جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

پوکی استخوان در زنان

بیشتر بانوان  با افزایش سن  خود ،ترس از بروز پوکی استخوان دارند  ،  و از علائم پوکی استخوان ، درمان قطعی پوکی استخوان   و یا راه های تشخیص آن از متخصص زنان  خود سوال می پرسند . دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز در ادامه به بررسی راه کار های  پیشگیری  از بروز پوکی استخوان می پردازند .  اگر شما هم علائم پوکی استخوان دارید ،  توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید .

پوکی استخوان

پوکی استخوان بیماری است که با کاهش تراکم استخوان  و از دست دادن توده  استخوانی شناخته می شود ، هر زمان از دست رفتن استخوان  بیشتر از  ساخت استخوان  صورت گیرد ، فرد دچار پوکی استخوان می گردد ،  پوکی استخوان در زنان بیشتر مربوط به سنین پیری می باشد  و از پنجاه سالگی به بعد و متاسفانه بیشتر در خانم ها  دیده می شود . لازم به ذکر است که پوکی استخوان بیشتر از سن ۳۵ سالگی شروع می گردد  و سبب شکستگی های متعدد استخوانی  با کمترین ضربه می گردد . مهره های کمری  جز بیشترین مناطقی هستند که شکسته می شوند .

پوکی استخوان در زنان

پوکی استخوان در زنان

به چه دلیل پوکی استخوان بیشتر در بانوان دیده می شود ؟

کم کاری تخمدان ها ،منجر به کمبود استروژن  در بدن می گردد ، این امر میتواند یکی از عوامل پوکی استخوان شناخته شود . دلیل آنکه خانم ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار میگیرند ،این است که  بدن آن ها  با مصرف استروژن تطابق پیدا کرده است ، استروژن هم سبب می شود که کلسیم و ویتامین d   از روده ها جذب شود  و هم در روند استخوان سازی  موثر باشد  .از آنجائیکه تولید استروژن  بعد از سن  ۴۰ سالگی کاهش می یابد ،پوکی استخوان در خانم ها ایجاد می شود .

یکی از مسائلی که مورد توجه قرار می گیرد ، این است که ، جثه زنان در پوکی استخوان نیز تاثیر گذار است . جثه های ریز، بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرند ،چون توده استخوانی کمتری دارند.

دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز هستند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : ۳۲۳۴۰۶۰۶_۰۷۱

نقش ورزش و تغذیه در پیشگیری از بیماری خاموش پوکی استخوان

ورزش و تغذیه امری مهم ،در پیشگیری از پوکی استخوان  می باشند ،  تغذیه ای که سرشار از  کلسیم و ویتامین d  باشد می تواند  در پیشگیری از ویتامین d کمک کننده باشد . ورزش مستمر  نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که در پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند  ،حتی اگر زمان این ورزش کوتاه باشد  ،اما می تواند تاثیر گذار باشد .  پیاده روی روی سطح صاف  یک روز درمیان حدود ۲۵ دقیقه  به صورت مستمر بسیار  تاثیر گذار است .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  و مشاوره با دکتر شهناز پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز مشورت کنید . دکتر پوربرفه ای با بررسی وضعیت بیمار و آزمایشات کامل دارو هایی برای جبران کمبود ویتامین d  و کلسیم  تجویز می کنند .

برخی مطالب مفید دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز

سفید کردن واژن

سرطان پستان

زایمان طبیعی در شیراز

زایمان سزارین در شیراز

بیماری های پوستی واژن

با تشکر مدیریت سایت  دکتر پوربرفه ای متخصص زنان در شیراز

  • ۹۷/۰۸/۲۸
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی