینی های گوشتی بعد از جراحی دچار افتادگی می شوند، با تکذیب این مساله باید بیان کنیم که بینی های گوشتی بعد از جراحی تورم بیشتری نسبت به بینی استخوانی خواهد داشت ، و حدود یک سال زمان لازم است تا تورمات بعد از جراحی به طور کامل از بین بروند .

  • دکتر جراح بینی