جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لیپوماتیک

لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی نوین و همچنین ایمن جهت پیکر تراشی و از بین بردن چربی های بدن می باشد. عوارض لیپوماتیک به نسبت سایر جراحی های لاغری بدن بسیار ناچیز می باشد. همچنین با توجه به هزینه های زیاد روش های دیگر لاغری، هزینه لیپوماتیک پایین می باشد. لیپوماتیک روشی است که دارای تاییدیه FDA می باشد و بسیار ایمن و موثر است. در این روش، سلول های چربی در ابتدا توسط ابزار مشخصی به نام کانولا، و با حرکات لرزشی، شکسته شده و سپس به آرامی بیرون کشیده می شود.

لیپوماتیک دستگاهی است که در اصل نسبت به لیپوساکشن، کمک بیشتری به جراح پلاستیک می کند. این وسیله الکتریکی در شیوه انجام عمل به پزشک کمک کرده و در صورتی که جراح مهارت کافی در انجام این عمل را نداشته باشد، لیپوماتیک مفید واقع نمی شود. این روش به جراح کمک می کند که دیر تر خسته شود. بدون حضور پزشک حاذق و با تجربه ، هیچ تاثیری بر بهبود روند درمانی ندارد. بنابراین نمی توان گفت که نتیجه خوب جراحی، به دلیل استفاده از دستگاه لیپوماتیک می باشد. پزشک می تواند برای پیشگیری از خستگی و راحتی در طول انجام جراحی، از لرزش این دستگاه برای شکستن چربی ها استفاده کند.

ویژگی های دستگاه:

  • سیستم ایمنی فعال(غیر فعال شدن خودکار دستگاه در حین مواجهه با بافت های دیگر بدن به جز چربی)
  • بدون انتشار گرما
  • سیستم میکروسکوپی که اجازه می دهد چربی ها بدون افزایش فشار در دستگاه، تخلیه شوند.
  • سیستم جنبشی بدون سر و صدای زیاد
  • فرکانس مادون قرمز

بیمار می تواند تمام شک های خود را در رابطه با انجام این جراحی کنار بگذارد، بدین دلیل که این دستگاه بدون هیچ خطری بوده و دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند. دلیل ایمن بودن این روش به دلیل وجود سیستم ایمنی فعال در دستگاه است که با برخورد به بافت های بدن مثل ماهیچه و رگ های خونی، دستگاه متوقف می شود.

همچنین دلیل بدون درد بودن این روش این است که حرکات لرزشی دستگاه، اثر بی حسی طبیعی را در بدن، به وجود می آورد. بیمار می تواند به جای بیهوشی کلی که خطرات زیادی دارد، از بی حسی موضعی استفاده کند. بدین ترتیب چندین ساعت بعد از جراحی، بیمار می تواند مرخص شده و به روال طبیعی زندگی خود باز گردد.

لاغری با لیپوماتیک یک راه ساده ، بدون درد و خونریزی، بدون بیهوشی و تنها با بی حسی است ، که می تواند در طول تنها یک جلسه ، حجم ، سایز و وزن شما را به طور چشمگیری کاهش دهد .
لیپوماتیک روشی کم تهاجم است و بدون هیچ عارضه ای می تواند باعث پیکر تراشی و فرم دهی به اندام شما باشد.

دستگاه لیپوماتیک

در این روش تخلیه چربی انجام شده و با تغییر سایز می توان نتیجه ایی متفاوت را مشاهده کرد.این روش که به آن لیپوساکشن انفراسونیک نیز گفته می شود از دستگاهی که دارای یک سیستم مطمئن و بی خطر است استفاده می شود .این دستگاه توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید بوده که به شکلی بی خطر حجم بسیاری از چربی ها را در هر نقطه ایی از بدن از بین می برد.

این دستگاه در ابتدا با حرکات لرزشی چربی ها را می شکند و بعد از تبدیل شدن چربی ها به ذرات ریز ،همگی با مکش به بیرون کشیده می شود. لیپوماتیک با سیستم امنیتی پویا مشکلات رو ش های لیپوساکشن قدیمی را برطرف می کند ودر این روش سعی می شود  نتیجه ایی بهینه با به حداقل رساندن  عوارض برآمدگی و کبودی حاصل شود.

عکس لیپوماتیک

در زیر توجه شما را به نمونه ای از انجام این جراحی که بسیار هم موفق بوده، جلب می کنیم:

لاغری با لیپوماتیک

نحوه انجام لیپوماتیک

توسط لوله ایی به نام کانولا یک حرکت ارتعاشی سریع در چربی ها ایجاد شده و با یک موتور بادی که در دستگاه لیپوماتیک قرار دارد هوای فشرده به صورت حرکات نوسانی ،چرخشی و ارتعاشی در لوله کانولا به وجود آمده و در برآیند این سه حرکت یک مسیر مارپیچی به وجود می آید که شروع به تبدیل کردن چربی ها به ذرات ریز می کند.حال بدون اینکه به بافت هایی مانند عضله های عروق خونی ،بافت پوست و عصب ها لطمه ایی وارد شود چربی ها خارج می شوند.

لیپوماتیک در بخش هایی که دارای فیبروز بوده و دشوار تر هستند بهتر عمل می کند. در این روش برای از بین بردن چربی ها از حرارت و اشعه   استفاده نمی شود  و تنها با یک عامل فیزیکی که بدون خونریزی است چربی ها بیرون آورده می شود .

چربی های کدام قسمت را می توان با لیپوماتیک برطرف کرد؟

  • چربی های شل شده بازو
  • شکم و پهلو
  • خط سوتین
  • ران
  • باسن
  • غبغب
  • پستان

اقدامات پیش از انجام لیپوماتیک

نواحی مشخص شده به متخصص نشان داده شده و پزشک درباره روش کار با بیمار صحبت خواهد کرد.
بیمار باید درباره سابق بیماری های خود با پزشک صحبت کرده و داشتن هر گونه آلرژی و حساسیت های دارویی را با وی مطرح کند.
اگر در گذشته از روش های لاغری موضعی برای لاغری استفاده شده است بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید.
برای مشخص شدن قطر چربی  زیر پوست فرد باید به انجام سونوگرافی بپردازد.
آزمایش خون هایی که توسط پزشک توصیه شده است انجام گرفته  تا عملکرد  کلیه،کبد، کم خونی  و غیره مشخص شود.
بیمار باید فرم رضایت را با دقت خوانده  و از تمامی جزییات عمل رضایت کافی داشته باشد.
پیش از انجام لیپوماتیک از نواحی مورد نظر عکس برداری شده تا تغییرات پس از لیپوماتیک به وضوح دیده شود.

لیپوماتیک روشی نوین و همچنین ایمن جهت پیکر تراشی و از بین بردن چربی های بدن می باشد. عوارض لیپوماتیک به نسبت سایر جراحی های لاغری بدن بسیار ناچیز می باشد. دکتر پژوا سلیمان زاده دارای بورد جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی با روش های نوینی به انجام جراحی لیپوماتیک می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02122770582 و 3-33552001-021 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

مراقبت بعد از لیپوماتیک

پس از انجام عمل توصیه می شود بیمار مصرف مایعات را افزایش دهد و مواد غذایی آبکی  را در برنامه غذایی  خود بیشتر کند.
بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک افراد باید استراحت مطلق داشته باشند و کم کم بعد از گذشت چند روز پیاده روی سبک را آغاز کنند.
توصیه می شود افراد بعد از عمل به حالت نود درجه در جایی نشینند و بیشتر دراز بکشند.
پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک یکی از اقدامات مهم در تاثیر گذاری انجام لیپوماتیک می باشد بیمار باید برای سفت شدن و شکل دهی به قسمت های لیپوماتیک شده برای مدتی که پزشک به او دستور داده است از گن های لیپوماتیک استفاده کند.معمولا مدت زمان استفاده از گن ها حداقل دو ماه می باشد .
بعد از لیپوماتیک ممکن است ترشحاتی به شکل مایع از نواحی بیرون بیاید پیشنهاد می شود برای اینکه این مایعات به طور کامل از بدن تخلیه شود با ماساژ به سمت پایین به خارج شدن آنها کمک کنید.
تا جایی که در خواب شما اختلالی به وجود نمی آید زیر سر خود را بلند کنید.
کبودی های به وجود آمده بعد از لیپوماتیک طبیعی بوده و کاملا به مقدار حجم چربی خارج شده بستگی دارد برای اینکه کبودی ها سریع تر از بین برود باید نکات ذکر شده را با دقت انجام دهید.
داروهایی که پزشک برای دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک در نظر گرفته است باید منظم مصرف شوند.

مزایای لیپوماتیک

لیپوماتیک سختی های رو شهای دیگر را برطرف کرده و افراد اعتماد بیشتری به امنیت  لاغری با لیپوماتیک دارند زیرا با گذشت زمان عوارض این روش نسبت به دیگر رو شها کمتر شده است.
این روش باعث افتادگی و شلی پوست نمی شود بلکه پوست بعد از انجام لیپوماتیک سفت تر شده زیرا لیپوماتیک به لیفت پوست کمک می کند.
همان طور که می دانید لیپوماتیک جهت کاهش سایز انجام می شود و ممکن است به هیچ عنوان تغییری در وزن ایجاد نکند به هر حال با لیپوماتیک کاهش سایز تا مدت ها بعد از گذشت انجام عمل لیپوماتیک ادامه داشته و باعث از بین بردن سلولیت می شود.
دوره نقاهت بعد از انجام لیپوماتیک کوتاه بوده و بعد از سه تا هفت روز افراد  می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.
از چربی های بیرون آمده می توان برای جوان سازی صورت و تزریق چربی در نواحی دیگر مانند پیشانی،دور چشم و برطرف کردن خطوط خنده … استفاده کرد.

استحمام بعد از لیپوماتیک

بهترین زمان تخلیه مایعات به وجود آمده در عمل لیپوماتیک یک روز بعد از انجام لیپوماتیک است پس پیشنهاد می شود یک روز بعد از عمل به حمام بروید و نواحی مورد نظر به آرامی فشار دهید استفاده از حمام در این امر بسیار موثر عمل میکند.
نواحی که لوله ها وارد شده است با آب و صابون شست و شو داده شود و بعد از حمام به طور کامل خشک شود.می توانید این نواحی را با بتادین ضد عفونی کنید .
استحمام بعد از لیپوماتیک به کاهش ورم و کبودی ها کمک می کند .

مراقبت های لازم برای لیپوماتیک

اقدامات قبل از جراحی لیپوماتیک
قبل از عمل لیپوماتیک موارد زیر را رعایت بفرمایید
اگر تمایل به لاغری با لیپوماتیک دارید و این جراحی را برای زیبایی اندام خود انتخاب کرده اید ، به شما تبریک می گوییم، این روش کاملا موثر و کار آمد بوده و نیاز شما را از داشتن یک اندام ایده آل برطرف می سازد .قبل از جراحی لیپوماتیک لازم است تا اقدامات ویژه ای را انجام دهید .
لازم است تا پیش از جراحی لیپوماتیک سابقه بیماریهایی مانند :
•    دیابت کنترل نشده
•    فشارخون بالا
•    بیماریهای قلبی عروقی
•    سکته قلبی یا مغزی
•    جراحی های قبلی مخصوصا در ناحیه مورد نظر
•    بیماریهای مزمن مانند سرطان ، لوپوس ، بیماریهای همراه با ضعف سیستم ایمنی
مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد.

آزمایشات لازم برای لیپوماتیک

لازم است تا آزمایشات خون از نظر  کم خونی، کارکرد کبد و کلیه ، تست بارداری در زنان ، تستهای انعقادی و تست تشخیص بیماریهایی مانند هپاتیت و … گرفته شود تا مشکلات احتمالی در زمان جراحی رخ ندهد.

همچنین لازم است تا با پر کردن فرم رضایت نامه اعلام رضایت و هماهنگی بنمایید.در ادامه باید تعدادی عکس قبل از عمل تهیه کنید که نتایج جراحی به خوبی مشهود باشند.
البته نکات کلیدی تری قبل از جراحی به شما کمک می کند تا نتیجه جراحی موفق تر باشد .

آمادگی لازم برای جراحی لیپوماتیک

•      از نیمه شب قبل از عمل از خوردن آب و وعده غذایی خودداری کنید.
•      دو روز قبل از عمل آسپرین مصرف نکنید
•      دو روز قبل از عمل و یک ماه پس از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید.
•      یک روز قبل از عمل از مصرف روغن ویتامین ای خودداری کنید.
با پزشک خود در رابطه با میزان تغییرات لازم و ممکن صحبت کنید و انتظارات خود را از جراحی لیپوماتیک بیان نمایید.

افراد مناسب برای لیپوماتیک

یکی از سوالاتی که به طور مکرر بیماران می پرسند اینست که موارد کاندید لیپوماتیک چه افرادی هستند . این بیماران باید دارای شرایطی به شرح ذیل باشند تا اندیکاسوی لیپوماتیک داشته باشند:

  • در درجه اول باید فرد از سلامت جسمی کامل برخوردار باشد . این بدان معناست که بیماری حاد مانند بیماری های قلبی و عروقی نداشته باشند .
  • دوم اینکه 20 تا 30 درصد اضافه وزن نداشته باشند .چربی موضعی جدار شکم ، پهلو ، پشت،ران ها ،غبغب یا بازوها که به رژیم یا ورزش مقاوم می باشد .
  • نداشتن شلی یا لاکسیسیتی پوست ( در مواردی که شلی پوست خفیف می باشد با لیپوماتیک برطرف می شود ) در مواردی که شدید باشد نیاز به ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک همراه با ابدومینوپلاستی دارد .

لیپوماتیک شکم و پهلو

بیشترین تجمع بافت های چربی در ناحیه شکم می باشد. چربی زیاد در شکم علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی اندام فرد بر روی عملکرد سایر اعضای  بدن تاثیر منفی می گذارد. چربی بیش از اندازه در شکم باعث بروز بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت گرید 2 می شود.

تناسب اندام یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی فرد می باشد. داشتن شکم و پهلویی بدون چربی اضافه در این زیبایی بسیار موثر می باشد. از روش های معمول برای از بین بردن چربی های اضافه در این ناحیه داشتن رژیم غذایی مداوم و انجام فعالیت ورزشی می باشد .

این روش ها باید به طور پیوسته بوده و در صورت قطع کردن آن بدن به حالت قبلی باز می گردد. همچنین برخی از افراد نمی توانند به دلیل شرایط خاص جسمی ورزش کرده یا رژیم غذایی بگیرند. با لیپوماتیک شکم و پهلو نه تنها چربی های اضافه از بدن خارج می شوند بلکه مدت زمان طولانی نیاز به استفاده از روش های معمول برای لاغری نمی باشد .

نحوه انجام لیپوماتیک شکم و پهلو

در ابتدا جراح پلاستیک به بررسی مناطق دارای چربی در قسمت شکم و پهلو می پردازد . سپس نواحی مورد نظر را علامت گذاری می کند. در جراحی ابتدا برش های کوچکی به ضخامت 2 الی 3 میلی متر در نقاط علامت گذاری شده زده می شود. ابزاری لوله مانند به نام کانولا از طریق این برش ها وارد شکم و پهلو می شود.

کانولا حرکت ارتعاشی و چرخشی داشته و باعث خورد شدن بافت چربی می شود. چربی ها شکسته شده و از لوله کانولا خارج می شود.دستگاه لیپوماتیک به گونه ای است که آسیبی به بافتهای دیگر وارد نمی کند. این دستگاه به گونه ایست که هنگاهی که به بافت های غیرچربی می رسد از حرکت باز می ایستد و در هنگام برخورد به چربی ها دوباره حرکت می کند.

لیپوماتیک شکم برای چه افرادی مناسب می باشد؟

  1. افرادی که به دلیل مشکلات جسمانی نمی توانند ورزش کنند برای انجام لیپوماتیک مناسب هستند.
  2. افرادی که به خاطر مشکلات گوارشی نمی توانند رژیم غذایی با کاهش وزن داشته باشند.
  3. افراد جوان به دلیل بافتهای در حال رشد و جوان برای لیپوماتیک به نسبت افراد پیر مناسب تر هستند.

مزایای لیپوماتیک شکم

  1. از بین رفتن چربی ها به صورت موضعی و عدم بازگشت چربی در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب
  2. چربی های خارج شده از بین نرفته و استفاده و قابلیت استفاده در سایر نواحی بدن مانند سینه و باسن را دارد.
  3. اعتماد به نفس فرد به خاطر کوچک شدن و تخت شدن شکم تاثیر بر زیبایی فرد می گذارد.

اقدامات بعد از عمل لیپوماتیک شکم

معمولا دوره ی نقاهت بین 3 الی 7 روز می باشد و استراحت نسبی در این دوره لازم می باشد.
نیاز است تا حدود سه هفته گن مخصوص پوشیده شود تا نتایج بهتری از جراحی دریافت شود .
پوشیدن گن تنگ در هفته های اول و بعد از 4 هفته گن شل تر را استفاده نمایید .
از مصرف مواد غذایی که دارای نمک و کربوهیدرات می باشد پرهیز کنید و سعی کنید در کنار این روش از رژیم غذایی مشخصی نیز پیروی کنید .

استفاده از گن در لیپوماتیک

چرا استفاده از گن پس از عمل به ما کمک می کند ؟
لیپوماتیک سبب حذف چربی های اضافه در ناحیه زیر پوستی می شود که این چربی ها ما بین پوست و عضله می باشند، پس از برداشت چربی لایه پوست بلافاصله به ناحیه عضلات زیرین نمی چسبد، بلکه به جای ناحیه ای که قبلا چربی بوده است یک مایع فضا را پر می کند، استفاده از گن ها بعد از عمل موجب می شود که به نقاط لیپوماتیک شده فشار بیایید به طوری که سبب پراکنده شدن مایع شود و پوست به آسانی بتواند به ناحیه زیرعضلات بچسبد .
استفاده از گن ها فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه کمک می نماید تا خطرات احتمالی که ممکن است پس از حذف چربی ها رخ دهد کاهش دهد که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم :
•    استفاده از گن ها سبب شده که گردش خون افزایش یابد .
•    به ترمیم پوست کمک می نمایید .
•    کاهش دادن ساخت مایعات و کاهش دادن میزان تورم
•    کمک به نگه داشته شدن بخیه ها و پانسمان ها در محل خود .
چه گنی را پس از عمل لیپوماتیک انتخاب نماییم :
هدف از استفاده از گن بعد از عمل لیپوماتیک ایجاد نمودن فشار به شکل مداوم و ثابت به ناحیه جراحی شده می باشد جهت تخلیه نمودن مایعات می باشد که انتخاب گن نیازمند رعایت یکسری از موارد می باشد که در زیر به آنها اشاره می نماییم :
•    گن باید هم اندازه بیمار باشد و بیمار باید گنی را انتخاب نمایید که نه بسیار آزاد باشد نه بسیار تنگ باشد .
•    گن انتخابی باید در بدن شخص راحت باشد و موجب از بین بردن آرامش بیمار نشود .
•    گن باید دارای کیفیت مناسب باشد .
•    گن انتخابی باید فشار مناسبی را به ناحیه جراحی شده وارد نماید .
•    گن باید به گونه ای باشد که بیمار به راحتی بتوانند از آن استفاده نماید .
به بیماران توصیه می شود که تا دو ماه پس از جراحی لیپوماتیک از گن استفاده نمایند .

لیپوماتیک-شکم

لیپوماتیک-شکم

سوالات رایج بخش لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک می تواند شکم های شل و افتاده را درمان کند ؟
جراحی زیبایی بازوها اشاره ی نزدیکی به کوچک کردن و فرم دهی به بازوها دارد. در بسیاری از موارد افراد دارای جسه ی کوچک و متناسبی هستند اما دارای بازوهایی قطور و پر چربی هستند.
ممکن است چاقی فرد در بازوها و سرشانه ها انباشته شده باشند و مشکلات بسیاری از لحاظ زیبایی برای فرد ایجاد نماید.
امروزه با جراحی پیکر تراشی می توان بسیاری از مشکلات بزرگ بودن اندام های مختلف بدن را بر طرف کرد. لیپوماتیک یا پیکر تراشی که کمک بزرگی به از بین بردن چربی های اضافی بدن می کند می تواند یک روش مفید و موثر برای سوزاندن چربی های اضافی باشد.
معمولا آب کردن و از بین بردن چربی های انباشته شده در بازوها و یا پهلوها بسیار سخت است .

ورزش و رژیم غذایی مشخص نیز نمیتواند به صورت قابل توجه تاثیر گذار باشد.
لاغر کردن یک قسمت مشخص از بدن را لاغری موضعی می گویند . به واسطه ی جراحی لیپوماتیک می توانید تنها بخشی از بدن خود که از بزرگ بودن آن راضی نیستید را جراحی نمایید.
لیپوماتیک یک روش موثر برای از بین بردن سلولیته های بدن است، سلولیت بافت های چربی سفت شده و کهنه ای هستند که با ورزش و رژیم های غذایی از بین نمی روند، کاهش سایز اندام های مختلف بدون نیاز به بیهوشی انجام می گیرد و بیمار نیازی به مراقبت های تغذیه ای و ورزش های طولانی و سخت ندارد .
در روش لیپوماتیک جراح بدن را وارد مرحله ای از چربی سوزی می کند که بعد از آن می تواند با انجام جراحی چربی های اضافی را از بدن تخلیه و فرم زیبا تری به آن ببخشید .
اگر دارای بازوهای بزرگی هستید و در پوشیدن لباستان مشکل دارید .
اگر بزرگی بازوها باعث ایجاد درد در قسمت گردن و سرشانه ها می شود .
اگر چاقی شما موضعی بوده و تجمع چربی در بازوهای شما قرار دارد، می توان گفت که کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب خواهید شد. با لیپوماتیک لاغر شوید و لاغر بمانید .

آیا لیپوماتیک سلولیت را برطرف می کند ؟

ساختار نا هموار چربی ها در زیر پوست را سلولیت می گویند. بسیاری از خانم هاو آقایان از وجود این چربی های تکه تکه در زیر پوست رنج می برند و به دنبال از بین بردن آن روش ها و ورزش های مختلفی را امتحان می کنند.

اندام سلولیته شده بسیار زشت و آزار دهنده است شایع ترین ناحیه ها ران ها و باسن هستند که زیبایی پاهارا تحت تاثیر قرار می دهد.در چنین حالتی پوست شبیه به پرتقال شده و دچار نا همواری در سطح آن میشود.

سلولیت از چربی هایی تشکیل شده است که در بافت همبند زیر پوست ذخیره می شوند .
چربی های سلولیت شده عموما به صورت کیسه های کوچک در زیر بافت همبند پوست قرار می گیرند و بیشتر این مشکل در کفل ها، ران ها، کشاله ران ها، پشت بازو ها و حتی در بعضی موارد در سینه ها دیده می شوند.
رسوب غیر عادی و بیش از اندازه ی چربی در زیر پوست عامل اصلی این مشکل خواهد بود .
امروزه رفع این مشکل با انجام تمرینات سخت و رژیم های طولانی مدت ممکن نیست و تنها راه از بین بردن آن جراحی لاغری محسوب می شود. البته ورزش و رژیم تاثیر بسیار زیادی بر لاغری و تناسب اندام دارد اما این کار مستلزم زمان زیاد و صبوری فرد چاق است.

رفع سلولیت ها با لیپوماتیک

عموما برای از بین بردن سلولیت افزایش میزان سوخت و ساز چربی ها لازم است و این امر در بیشتر مواقع بسیار سخت و دشوار خواهد بود معمولا تحرک و ورزش های سنگین تنها مقدار ناچیزی از چربی هارا از بین میبرد.
به شما پیشنهاد می کنیم روش لاغری با لیپوماتیک را امتحان کنید .
این جراحی یک روش بسیار موفق برای از بین چربی های سلولیت شده ای است که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید.
در جراحی لیپوماتیک جراح یک لوله ی بسیار نازک در بدن فرو می کند، این لوله که کانولا نام دارد می تواند اشعه های لیزر را به زیر پوست بتاباند، نتیجه ی این تابش شل شدن و شکسته شدن چربی های زیر پوستی است که بعد از جراحی نیز از بدن خارج می شوند.
در این روش چربی ها بدون کوچکترین آسیبی از بین می روند، و مزیتی که این روش دارد امکان انتقال چربی ها به سایر اندام های بدن است .
در نتیجه می توان چربی های بیرون کشیده شده را در باسن یا سینه ها نیز تزریق نمود.

•    از سوالات رایج لیپوماتیک میتوان نام برد : تا چه مدت بعد از این جراحی باید گن بپوشیم؟
پوشیدن ۲تا ۳ هفته گن تنگ و ۴ تا ۶ هفته گن شل تر توصیه می شود البته این زمان بستگی به میزان چاقی و نوع جراحی لیپوماتیک دارد.
•    شروع فعالیت های بدنی چه مدت بعداز جراحی خواهد بود؟
از روز اول می توانید پیاده روی کنید ،اما سعی کنید ورزش هایی که فشار خون را بالا می برند انجام ندهید، تا یک هفته بعداز جراحی از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
•    تورمات ناشی از جراحی چه زمانی از بین می روند؟
معمولا از بین رفتن تورم و کبودی مختصر بعد از لیپوماتیک تا ۸ هفته به طور کامل از بین میرود، البته برای مشاهده نتیجه ی نهایی باید 6 ماه صبر کنید زیرا در طول این مدت نیز بدن دچار اکنش هایی برای کاهش سایز خواهد بود.
•    برای دریافت نتیجه های بسیار خوب از این جراحی باید چه کارهایی انجام دهیم؟
یک ماه اول بعد از این جراحی غذاهای چرب و شور مصرف نکنید ، سعی کنید تورم  را با ماساژ بدن از بین ببرید.
•    اگر در جراحی دچار کبودی بشویم تا چه مدت از بین می روند؟
کبودی ها در هفته ی اول از بین می روند و در بیشترین زمان حدود دو هفته زمان می برد.
•    در ماه اول رفتن به سفر و انجام فعالیت هایی مثل رانندگی ممکن است؟
بله بعد از کاهش تورمات می توان سفر کرد و فعالیت هایی مانند رانندگی ممکن خواهد بود.
•    رفتن به استخر یا سونا مجاز است ؟
خیر ،رفتن به استخر و سونا تا بسته شدن کامل سوراخ ها ممنوع است.
•    بعد از جراحی دچار ترشح می شویم چرا؟
معمولا بعد از جراحی 5 تا ۱۰ روز ترشح خونابه دیده می شود، این هم به دلیل سوراخ های موجود روی بدن است و تا زمان بسته شدن باید مراقب آن باشید،البته میزان این ترشحات به محل عمل و حجم چربی تخلیه شده بستگی دارد.
    استفاده از کمپرس ها مجاز است؟
به هیچ عنوان موضع درمانی را کمپرس نکنید ،استفاده از کمپرس های سرد و گرم ممنوع است.
•    آیا لیپوماتیک خانم هارا دچار اختلال قاعدگی می کند؟
احتمال اختلال وجود دارد و همچنین تب مختصر بعد از این جراحی به علت رفلکس بدن به ترومای دستگاه احتمال دارد.

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

بسیاری از افراد به دنبال روشی برای لاغری هستند که نیاز به جراحی نداشته باشد . امروزه لیپوماتیک به عنوان روش غیر جراحی می باشد که به صورت موضعی چربی های نواحی مختلف بدن از جمله شکم ، پهلو ، ران پا را از بدن  خارج می کند.

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می کنند اینست که امکان برگشت چربی بعد از لیپوماتیک وجود دارد یا نه ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چربی ها به صورتی از بدن خارج می شود که اگر فرد مجدد چاق شود در آن ناحیه ای که لیپوماتیک انجام شده چربی دیده نمی شود. زیرا با برداشته شدن چربی از قسمتهای مورد نظر سلول های این ناحیه می میرند و امکان برگشت چاقی وجود ندارد.

نقش جراح در برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

از آنجائیکه لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی می باشد باید در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید . بهتراست نزد جراح پلاستیک بروید تا نتایجی رضایت بخشی به دست آورید. جراح باید تجربه و تبحر کافی را داشته باشد تا عمل را به دقت انجام دهد. در هر جلسه از لیپوماتیک میزان 9 لیتر چربی از بدن خارج می شود که 6 تا 8 کیلو از وزن بیمار می کاهد. در واقع این جراحی نه تنها باعث با از بین بردن چربی باعث کاهش وزن می شود بلکه از سایز فرد نیز کم می کند.

عوارض لیپوماتیک

این جراحی به ذات عوارضی نداشته ولی در صورت رعایت نکردن مواردی که در ادامه ذکر می شود، احتمال وقوع یکسری مشکلات وجود دارد. اقدامات مراقبتی فرد بعد از لیپوماتیک مهم می باشد . فرد باید رژیم غذایی مناسب داشته باشد و از تحرک و فعالیت کافی برخوردار باشد. غذاهای پرکالری و پرچرب باعث چاقی و افزایش وزن می شود. تنها تفاوتی که لیپوماتیک با سایر روشها دارد اینست که در صورت بازگشت چاقی ، چربی در این ناحیه انباشته نمی شود.

به طور کلی تعداد چربی ها تا سن 6 سالگی افزایش پیدا می کند و بعد از این سن بر حجم آن افزوده می شود. به همین خاطر بهتر است تا این سن از افزایش تعداد سلول های چربی جلوگیری شود تا در آیند مستعد چاقی نباشند. انباشته شدن چربی در زنان و مردان متفاوت می باشد . در زنان معمولا در باسن و ران چربی انباشته می شود و در مردان بیشتر در ناحیه شکم و پهلو مشاهده می شود. روش های لاغری با رژیم غذایی و ورزش از حجم چربی می کاهد ولی تاثیری در تعداد چربی ندارد.

بارداری بعد از لیپوماتیک

بارداری بعد از لیپوماتیک یکی از مسائلی است که برای ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است . تصور این افراد آن است که این روش مخصوصا در ناحیه شکم باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به علت خارج شدن بافت چربی شده و  بارداری را با مشکل مواجه می کند. اما از نظر پزشکی این تصور اشتباه می باشد و فرد بعد از انجام این جراحی می تواند باردار شود و حتی زایمان به صورت طبیعی داشته باشد .

اثر لیپوماتیک بر بارداری

لیپوماتیک به عنوان روش لاغری موضعی مانعی برای بارداری ایجاد نمی کند.شایع ترین دلایل آن به شرح ذیل می باشد :

  1. روش لاغری هیچ گونه برشی در پوست زده نمی شود بنابراین بخیه نداشته و نیاز به دوره ای طولانی برای بهبودی ندارد.
  2. تکنولوژی به کار رفته در دستگاه لیپوماتیک به گونه ایست که با وجود انجام لیفت پوست باعث سفتی و کشیدگی پوست نمی شود. بنابراین آسیبی به بافت پوست وارد نمی کند.
  3. این روش مربوط به تخلیه چربی لایه های پوستی می باشد و به اعضای شکم و لگن کاری ندارد .

چه زمانی بعد از لیپوماتیک می توان باردار شد ؟

طبق نظر پزشکان بعد از بهبودی کامل می توان باردار شد و معمولا مدت زمان 6 ماه بعد از این روش حاملگی بلامانع می باشد .

هزینه لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک با توجه به تعدد مراکز درمانی و پزشکان مختلف ، متفاوت است. بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق با پزشکتان مشورت کنید.

متخصص لیپوماتیک

موفقیت در این روش لاغری به انتخاب جراح بستگی دارد. تبلیغات گسترده در این حوزه پزشکی باعث شده افراد سودجو بدون تخصص و دانش کافی از جراحی زیبایی اقدام به عمل کرده و فرد را دچار صدمات جبران ناپذیری کند. به همین دلیل فرد باید به پزشکی مراجعه کند که متخصص لیپوماتیک باشد و در این زمینه علاوه بر داشتن دانش( گذراندن دوره های پزشکی و آکادمیک) از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد .

بهترین دکتر لیپوماتیک تهران

عزیزان تهرانی که به دنبال بهترین دکتر لیپوماتیک تهران می باشند باید در انتخاب جراح به نکات ذیل دقت داشته باشند :

  • پزشک باید متخصص لیپوماتیک یا جراح زیبایی باشد .
  • نمونه کارهای پزشک را که معمولا به صورت آلبومی از عکسها در مطب پزشک می باشد را حتما مشاهده کنید.
  • قبل از مراجعه به پزشک برای انجام لیپوماتیک اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید .
  • در یک جلسه با پزشک خود در مورد نحوه جراحی ، عوارض آن با او مشورت کنید .
  • پزشک باید با بیمار صادق باشد و در صورتی که شرایط لازم برای این جراحی را نداشته باشید به شما بگو

فیلم لیپوماتیک شکم و پهلو

نمایشگر ویدیو
00:00
00:59

مقاله های مرتبط

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

اقدامات قبل از لیپوماتیک

متخصص لیپوماتیک

بارداری بعد از لیپوماتیک

سوالات متداول لیپوماتیک

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

لیفت صورت

لیفت صورت

لیفت صورت چیست ؟

با افزایش سن فرد دچار تغییراتی بخصوص در ظاهر می شود . از جمله این تغییرات پیر شدن پوست در اثر فرسودگی بافت ها در صورت و دیگر اعضای بدن می باشد . این بافت ها نقش سفت نگه داشتن پوست را داند که باعث جوانی و شادابی آن می شوند . با گذشت زمان این بافت ها قدرت خود را از دست داده و ضعیف می شوند . به همین جهت پوست دچار شلی ، افتادگی و چروک می شود. این موضوع برای خانم ها از اهمیت بیشری برخوردار می باشد . امروزه روش های متنوعی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد . از جمله لیفت صورت می باشد که به روش های جراحی و بدون جراحی انجام می شود .

در این مقاله لیفت صورت را توضیح خواهیم داد . پوست صورت با توجه به عوامل بسیاری دچار تغییر و افتادگی می شود که شایع ترین آن ها شامل موارد زیر خواهد بود :
•    افزایش سن
•    کاهش وزن
•    استرس
•    وراثت
•    استفاده از سیگار
•    استفاده از الکل
•    استعداد
•    بیش از حد در معرض آفتاب بودن

چین و چروک های ناحیه چشم و چانه می تواند مشکلات ظاهری بسیاری را برای فرد ایجاد نماید . یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست صورت ، لیفت صورت می باشد که قوی ترین و موثرترین روش برای از بین بردن پیری پوست و جوانسازی مجدد است .
لیفت صورت
پوست هر فرد در کودکی قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد زیرا در کودکی در زیر پوست چربی زیادی وجود دارد.زمانی که سن به مرور زمان افزایش می یابد بی شک از چربی های پوست کاسته می شود و قابلیت ارتجاعی پوست نیز کاهش می یابد.همین امر باعث می شود که پوست حالت جمع شدگی به خود بگیرد و چین و چروک هایی در پوست ایجاد شود.این تغییر شکل در کل بدن تاثیر دارد اما در صورت بیشتر بروز خواهد کرد.

جوانسازی پوست با لیفت صورت

این چروک ها بیشتر در نواحی چشم و چانه رخ خواهد داد. با بروز این چین و چروک ها بر روی صورت چهره ی فرد اخمو به نظر می آید و پوست افتاده می شود.بسیاری از افراد برای از بین بردن این چین و چروک ها به پزشک مراجعه میکنند و با انجام عمل لیفت صورت اقدام به جوانسازی پوست با لیفتینگ می کنند.با انجام این عمل فرد حدودا 10 سال جوانتر خواهد شد.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش های نوین و موثر برای زیبایی و جوانسازی می باشد،جوانسازی با استفاده از نخ های  اروپایی و آمریکایی که به  نخ های PDO معروف می باشند، انقلابی نوین در زمینه جراحی های زیبایی ایجاد نموده است .
بد نیست بدانید که استفاده از نخ های قابل جذب PDO  در کمترین زمان ممکن لیفت و جوانسازی را به همراه خواهد داشت و تغییرات ایجاد شده در چهره به خوبی و با ماندگاری بالا همراه خواهند بود ، استفاده از نخ های زیبایی آخرین و بهترین روش مطرح شده برای لیفت صورت و بدن می باشد .
دوره نقاهت بعد از جراحی بسیار کوتاه است و البته بیمار در مدت بسیار کوتاهی شاهد تغییرات زیادی خواهد بود .

لیفت صورت با نخ های قابل جذب

لیفت صورت با این روش بسیار سریع اتفاق می افتد و این نخ ها قابل جذب می باشند،این نخ ها باعث تولید و ترشح هورمون کلاژن در لایه های پوست می شوند که البته عنصری اصلی برای زیبایی و جوانی محسوب می شود.

عمل لیفت صورت

 

چه کسانی کاندیدای لیفت صورت هستند؟

بیشتر افرادی کاندیدای جراحی لیفت صورت خواهند شد که در سن میانسالی قرار دارند یعنی سنشان بین 40 تا 60 است.البته عمل لیفت صورت در هر سنی امکان پذیر است اما بیشتر این افراد دچار افتادگی پوست می شوند.در عمل لیفتینگ صورت چربی های اضافه برداشته می شود و عضلات زیرین سفت می شوند و همچنین پوست صورت و گردن کشیده می شود.با این عمل نشانه های افزایش سن در فرد از بین خواهد رفت و فرد چند سال جوان تر به نظر خواهد رسید..

لیفت صورت می تواند یکی از بهترین راه های جوان سازی صورت  باشد و تمامی خانم ها و آقایانی که چین و چروک های عمیقی دارند و تمایل دارند که جوان تر به نظر برسند می تواند گزینه مناسبی برای عمل لیفت صورت باشند.

افرادی که وزن زیادی را از دست می دهند و به همین دلیل پوست صورت افتاده می شود.

بیمارانی که متقاضی عمل لیفت صورت هستند باید به طور کامل از لحاظ جسمانی سالم باشند.

مزایای لیفت صورت

لیفت صورت باعث می شود که پوست صورت و همچنین گردن جوان تر به نظر برسد.به عبارتی دیگر لیفت صورت باعث می شود که جوانی گردن و صورت بازگردد.شما با لیفت صورت به اهداف زیر خواهید رسید:

پوست صورت سفت شده و با کشیدگی پوست دیگر بهحالت شل و افتاده نمی باشد.

زمانی که پوست صورت کشیده می شود فک به سمت بالاکشیده می شود .

به صاف شدن چروک های اطراف دهان کمک می کند.

در گردن چربی گردن و زیر چانه برداشته می شود و باعث می شود که پوست شل گردن سفت شود.

برش های ایجاد شده در عمل لیفت صورت چگونه است ؟

برش ها در پشت خط رویش مو در قسمت شقیقه ها شروع می شود و تا سمت زیر گوش ها ادامه پیدا می کند.با  ایجاد برشها می توان چربی های منطقه صورت ،گردن و گونه ها را برداشت و معمولا برش ها به این گونه است که لاله گوش را دور می زند. البته ایجاد برش ها به جراح شما بستگی دارد.شاید حتی نیاز باشد در برخی موارد در زیر چانه برش هایی نیز زده شود .به طور کل شما نباید نگران دیده شدن برش ها بعد از جراحی باشید زیرا جراح سعی بر این دارد که برش ها بر روی چین های طبیعی ایجاد شود تا بعد از عمل لیفت صورت دید ه نشود .

مراقبت های بعد از عمل لیفت صورت

در روز های اول فعالیت های خود را مقداری محدود کنید و از انجام کار های سنگین بپرهیزید.

برای جلوگیری کردن از خونریزی و یا تورم و کم تر شدن درد می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید .

در هنگام خواب سر خود را بالا تر از بدن قرار دهید.

از مصرف دخانیات بپرهیزد.

در روز های اول از تابش مستقیم آفتاب دوری کنید و برای مراقبت از پوست خود ضدآفتاب مصرف کنید.

آیا لیفت صورت باعث لیفت ابرو می شود؟

تصور غلطی که درباره لیفت صورت در بیماران وجود دارد این است که گمان می کنند لیفت صورت باعث لیفت ابرو نیز خواهد شد.درست است که ابرو و پیشانی جزیی از صورت است اما تحت تاثیر عمل لیفت صورت قرار نخواهد گرفت.افرادی که علاقمند هستند لیفت ابرو انجام بدهند باید در یک عمل جداگانه این کار را انجام دهند.همچنین باید بدانید که لیفت صورت باعث لیفت پلک ها نیز نخواهد شد.معمولا جراحی های هم  زمان به این صو.رت است.لیفت صورت،لیفت ابرو و جراحی پلک فوقانی و تحتانی.شما می توانید در این زمینه نیز با دکتر پژوا سلیمان زاده مشورت کنید تا بتوانید برای رسیدن به زیبایی مورد نظر خود جراحی را به درستی انتخاب کنید و چندین عمل را به طور همزمان با یکدیگر انجام دهید تا به زیبایی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

افرادی که تمایل به لیفت صورت به شکل جراحی را ندارند می توانند از روش هایی مانند تزریق چربی  و تزریق پرکننده ها استفاده کنند واما باید بدانید که دوام عمل لیفت صورت بین هفت تا ده سال خواهد بود در صورتی که با تزریق نمی توان به چنین ماندگاری دست پیدا کرد و بعد از چند ماه دوباره باید تزریق را تکرار کنید زیرا پر کننده  ها و هم چنین چربی بعد از مدتی جذب بافت بدن خواهند شد.

انواع لیفت صورت

لیفت صورت با جراحی

برای برطرف کردن افتادگی و شلی پوست باید بافت ها سفت کرد برای این کار از روش جراحی لیفت صورت استفاده می شود . در این روش پوست صورت کشیده شده و بافت های اضافی برداشته می شود. همچنین چین و چروکهایی که معمولا از اطراف بینی شروع شده و تا دهان امتداد یافته است با استفاده از این جراحی برطرف می شود . چربی های زائد که در صورت وجود دارد خارج می شود و به جوانسازی صورت کمک می کند. لیفت صورت با جراحی دارای اثرات طولانی مدت بوده و نیاز به مراجعه مجدد به پزشک جراح پلاستیک ندارد . این روش در بین همه تکنیک های جوانسازی صورت دارای ماندگاری بیشتری می باشد .

هزینه لیفت صورت

هزینه لیفت صورت به میزان برش و جراحی در نواحی صورت دارد . در صورتی که نیاز به جوانسازی و ترمیم در نقاط بیشتری از صورت باشد بیشتر می باشد .

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت با دستگاه

یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی با استفاده از دستگاه می باشد که به نام هایفوتراپی می باشد . در این روش از امواج کم تهاجمی به نام اولتراسوند استفاده می شود و برای رفع چین و چروک و جوانسازی صورت استفاده می شود. از مزایای این روش عدم استفاده از تیغ جراحی بوده و نقاهت کوتاهتری دارد . عیب این روش ماندگاری کم آن می باشد که نیاز به ترمیم دارد .

لیفت صورت با لیزر

یکی از روشهای لیفت صورت بدون جراحی استفاده از لیزر به روش میکرونیدنیگ می باشد . در این روش ازمنبع نور مادون قرمز استفاده می شود که از طریق حرارت دادن تحریک به تولید کلاژن در پوست می کند که باعث سفت شدن پوست صورت می شود . این روش نیز کم خطر بوده و دوره نقاهت کوتاهی دارد ولی تاثیر آن در کوتاه مدت می باشد .

 

سایر خدمات دکتر پژوا سلیمان زاده متخصص لیپوماتیک

لیپوماتیک

لیفت سینه

پروتز سینه

جراحی زیبایی شکم

جراحی بینی

پروتز باسن

برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.
آدرس مطب
پاسداران ،بوستان ۹ ، پلاک ۱۲۳ ، طبقه ۲ ، واحد ۸ ، پشت بیمارستان لبافی نژاد
۰۲۱۲۲۷۷۰۵۸۲
۰۹۱۲۹۳۳۰۵۴۵
بیمارستان بازرگانان
تهران ، خیابان محلاتی ، خیابان ۱۷ شهریور ، جنب پل ری ، بیمارستان بازرگانان
۰۲۱-۳۳۵۵۲۰۰۱-۳
۰۹۱۲۹۳۳۰۵۴۵
با تشکر مدیریت سایت دکتر پژوا سلیمان زاده

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که امروزه افراد از این جراحی زیبایی استقبال زیادی می کنند. در واقع جراحی بینی می تواند کمک کند که تناسب بین اعضای صورت شما برقرار شود و چهره ی شما زیبا تر شود. اما لازم است که قبل از تصمیم برای انجام جراحی بینی اطلاعاتی در این باره کسب نمایید تا بتوانید با آگاهی تصمیم به انجام این جراحی زیبایی بگیرید. در این مقاله ما به طور کامل در ارتباط با جراحی بینی به شما آگاهی لازم را خواهیم داد.

انتخاب جراح بینی

می توان گفت اولین و مهم ترین نکته ای  که قبل از جراحی بینی باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب جراح بینی است. جراح بینی با داشتن آگاهی و تبحر لازم می تواند بینی شما را به بهترین نحو جراحی کند. برای انتخاب جراح بینی نیاز است که نمونه کارهای وی را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به مطب وی رفته و با تنظیم یک قرار ملاقات در ارتباط با جراحی بینی با او مشاوره نمایید. جراح بینی با معاینه ی شما نوع بینی شما را مشخص می کند و در مورد نوع جراحی شما و همچنین نتیجه ی جراحی بینی تان با شما صحبت خواهد نمود.

انواع بینی

بینی ها دو نوع دارند:

  • بینی گوشتی
  • بینی استخوانی

ابتدا باید نوع بینی شما مشخص شود و بعد در ارتباط با نوع جراحی بینی شما تصمیم گرفته شود. جراح بینی نوع بینی شما را تشخیص می دهد و بعد با توجه به نوع بینی تان جراحی انجام خواهد شد.

جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی دارای غضروف زیاد و پوست نازک هستند و معمولا دارای قوز در بالای بینی هستند. بینی های استخوانی ممکن است ناشی از عوامل ارثی باشند و یا اینکه در اثر ورود ضربه به بینی در نوجوانی و یا تصادف دچار قوز یا کجی شده باشند. این نوع بینی در مقابل بینی های گوشتی خیلی بهتر عمل خواهند شد و نتیجه ی جراحی بی شک بهتر خواهد شد. زیرا بینی های استخوانی به دلیل دارا بودن غضروف زیاد بهتر حالت خواهند گرفت.

جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی در واقع به بینی های گفته می شود که دارای غضروف کم و پوست ضخیم هستند. این نوع بینی ها معمولا به صورت پهن هستند و اغلب دارای نوک گرد هستند. بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم کمی سخت تر از بینی های استخوانی جراحی می شوند و معمولا تورم آنها دیرتر رفع خواهد شد. به همین دلیل اگر بینی شما گوشتی است بهتر است که کمی صبر و تحمل داشته باشید تا نتیجه ی جراحی تان مطلوب واقع شود.
در جراحی بینی گوشتی در برخی مواقع ممکن است نیاز باشد که به بینی تان غضروف اضافه شود که این کار در اصطلاح تقویت غضروف نام دارد. نکته ای دیگری که باید در نظر داشته باشید اینکه بینی های گوشتی معمولا از بینی های استخوانی ایرادات بیشتری دارند و شما نباید انتظار داشته باشید که بینی گوشتی شما خیلی کوچک و عروسکی شود. بنابر این نیاز است که کمی سطح انتظار خود را پایین آورده و بینی جراحی شده را با بینی قبلی تان مقایسه کنید. معمولا با رفع ایرادات ظاهری بینی شما، بینی تان تغییر بسیاری خواهد کرد و متناسب با اعضای چهره تان خواهد شد.

قبل از جراحی بینی

قبل از جراحی بینی باید اقداماتی صورت گیرد تا بتوان به راحتی جراحی را انجام داد و عمل موفقی را پشت سر گذاشت. قبل از جراحی شما نزد پزشک رفته و وی برای شما آزمایشاتی را تجویز خواهد کرد. همچنین در صورت لزوم برای شما عکسبرداری تجویز می شود.
توجه داشته باشید که دو هفته قبل از جراحی بینی سیگار نکشید. همچنین دو هفته قبل از جراحی بینی مشروبات الکلی مصرف نکنید. لازم است که 8 ساعت قبل از جراحی بینی چیزی نخورید و ناشتا باشید. روز عمل یک ساعت قبل از عمل در بیمارستان یا کلینیک حضور داشته باشید. همچنین لازم است که مدارک تان همراهتان باشد و یک همراه با شما بیاید. اگر سن تان کمتر از 18 سال است باید رضایت پدر را به همراه داشته باشید.

بعد از جراحی بینی

بعد از اینکه جراحی با موفقیت به پایان رسید شما ریکاوری خواهید شد و به هوش می آید. چند ساعت بعد از جراحی بینی نباید چیزی بخورید. بعد از 6 ساعت می توانید رژیم غذایی تان را شروع کنید و همراه با آن مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را شروع نمایید.
کمپرس یخ
لازم است که هر یک ربع یکبار از کمپرس یخ استفاده نمایید. این کمپرس جهت رفع تورم و کبودی های ناشی از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و حداکثر مدت زمان استفاده از آن 2 الی 3 روز است.
به مدت یک هفته الی ده روز به استراحت بپردازید و سعی کنید در رختخواب باشید . در موقع خوابیدن نیز از دو بالشت در زیر سرتان استفاده کنید تا سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار گیرد. در این مدت به فعالیت بیش از حد نپردازید و سرتان را زیاد پایین نگیرید زیرا ممکن است بینی تان دچار خونریزی شود.

رژیم غذایی

به مدت دو هفته از خوردن غذاهای جویدنی و سفت خودداری کنید و سعی کنید که غذاهای آبکی مانند سوپ و همچنین سیب زمینی آب پز استفاده کنید. آب میوه های طبیعی نیز می تواند کمک بزرگی به بهبودی هر چه زودتر شما کند. اما سعی کنید که از آب میوه های پاکتی استفاده نکنید. همچنین میوه های شیرین نخورید زیرا باعث می شود که صورت شما جوش بزند.
برای کاهش تورم و کبودی نیز می توانید از آب کرفس استفاده کنید. بهتر است که حداقل 3 -4 روز اول مدام آب کرفس بنوشید.
بعد از سه روز باید برای برداشتن تامپون داخل بینی به بیمارستان یا کلینیک بروید و بعد از برداشتن تامپون از کرم ها و پمادهای تجویز شده استفاده نمایید.
در یک هفته اول سعی کنید استحمام نکنید و در صورتی که به حمام رفتید از خیس شدن سرتان جلوگیری نمایید. می توانید از دوش های تلفنی استفاده کنید تا سرتان خیس نشود. بهتر است بدانید که با خیس شدن گچ بینی فرم بینی شما تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از یک هفته جهت برداشتن گچ بینی به پزشک مراجعه نمایید. در روز هفتم قبل از اینکه به مطب پزشک بروید حتما استحمام کنید تا گچ بینی شما خیس شود و به راحتی برداشته شود.
بعد از برداشتن گچ بینی می توانید از ماساژ بینی برای فرم دهی و کاهش تورمات استفاده نمایید. پزشک به شما نحوه ی صحیح ماساژ را آموزش خواهد داد. ماساژ بینی معمولا برای بینی های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب زدن بینی

بعد از برداشتن گچ بینی پزشک بر روی بینی شما چسب خواهد زد. بهتر است که دو هفته ی اول چسب زدن توسط پزشک صورت گیرد. زیرا دو هفته ی اول چسب بینی به فرم دهی بینی کمک خواهد کرد. بعد از دو هفته چسب زدن نقش موثری در کاهش تورمات بینی شما خواهد داشت.

نمونه جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از دو هفته می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. بعد از یک ماه فعالیت های معمولی را آغاز نمایید. همچنین می توانید پیاده روی سریع و همچنین ورزش های سبک را کم کم شروع نمایید. بهتر است که تا چند ماه از شنا و ورزشهای سنگین دوری کنید تا زمانی که حالت جسمی شما بهبود یابد.
بعد از گذشت شش ماه می توانید ورزشهای سنگین را شروع نمایید. اما از انجام ورزشهایی مانند بوکس و تکواندو که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود تا یک سال دوری کنید.

 

روش های جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش زیر صورت می گیرد. جراح بینی با هر دو روش آشنایی دارد، و بسته به نوع بینی تصمیم می گیرد که از کدام روش جراحی بینی استفاده نماید

جراحی بینی باز

در جراحی بینی باز، جراح بینی برش ها را در ناحیه کلوملا یا بین دو سوراخ بینی ایجاد می کند. در روش باز پوست به طور کامل از اسکلت بینی و غضروف ها جدا می شود و جراح بینی دید کاملی نسبت به جراحی بینی دارد و قدرت مانور بیشتری دارد و می تواند خواسته های بیمار را تا حد بسیار زیادی بر آورده نماید، اصولا، نتیجه جراحی بینی در روش باز بسیار رضایت بخش تر از روش بسته خواهد بود. نقطه قوت این روش دید وسیع جراح بینی  می باشد، از معایب روش جراحی بینی باز این است که در این روش تورم و دوره نقاهت بیشتر است، و جای بخیه و اسکار نیز ممکن است باقی بماند. البته اگر جراح توانا باشد، جای اسکار نیز تا حد بسیار زیادی بر طرف می شود و باقی نمی ماند. از روش جراحی بینی باز بیشتر جهت جراحی ترمیم بینی و یا جراحی انحراف بینی و جراحی بینی گوشتی استفاده می شود، در این روش بهتر می توان غیر قرینگی های بینی را برطرف نمود

جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته، جراح بینی  برش را در ناحیه داخلی سوراخ های بینی داده می شود و با استفاده از ابزار های حاصی بینی را بالا می کشند و جراح اقدام به اصلاحات بینی می نماید، در این روش جراحی بینی، جراح بینی  دید کمتری دارد و نمی تواند که از معایب این روش می باشد. جهت دید بهتر جراح می توان از آندوسکوپ بینی استفاده نمود. از آندوسکوپ بینی بیشتر جهت اصلاح تیغه انحراف بینی استفاده می نمایند

جراحی بینی بسته بیشتر برای افرادی که دارای قوز بینی می باشند و یا بینی آن ها اشکالات کمتری دارند مناسب می باشد. برش کنار پره های بینی ربطی به انتخاب روش جراحی بینی ندارد و در هر دو روش اگر پره های بینی فرد بزرگ باشد برش در این ناحیه ایجاد می گردد.

کشیدن تامپون بینی

جراح بعد از جراحی بینی برای کمک به بهبود زخم در محل جراحی از تامپون یا پانسمان استفاده می کند . اغلب تامپون در مواردی که تغییرات خاصی بر روی بینی انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک برای کاهش تورم بینی  و کمک به بهبودی بعد از جراحی از تامپون استفاده می کند. از گچ بینی یا اسپلینت بعد از عمل نیز برای کمک به درمان استفاده می شود. جراح با توجه به شرایط بیمار از اسپلینت یا تامپون استفاده می کند.

دلایل استفاده از تامپون بینی

وارد کردن فشار به نقاطی از بینی شایع ترین علل استفاده از تامپون بینی می باشد که این نقاط به شرح ذیل می باشد :

  1. غشای تیغه بینی برای اصلاح استخوان و پیشگیری از لخته شدن خوت در لایه زیرین پوست
  2. فشار بر تیغه میانی بینی برای حفظ موقعیت آن
  3. فشار به نواحی مورد جراحی برای جلوگیری از خونریزی

کاربرد تامپون بینی

  1. در مواردی که بینی دارای انحراف در تیغه می باشد برای انسداد مجاری تنفسی تا بهبودی کامل از تامپون در دو طرف بینی استفاده می شود.
  2. حفظ غشای مخاطی تیغه بینی در برابر استخوان و غضروف تا چسبندگی مناسبی بین اجزا ایجاد شود.

موارد منع استفاده از تامپون بینی

  1. استفاده از بخیه های قابل جذب در درون بینی به طوری که برای حفظ غشای مخاطی موثر بوده و نیاز به گذاشتن تامپون نیست .
  2. جراحی آندوسکوپی برای اصلاح تیغه بینی انجام شود نیازی به تامپون نیست زیرا برشی در بینی زده نمی شود .
  3. در صورتی که جراح از اسپلیت های پلاستیکی در طی جراحی استفاده کند نیازی به تامپون نیست . این اسپلیت ها در درون تیغه بینی بخیه زده می شود.

کشیدن تامپون بینی درد دارد ؟

امروزه روش های جدیدی برای خارج کردن تامپون با درد کمتر برای فرد وجود دارد . در این روش نوعی لوله مخصوص در بینی فرد برای برداشتن تامپون قرار داده می شود. این کار برای این منظور است تا هوا در بینی جریان داشته باشد . همچنین پزشک می تواند از مواد بی حس و ضد احتقان برای اینکه بیمار دردی احساس نکند از طریق این لوله وارد بینی کند. استفاده از این روش نه تنها دردی برای بیمار ندارد بلکه باعث کاهش عوارض بعد از جراحی بینی شامل خونریزی و تورم می شود.

 

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر مدیریت سایت، دکتر سلیمان زاده

دارای بورد جراحی عمومی (پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی)

جراح لیپوماتیک و جراح بینی

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

لامینیت دندان

لامینیت دندان

با توجه به اهمیت زیبایی برای افراد و به خصوص زیبایی دندان ها ، یکی از مهمترین درمان های دندانپزشکی زیبایی را لامینیت ونیرها شامل می شوند لامینیت دندان که زیبایی و درخشندگی را به چهره فرد اهدا می نماید باعث اصلاح طرح لبخند شده و معایب و مشکلات ظاهری آن را بر طرف می نماید، لامینیت دندان درمانی سریع و بدون درد سر است می تواند زیبایی ، درخشندگی ، نظم و سفیدی دندان ها را محیا نماید ، لامینیت کردن دندان روشی است که امروزه در دندانپزشکی زیبایی کاربرد های فراوانی دارد و مشکلات دندان مانند بد رنگی ، بد شکلی، بهم ریختگی ، بوی بد دهان ، بهم ریختگی و البته شدید ترین بهم ریختگی های دندان که به ظاهر نیاز به ارتودنسی دارند را نیز بر طرف خواهد کرد .

لامینیت، یکی از درمان های سریع در دندانپزشکی زیبایی  است که برای برطرف‌کردن بدرنگی دندان‌ها، اصلاح نامنظمی و همچنین فواصل باز بین دندان‌ها به کار  گرفته می شود .

در این روش ظاهر بهم ریخته ی دندان ها که با ژنتیک و نحوه بهداشت و نگهداری آن ها دچار تغییر شده است، اصلاح خواهد شد .

  اشکال‌های اولیه دندان، رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان یا حوادث و ضربه‌های کوچک مانند ترک یا شکستگی  تمامی مواردی هستند که زیبایی دندان را تحت تاثیر قرار می دهد و شکل دندان‌ها را دچار تغییر و آسیب می نماید ، این عارضه به صورت مشهود در لبخندزدن، صحبت و حتی اعتماد به‌نفس افراد  دیده خواهد شد و اثرات مخرب و منفی ایجاد خواهد کرد .
به کمک لامینیت های دندانی می توان این مشکلات را برطرف کرد و نتایج بسیار درخشانی را از آن دریافت نمود . لامینیت های دندان یک جلسه ای است و شدید ترین بهم ریختگی های دندان را بدون نیاز به ارتودنسی اصلاح می کند .
لامینیت چیست ؟
لامینیت در واقع یک لایه بسیار نازک سرامیکی و یا کامپوزیتی است که  بدون هیچ فاصله ای روی سطح جلویی دندان ها چسبانده و با لیزر فیکس می شود .
همان طور که بیان شد ، لامینیت ها 
  •   بدشکلی
  • بدرنگی
  • شکستگی 
  • ترک خوردگی 
  • کجی دندان ها
  •   و فاصله بین دندان ها

را از بین می برد و بسیاری از معایب ظاهری دندان ها را اصلاح می کند .

لامینیت دندان پوسته های نازک ، مقاوم و ظریفی هستند که برروی سطح دندان ها کشیده می شوند و قرار می گیرند ، لامینیت ها باعث بهبود کیفیت دندان از لحاظ زیبایی می شوند و در نهایت موجب مرتب و سفید شدن دندان ها می شوند .

لامینیت ها در بسیاری از موارد جایگزین خوبی برای ارتودنسی محسوب می شود و البته این امکان بعد از عکس برداری از دندان ها مشخص می گردد که آیا فرد می تواند از روش لامینیت دندان برای اصلاح معایب ظاهری دندان استفاده نماید یا خیر?

 

لامینیت ها بسیار نازک و ظریف هستند و با قرار گیری برروی دندان ها فاصله ای ایجاد نمی کنند، لامینیت ها به هیچ عنوان باعث تخریب و پوسیدگی دندان نمی شوند و البته در بسیاری از موارد روشی جایگزین برای بهم ریختگی های دندانی می باشند، لامینیت های دندانی در انواع کامپوزیتی و سرامیکی و لومینیرز ها مورد استفاده قرار می گیرند که البته امروزه با توجه به هزینه ی مناسب لامینیت های کامپوزیتی این نوع روکش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند

 

لامینیت ها با کم ترین آسیب به دندان ها بر روی دندان قرار می گیرند، در بسیاری از موارد این کار بدون تراش و آسیب به مینای دندان انجام می شود و البته  درمان با این روش بسیار موفق خواهد بود . لامینیت های کامپوزیتی بسیاری از مشکلات دندانی را حل می نماید و در واقع برای مواردی چون  :

  • اصلاح جایگاه های دندانی
  • اصلاح دندان هایی با لبه های مضرس
  • اصلاح شکستگی های کوچک در لبه دندان ها
  • اصلاح روابط فکی
  • بر طرف نمودن بد رنگی
  • و از بین بردن شدید ترین بهم ریختگی های دندانی
  • اصلاح رنگ دندان و روشن تر نمودن

کاربرد دارد .

انواع لامینیت دندان

لامینیت ها می توانند سرامیکی یا کامپوزیتی باشند . لامینیت های سرامیکی نیاز به قالب گیری و تولید در لابراتوار دارند و همچنین قرار دادن آنها بر روی دندان نیاز به تراش حتمی دندان دارد ، لامینیت دندان با این روش با تراش حجم زیادی از دندان همراه است. در مقابل لامینیت های کامپوزیتی بدون کوچکترین آسیب به دندان ها نصب می شوند و البته فرم و ظاهر آن توسط دندانپزشکی زیبایی طراحی می شود ، دندانپزشک برای این کار نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده و با استفاده از نصب دقیق پوسته های کامپوزیتی و با استفاده از مواد رنگ دندان ، طرح لبخند فرد را اصلاح می نماید . اصلاح طرح لبخند به کمک لامینیت های کامپوزیتی تنها نیاز به یک جلسه دارد و در طول یک روز می توانید دندان هایی زیبا ، سفید و مرتب داشته باشید .

 

لامینیت های کامپوزیتی :

این نوع از لامینیت ها برای نصب روی دندان نیازی به تراش دندان ندارند ، ضخامت لامینیت ها حدود ۰٫۵ میلی متر می باشد و درواقع لامینیت دندان را به عنوان یک پوسته ی بسیار نازک (به اندازه ی پوست تخم مرغ) می شناسند،این نوع لامینیت ها از جنس کامپوزیت و به رنک دندان می باشند و البته قابلیت انتخاب رنگ در این نوع لامینیت وجود دارد ، افراد می توانند میزان سفیدی و شفافیت لامینیت ها را مشخص کنند و از داشتن دندان هایی زیبا و مرتب لذت ببرند .
دندان های کامپوزیت شده بسیار ایده آل و زیبا خواهد بود وطراحی لبخند توسط این روش تنها در یک جلسه امکان پذیر است. لامینیت های کامپوزیتی قابل انعطاف بوده و با توجه به فرم کلی چهره اندازه و سایز آن ها مد نظر قرار می گیرند.

 

لامینیت دندان

لامینیت دندان

 

لامینیت های سرامیکی :

لامینیت های سرامیکی نیاز به تراش مختصر دندان دارند ، این نوع از لامینیت ها ظریف تر و براق تر از نوع کامپوزیتی هستند، همانطور که می دانید قیمت لامینیت های سرامیکی نسبت به نوع کامپوزیتی بیشتر است و برای قرار دادن آن ها برروی دندان نیاز به قالب گیری و تهیه شدن در لابراتوار است . بعد از تهیه لامینیت ها روش نصب آن برروی دندان مانند انواع دیگر خواهد بود . ماندگاری ،شفافیت، زیبایی و جنس این نوع لامینیت ها بسیار ایده ال و مناسب است و برای بسیاری از مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می گیرد

 

طراحی لبخند

اصلاح بیرون زدگی دندان هابا لامینیت دندان

رنگ لامینیت ها

یکی از مواردی که باید قبل از لامینیت کردن دندان ها به آن دقت داشته باشید مشخص کردن میزان سفیدی دندان ها و رنگی که از این عمل زیبایی انتظار دارید است . رنگ دندان در لامینیت ها بسیار مهم است و در واقع شما باید به کمک مشاوره ی صادقانه ای که پزشک به شما می دهد به زیبایی نسبی دست یابید، توجه داشته باشید که انتخاب رنگ می تواند در جذابیت دندان های شما نقش موثر و یا سو داشته باشد. انتخاب رنگ باید با توجه به فرم صورت و ظاهر فرد تعیین شود ، به طور مثال رنگ بسیار سفید و براق برای شخصی با دندان های بلند و بزرگ مناسب نیست . البته دقت داشته باشید که لامینیت های کامپوزیتی دارای رنگ پذیری هستند و در نخستین روز درمان روشن تر از آنچه انتظار دارید در نظر گرفته می شوند ، رنگ اصلی لامینیت ها بعد از گذشت دو هفته  بروز می نماید و می توانید بعد از گذشت ۱۰ روز الی ۲ هفته نتیجه ی نهایی از کار را مشاهده نمایید ، حدود دو هفته بعد رنگ دندان ها طبیعی و دلخواه است .

ماندگاری لامینیت ها

عمر لامینیت ها بسیار بالا می باشد ، البته ماندگاری آن بستگی به بهداشت و البته روشی که دندانپزشک برای قرار دادن لامینیت ها بر روی دندان استفاده می کند دارد ، به طور کلی اگر لامینیت ها به صورت اصولی و علمی و همچنین با دقت و ظرافت انجام شود و فرد مراقبت های لازم و بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نماید حدود ۷ تا ۱۰ سال ماندگاری دارند.
با توجه به میزان اهمیت انتخاب دنداپزشک در این مورد نیاز است تا شما قبل از هر گونه اقدام نسبت به دندانپزشک زیبایی خود اطمینان کامل و جامع را کسب نمایید و یک پزشک ماهر و با تجربه در زمینه دندانپزشکی زیبایی انتخاب نمایید .

اما ماندگاری لامینیت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟

با توجه به اهمیت این موضوع چند نکته مهم را خاطر نشان خواهیم کرد .
لامینیت های دندانی به شدت به دندانپزشک زیبایی بستگی دارد، مواد به کار گرفته شده برای لامینیت ها و البته دقت و توجه دندانپزشکی زیبایی ، هنر و تجربه ی وی باعث می شود که ماندگاری لامینیت ها بسیار بالا باشد ، دقت داشته باشید که روش به کار گرفته شده برای لامینیت کردن دندان های شما با توجه به تکنیک های روز دنیا و نوین ترین روش انجام خواهد شد ، این مساله میزان قابل توجهی از ماندگاری لامینیت ها را تامین می نماید و به طوری که دندان های شما تا حدود ۷ تا ۱۰ سال هیچ گونه آسیبی نخواهند دید .
مساله ی دوم در رابطه با ماندگاری لامینیت ها انتخاب نوع لامینیت است ، همانطور که اشاره شد لامینیت ها انواع مختلفی دارند ، لامینیت های سرامیکی ، کامپوزیتی ، لومینیرز ها و … که با توجه به توصیه دندانپزشک زیبایی برای شما در نظر گرفته خواهند شد ، نسبت به هزینه هایی که شما برای این اقدام می پردازید می توانید نقش به سزایی در ماندگاری آن ها داشته باشید .
به غیر از هزینه ی لامینیت ها یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه ها برای افزایش طول عمر دندان های لامینیت شده ، مراقبت از دندان ها و رعایت موارد و اصول بهداشتی است .
اگر شما به خوبی از دندان ها مراقبت ننمایید و به صورت مرتب و زاویه دار دندان ها را مسوارک نکشید ، دندان های شما دچار تغییر رنگ و نازیبایی می شوند ، همچنین گاز زدن و تکه کردن مواد غذایی سفت و یا شکستن آجیل ها با دندان باعث پریدگی و آسیب رسیدن به ظاهر آن می شود. از این رو توصیه می شود که در انتخاب مواد غذایی و نوع مصرف آن ها دقت داشته باشید.
روش کار و نحوه ی نصب لامینیت ها بر روی دندان نیز می تواند نقش به سزایی در عمر لامینیت ها داشته باشد ، دقت داشته باشید که دندانپزشکی زیبایی علاوه بر دانش دندانپزشکی نیاز به هنر و تجربه دارد.

لامینیت دندان

اصلاح پوسیدگی و بد رنگی دندان با لامینیت کامپوزیتی

 

لامینیت چگونه روى دندان چسبانده مى شود؟

همانطور که بیان شد لامینیت ها بسیار نازک و ظریف و حساس هستند از این رو با توجه به نوع آن ها نیاز است تا با دقت و ظرافت دو چندان برروی دندان ها کار گذاشته شوند .
یکی از سوالات شایع در رابطه با لامینیت های دندانی طریقه ی چسباندن لامینیت ها و قرار دادن آن ها برروی دندان است ، بسیاری از افراد نگران پوسیدگی دندان در زیر لامینیت ها هستند و البته این تصور همچنان موجود است که لامینیت ها با ایجاد یک فضا در بین دندان ها باعث آسیب رسیدن به آن می شوند .
لامینیت پوسته بسیار نازکى از مواد همرنگ دندان است این پوسته با دقت و با استفاده از چسب های مخصوص دندانپزشکی برروی دندان ها قرار می گیرند، پیش از این که لامینیت ها برروی دندان قرار بگیرند نیاز است تا دندان ها به خوبی شسته شوند و البته با استفاده از مواد ضد عفونی کننده دندان ها تمیز می شوند . دندانپزشک زیبایی به کمک چسبهاى مخصوص دندانپزشکى ( سمان رزینى ) لامینیت ها را بر روی دندان فیکس می کنند و بعد با استفاده از مواد رنگ دندان و متناسب با اجزای صورت و رنگ پوست آن ها را شکل و رنگ می دهند .
نکته ای که در رابطه با لامینیت ها مد نظر است درک این مطلب است که این پوسته ی نازک به هیچ عنوان فاصله ای با دندان های اصلی نداشته و البته بدون شکاف و درز برروی آن قرار می گیرد در چنین شرایطی امکان نفوذ آلودگی درون دندان ها وجود نخواهد داشت.

روکش دندان

لامینیت دندان

تفاوت لومینیرز با لامینیت

 

۱- به دلیلی برجسته شدن دندان ها در روش لومینیزر ، امکان آسیب به لثه بالاست که در روش لامینیت اینطور نیست.

۲- در روش درمانی لومینیرز شکل اصلی دندان حفظ می شود در صورتی که در روش لامینیت دندان ها تراش داده می شوند و درصورتی که بیمار پس از مدتی تمایل به برگشت دندان هایش به صورت اولیه را داشته باشد این کار به دلیل تراش دندان ها غیر ممکن خوهد بود.

۳- مدت دوام لومینیرز ، ۲۰ سال است و مدت دوام لمینیت ، ۱۰ سال تخمین زده شده است.

۴-هزینه درمانی روش لامینیت عموما ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از روش لومینیرز است.

۵- روش لامینیت نسبت به لومینیرز از سرعت عمل پایین تری برخوردار است که جلوگیری از اتلاف وقت بیمار و دندانپزشک زیبایی ترمیمی برای روش لومینیرز ویژگی مثبتی است.

۶– در روش لامینیت ممکن است بیمار دچار حساسیت کوتاه مدت شود که به زودی رفع می شود. اما در روش  لومینیرز امکان حساسیت به مواد غذایی گرم و سرد وجود دارد.

 آیا لامینیت به عنوان محافظ دندان عمل می کند ؟

لامینیت های دندان می توانند بد رنگی و آسیب هایی که به مینای دندان و بافت آن وارد شده است را جبران سازند ، البته لامینیت ها به درمان شدید ترین بهم ریختگی های دندانی نیز می پردازند اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که برروی دندان ها قرار بگیرند  به عنوان یک محافظ همیشگی برای دندان محسوب نخواهند شد . لامینیت ها مانعی برای تخریب و آسیب دندان نخواهند بود و البته در صورتی که شما از دندان ها به خوبی مراقبت نکنید ممکن است دچار پوسیدگی و یا آسیب های جدی بشوند ، این اتفاق می تواند در صورتی که شما لامینیت انجام نداده باشید نیز  بیافتد .

لامینیت ها هم مانند دندان رنگ پذیری دارند و البته در صورتی که موارد بهداشتی نسبت به آن رعایت نشود ممکن است در طولانی مدت دچار آسیب و تغییر شکل شود .
هرچند که لامینیت ها ماندگاری بالایی دارند اماعدم  توجه و مراقبت از آن ها می تواند از عمر آن ها بکاهد و دندان های شما را دچار تغییر نماید .

اگر لامینیت ها دچار آسیب بشوند

در صورتی که لامینیت ها تخریب شوند، دچار شکستگی و یا ترک خوردگی باشند نیاز به تعویض آن ها خواهید داشت ، در واقع فردی که دندان های خود را لامینیت می کند همچنان باید مانند دندان های اصلی مراقب دندان های خود باشد و البته علاوه بر مراقبت های بهداشتی مانند مسوارک کردن ، از گاز زدن و یا ضربه زدن به اجسام سفت و سخت بپرهیزد، در صورتی که به خوبی از دندان های لامینیت شده استفاده نمایید ، هیچ گونه جای نگرانی نخواهید داشت و البته در صورت تخریب لامینیت با یک ترمیم ساده مشکل حل خواهد شد ، دقت داشته باشید که ترمیم در لامینیت های کامپوزیتی ساده تر و سریع تر خواهد بود در حالی که ترمیم لامینیت های سرامیکی نیاز به قالبگیری مجدد خواهد داشت .

مشخصات کلی لامینیت های کامپوزیتی

 

لامینیت کامپوزیتی:

کامپوزیت ونیر

یکی دیگر از روش های لامینیت دندان استفاده از کامپوزیت ونیر ها می باشد . دندانپزشک  زیبایی برای به کار گیری این روش نیازی به تراش مینای دندان نخواهد داشت ، خراش ایجاد شده برروی دندان بسیار سطحی  بوده و به ندرت توسط چشم قابل رویت خواهد بود .البته به استثناء نواحی ای ازدندانها که شاهد بیرون زدگی نسج دندانی ازقوس فکی باشیم به تراش بیشتری نیاز است زیرا باید دندان ها هموار و مرتب شوند .بعد از این مرحله شروع به لایه گذاری کامپوزیت زیبایی خواهد کرد که البته رنگ و فرم آن مطابق با سلیقه ی شما و اصول زیبایی دندان انتخاب شده است ، اصلاح طرح لبخند بعد از فرم دهی و پالیشینگ درهمان جلسه کاردرمانی به اتمام خواهد رسید.

 

تفاوت ارتودنسی و لامینیت دندان

ارتودنسی و لامینیت دندان هر دو برای زیبا سازی و ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند که هر دو این روش ها در نهایت منجر می شود که فرد لبخند زیبایی داشته باشد. هریک از این دو روش، کاربرد های متفاوتی دارد  و انتخاب هریک از این دو روش به میزان آسیب دیدگی دندان و موقعیت دندان ها بستگی دارد که با توجه به نظر دندان پزشک زیبایی بهترین روش برای فرد در نظر گرفته می شود داشتن لبخند زیبا یکی از مهمترین عوامل چهره ی جذاب می باشد که با استفاده از لامینیت دندان می توان دستیابی پیدا کرد.

ارتودنسی

ارتودنسی به منظور رفع نامرتبی و بهم ریختگی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد در برخی از افراد دندان یا دندان هایی در محل خود به درستی قرار نگرفته اند که این امر موجب می شود هنگامی که فرد لبخند می زند ظاهر زیبایی را در چهره فرد ایجاد نکند که با استفاده از ارتودنسی دندان می توان این مشکلات را رفع نمود و لبخند زیبایی را برای فرد به همراه آورد. اگر بخواهیم ایده آل ترین حالت را برای داشتن دندان های زیبا در نظر گرفت می توان با استفاده از ارتودنسی دندان ها را ردیف کرد و سپس با استفاده از لامینیت دندان  که لایه جدیدی بروی دندان ها قرار می گیرد دندان ها را سفید و زیبا نمود .

مزایای لامینیت دندان

  • با استفاده از لامینیت دندان می توان اصلاح طرح لبخند را انجام داد
  • لامینیت دندان باعث از بین بردن زردی و بد رنگ بودن دندان ها می شود
  • با استقاده از لامینیت دندان می توان ترتیب دندان ها را اصلاح نمود حتی شدیدترین بهم ریختگی ها را نیز میتوان با استفاده از لامینیت دندان برطرف نمود
  • باعث زیبایی و درخشندگی بیشتر دندان ها می شود. حتی در خیلی از موارد از ارتودنسی بهتر می باشد
  • حق انتخاب درانتخاب رنگ لامینیت دندان و میزان سفیدی دندان
  • پر شدن فضای خالی و فاصله بین دندان ها
  • لامینیت دندان باعث فرم دهی به دندان ها می شود
  • لامینیت دندان باعث پوسیدگی دندان نمی شود و هیچ آسیبی به بافت اصلی دندان ها وارد نمی کند

 

سوالاتی که در رابطه با لامینیت دندان مطرح می شود :

 

اگر لامینیت ها آسیب ببینند چه اتفاقی می افتد ؟

 

در صورت تخریب و یا آسیب لامینیت ها می توان با روش های بسیار ساده و مدت زمان اندک لامینیت روی دندان را ترمیم و اصلاح نمود ، البته در لامینیت های سرامیکی نیاز است که لامینیت سطح دندان به طور کامل برداشته و مجددا نصب شود اما در لامینیت های کامپوزیتی می توان قسمت آسیب دیده را اصلاح نمود.

آیا لامینیت ها باعث تخریب دندان ها می شوند؟

 

به هیچ عنوان لامینیتها باعث تخریب دندان ها نمی شوند، زیرا این پوسته های نازک بدون کوچکترین شکاف و فاصله به دندان ها متصل می شوند وعملا درزی بین دندان و لامینیت وجود نخواهد داشت که بتواند باعث نفوذ باکتری و میکروب به آن و در نتیجه باعث تخریب آن شود .

بنابراین در صورتی که از لامینیت ها به خوبی محافظت و مراقبت شود دندان ها آسیب نخواهد دید و البته لامینیت نقشی در تخریب عمدی دندان ها نخواهد داشت.

آیا بعد از اصلاح طرح لبخند نیاز به مسواک زدن هست؟

 

بله ، جنس لامینیت ها به جنس دندان ها بسیار نزدیک هستند و البته بعد از اینکه دندان ها شما لامینیت شد نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت خواهید داشت.لامینیت ها مانند دندان های اصلی رنگ پذیر بوده و در صورتی که موارد بهداشتی لازم را رعایت ننمایید دچار آسیب و تغییر رنگ خواهند شد .

 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

آژمایشگاه

آزمایشگاه

به طور کلی آزمایشگاه ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل :

  • آزمایشگاه ژنتیک پزشکی
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی
  • آزمایشگاه تشخیص پزشکی

خوشبختانه آزمایشگاه آریا توانسته با کادر مجرب و پزشکان متخصص در ضمینه آزمایشگاه تشخیص پزشکی با پیشرفت رو به جلویی گام بردارد .

آزمایشگاه آریا، با ارائه تمامی خدمات آزمایشگاهی، در خدمت همشهریان عزیز در منطقه غرب تهران (اندیشه) می باشد .

این آزمایشگاه به عنوان تنها مرکز مجهز به دستگاه فول اتومیشن زیمنس آلمان، در غرب تهران ، همه روزه از 7 صبح لغایت 7 شب خدمت رسان بیماران عزیز در انجام کلیه تست های آزمایشگاهی می باشد. لازم به ذکر است جواب دهی 24 ساعته و اورژانسی در صورت درخواست پزشک صورت می پذیرد.

ریاست آزمایشگاه

آقای دکتر علی فاتحی در سال 1371 در کنکور دکترای علوم آزمایشگاهی با کسب رتبه دوم کشوری وارد دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند و در سال 1377 با معدل الف فارغ التحصیل گردیده و در دانشکده علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی دانشگاه آزاد تهران به عنوان مدرس مشغول به کار شدند. سپس به مدت چهار سال دروس متعددی از جمله مقدمات آزمایشگاهی، بیوشیمی بالینی و هماتولوژی عملی را برای دانشجویان علوم آزمایشگاهی و دروس بیوشیمی را برای دانشجویان پرستاری و مامایی تدریس نموده و این افتخار را داشته اند که در کنار استاد فقید و بزرگوار دکتر ملک نیا خدمت نمایند.

دکتر علی فاتحی (ریاست محترم آزمایشگاه آریا) با سمت نمایندگی آزمایشگاهیان مناطق
• شهریار
• قدس
• ملارد
و نماینده نظام پزشکی شهریار مشغول به خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .
باید خاطر نشان نمود که دکتر فاتحی عضو هیئت بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی شهریار، قدس و ملارد بوده و در ددو سال و نیم اخیر معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی شهریار، قدس و ملارد را بر عهده دارند.

دکتر فاتحی با شرکت در امتحان PHD وزارت بهداشت حد نصاب لازم برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی را کسب کرده ولی به دلایلی ادامه تحصیل میسر نگردید. همزمان با تدریس در دانشگاه، مدت کوتاهی به دلیل نیاز و بنا به درخواست ریاست وقت دانشگاه به عنوان سرپرست واحد تدارکات نیز نسبت به ساختار سازی و ایجاد بستر مناسب جهت تهیه اقلام مورد نیازهای مختلف دانشکده ها فعالیت ها و بیمارستان های مختلف دانشگاه فعالیت داشته اند.

از طرفی مسئولیت آزمایشگاه بالینی موسسه ناباروری رویان توسط دانشمند فقید آقای دکتر کاظمی به عهده ایشان گذاشته شد که در سایه حمایت ایشان و آقای دکتر وثوق طی مدت زمانی کوتاه موفق به تغییر جایگاه و ماهیت آزمایشگاه و ارتقاء کمی و کیفی آن شده اند. در سال 1380 به دلیل افتتاح آزمایشگاه خصوصی خود در منطقه محروم شهر جدید اندیشه از مسئولیت در موسسه رویان کناره گیری نموده و از سال 1381 نیز با وجود مخالفت ریاست وقت دانشگاه جناب آقای دکتر یحیوی و به دلیل مشغله فراوان از خدمت در دانشگاه آزاد انصراف دادند.

از آن زمان تا کنون علاوه بر مدیریت و مسئولیت فنی آزمایشگاه خود در مقاطع گوناگون، تصدی امور اجرایی متعددی را به عهده داشته اند.

موارد زیر اهم فعالیت های دکتر علی فاتحی بوده است:

  • عضویت در هیئت مدیره و سهامدار عمده شرکت تشخیص گستر فردا
  • مسئول اداره امور آزمایشگاه شهرستان شهریار
  • مدیریت آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پارسه تهران
  • مدیریت آزمایشگاه بیمارستان کیش
  • عضویت در هیئت مدیره شرکت جامعه
  • عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی شهرستان شهریار از بدو تاسیس تا کنون.
  • عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان شهریار طی 4 سال اخیر.
  • عضو هیئت بدوی دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی شهرستان شهریار.
  • معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی شهرستان شهریار از سال 1393 تاکنون.

شرایط آمادگی قبل از آزمایشات

بهتر است به منظور سطح آگاهی برای بیماران درباره ی نحوه آزمایش ها به صورت مختصر توضیح دهیم این آمادگی باعث می شود که از تکرار آزمایش های متعدد جلوگیری کنیم و در زمان کوتاه به نتیجه مطلوب برسیم .

ناشتا چیست ؟

نخوردن هیچگونه نوشیدنی و مواد غذایی در یک زمان معین را ناشتا می گویند البته خوردن آب به مقدار محدود مشکلی ندارد .

معمولاً ناشتا به منظور تست هایی برای قند ، اوره ، آهن و کلسیم، فسفر  و ...الزامی است که معمولاً توصیه می شود که از 8 تا 10 ساعت قبل از آزمایش بیمار ناشتا باشد و بهتر است برای برخی از تست های چربی بیمار از 12 تا 14 ساعت قبل ناشتا باشد .

بیمار قبل از آزمایش چه نکاتی را باید رعایت کند ؟

  • از یک روز قبل به هیچ عنوان دخانیات و نوشیدنی های الکلی استفاده نشود .
  • از چند ساعت قبل از آزمایش به هیچ عنوان فعالیت جسمی سنگین انجام ندهید .
  • هر گونه استرس و هیجان خصوصاً چند ساعت مانده به آزمایش مناسب نیست .
  • شب قبل از آزمایش از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنید .
  • مصرف آنتی بیوتیک یک روز قبل از آزمایش مناسب نیست .
  • بهتر است قبل از گرفتن آزمایش خون از مصرف گوشت قرمز و سبزیجات خودداری کنید .

دستورالعمل جمع آوری ادرار

بهتر است دقت کنید برای گرفتن نمونه برای مثال اگر ساعت 8 صبح است مثانه خود را از ادرار تخلیه کرده و اولین ادرار خود را دور بریزید و بعد از آن هر ادرار را در ظرف مخصوص آزمایشگاه جمع آوری کنید این جمع آوری باید تا 8 صبح روز بعد ادامه یابد یعنی آخرین ادرار شما باید 8 صبح روز بعد باشد ( 24 ساعت ) دقت کنید که مواد نگه دارنده داخل ظرف مخصوص بیرون ریخته نشود و بهتر است برای تحویل نمونه طوری برنامه ریزی کنید  که نمونه را بتوانید تا قبل از 12 ظهر به آزمایشگاه تحویل بدهید.

امید است تا با نظارت دکتر علی فاتحی و ارائه ی خدمات نوین از جانب آزمایشگاه آریا کلیه انتظارات مراجعین عزیز بر آورده گردد.

برخی از خدمات آزمایشگاه آریا

نمونه گیری

بخش بیوشیمی

هورمون شناسی

بخش میکروبیولوژی

بخش سورولوژی

بخش هماتولوژی

راههای ارتباطی با آزمایشگاه پزشکی

شهر جدید اندیشه- فاز سه-خیابان آزادی-مجتمع آپادانا-آزمایشگاه آریا

 

  • دکتر جراح بینی