جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

۲۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکات جراحی بینی

نکات جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

مهمترین اقدام قبل از انتخاب جراح برای عمل زیبایی بینی بررسی مواردی است که باعث میشود به یک پزشک برای عمل جراحی اطمینان کنید . برای این کار

به مطب پزشک مراجعه کنید و از نزدیک با وی صحبت کنید . از او بخواهید به شما در رابطه با نتیجه ی عمل بینی به صورت منطقی توضیحات لازم را بدهد .

سعی کنید بیماران و مراجعه کنندگان پزشک را مورد ببرسی قرار دهید و از آنها در رابطه با نحوه ی عمل و نتیجه ی آن سوال بپرسید.در صورت امکان تصاویر قبل و بعد از عمل پزشک را دریافت و مشاهده  کنید .

بل از هر گونه اقدامی برای عمل بینی با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید تا تصویر ذهنی درستی از بینی شما در آینده برایتان  ایجاد کند .

سعی کنید واقع بین باشید و توقع زیادی از تغییر در ساختار بینی نداشته باشید ، زیرا عمل بینی اجزای صورت شمارا هماهنگ و متناسب میکند و شما نباید توقع داشته باشید که بعد از عمل  شبیه به بازیگران یا افراد مشهور شوید .

عمل بینی

در صورتیکه بیماری خاصی دارید آنرا درمان کنید و به پزشک جراح نیز اطلاع دهید .

سعی کنید تا دو هفته قبل از عمل سیگار و قلیان مصرف نکنید .

مصرف سیگار باعث میشود که فرد دچار مشکلات انعقادی در حین عمل شود .

همچنین عمل جراحی بعد از زایمان نیز باید به فاصله ای بیشتر از دوماه انجام شود ، در صورتیکه عمل زیبایی نیز انجام شد تا  24ساعت شیردهی صورت نگیرد .

اگر قصد باردار شدن بعد از عمل جراحی را دارید زمان انجام آن تغییر خواهد کرد، مادران بعد از زایمان باید به مدت 6 ماه بعد از عمل زیمان اقدام به جراحی زیبایی بینی نمایند.

برخی از خدمات دیگر دکتر شهسواری جراح بینی :

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

و…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر

مدیریت سایت دکتر شهسواری جراح بینی
  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی زیبایی بینی در مردان :

جراحی زیبایی بینی در مردان نسبت به زنان متفاوت است ، بهتر است بدانید در سرتا سر دنیا انسانها خواهان ظاهر ایده آل و کمال طلب هستند ، مردان به مراتب بیشتر از بانوان خواهان این امر هستند .

شایع ترین شکایت مردان پهن بودن ، درشت بودن قوز بینی و کجی بینی می باشد ، از نظر دکتر شهسواری مردان در جراحی بینی باید حساسیت خاصی داشته باشند زیرا نه تنها باید با انجام جراحی بینی مشکلات بینی را برطرف نمایند بلکه جراح بینی را انتخاب نمایند که هارمونی بینی با اجزای صورت حفظ گردد و بینی ظاهر مردانه خود را از دست ندهد .

جراحی زیبایی بینی در مردان

در برخی از مواقع بیمارانی که به مطب دکتر شهسواری مراجعه می کند خواستار قوس زیاد در بینی می باشند دکتر شهسواری انجام این جراحی بینی را توصیه نمی کند زیرا مردان در زمان جراحی باید حالت طبیعی خود را برای زیبایی بیشتر حفظ کنند .

پس از جراحی بینی اشخاص باید نکاتی را رعایت نماید در ذیل به بیان این مطالب می پردازیم :

پس از جراحی بینی باید دو بالش در زیر سر قرار دهید تا ورم های بینی کاهش یابد .

استفاده از کمپرس سرد توصیه می شود انجام این کار نیز به کاهش تورم ها و کبودی ها در 48 ساعت اول کاهش می یابد .

پس از جراحی بینی اشخاص باید از قرار گرفتن در معرض نورخورشید و گرما اجتناب نمایند ، یکی از علت های که سبب تشدید تورم ها می شود نورخورشید است .

پس ازجراحی بینی اشخاص باید از سرم شست و شوی بینی استفاده نمایند .

چسب زدن به بینی یکی نکات مهم برای تشدید تورم های بینی است ، در ماه های اول پس ازجراحی بینی چسب زدن به بینی بسیار مهم می باشد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهسواری

برخی از خدمات دکتر شهسواری جراح بینی :

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی طبیعی

و…

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی :

مشکلات تنفسی یکی از علت های انجام جراحی بینی است ، در برخی از مواقع شخص در زمان تنفس با مشکلات جدی روبرو می شود ، البته لازم به ذکر است اگر شخص با مشکلات کم تنفسی و گرفتگی بینی روبرو شود این امر طبیعی است و به عنوان مشکل جدی محسوب نمی شود ، اما باید به آنها توجه نمود زیرا این موارد به ظاهر ساده بیانگر یک بیماری است که با مراجعه به متخصص علت بررسی و درمان می شود .

مشکلات تنفسی شامل موارد ذیل است :

  • خس خس کردن
  • ایست تنفس
  • خفگی
  • تعداد تنفس بالا
  • بیماری های ریوی

و...

مشکلات تنفسی

دلایل بروز مشکلات تنفسی :

عوامل مختلفی سبب بروز  مشکلات تنفسی می شود از جمله گرفتگی حلق ، گرفتگی دهان و... همگی از دلایل بروز مشکلات تنفسی هستند .

اگر مشکلات قلبی در شخص ایجاد شود ، قلب در رساندن اکسیژن به نواحی مختلف با اختلال روبرو می شود که در نهایت سبب بروز مشکلات تنفسی می شود .

استرس و هیجان یی دیگر از دلایل بروز مشکلات تنفسی است .

پزشک پس از اینکه بیمار را معالجه کرد برای رسیدن به نتیجه قطعی آزمایش ها و تست های زیرا را توصیه می کند :

  • آزمایش خون
  • تست عملکرد ریه ها
  • بررسی میزان اشباع اکسیژن
  • سی تی اسکن از قفسه سینه

و...

اگر مشکلات تنفسی شخص شدید باشد ، پزشک توصیه می کند چند روز در بیمارستان بستری گردد تا درمان انجام شود .

جراحی بینی در مواقعی که شخص با مشکلات انحراف تیغه بینی و انحراف بینی روبرو است توصیه می شود .

با درمان پولیپ و درمان انحراف بینی با انجام جراحی بینی می توان به آسانی مشکلات تنفسی بینی را درمان نمود .

دکتر شهسواری با تکنیک های روز دنیا به درمان این مشکلات می پردازد .


منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهسواری

برخی از خدمات دکتر شهسواری جراح بینی :

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی طبیعی

و…

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی استخوانی و نتیجه آن

بینی افراد کلا به دو دسته تقسیم می شود :

  • -بینی استخوانی
  • -بینی گوشتی

اسکلت بینی خود از دو جز استخوان و غضروف تشکیل شده است،در صورت هماهنگ نبودن این دو قسمت باهم ،بینی زیبایی خود را از دست می دهد و شکلی نا فرم پیدا می کند.

ار آجایی که بیشتر اقدامات برای کوچک کردن و یا متناسب کردن بینی ،در جریان جراحی زیبایی بینی انجام می شود ، جراحی بینی های استخوانی و یا غضروفی ،موفق تر هستند و نتیجه زیبایی بهتری دارد.

معمولادر بینی های استخوانی قوز و بر آمدگی وجود دارد و اغلب  این بینی ها دارای انحراف هستند ، در این امر ژنتیک تاثیر به سزایی دارد و داشتن یک بینی استخوانی در بیشتر اوقات مورثی است و به فرد ارث می رسد.

قبل از عمل جراحی بینی لازم است تا سابقه ی بیمار بررسی شود،که شامل مواردی مثل معاینه ی مجراهای عبور هوا و انسداد بینی می شود. اگر بینی دچار صدمه شده باشد  و یا پیش از این جراحی بینی انجام داده باشد ،جراح بینی برای آنها شرایط ویژه تری در نظر می گیرد.


آیا عمل بازگشت ،بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

بعد از جراحی بینی  بازگشت معمولا امری غیر معمول و نادر است.با مدیریت مناسب و مراقبت های پس از جراحی بینی در طول دوره ی درمان می توانیم احتمال بازگشت و ناهنجاری های این ناحیه را به کمترین میزان برسانیم.

جراحی بینی استخوانی و نتیجه آن

جراحی بینی استخوانی

از یک بینی استخوانی یک جراح خوب می تواند بینی های  فانتزی ، زیبا و طبیعی  درست کند.البته این نکته را باید افراد در نظر بگیرند که برای انتخاب فرم بینی خود تناسب با اجزای دیگر صورت را در نظر داشته باشند  و مشاوره ی قبل از جراحی را با پزشک خود انجام دهند ،تا رضایت بیشتری پس از جراحی از بینی خود داشته باشند.

ذکر این نکته ضروری است که در طول جریان جراحی بینی با بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی هیچگونه دردی را بیمار احساس نمی کند .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهسواری
  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی :

سن مناسب جراحی بینی یکی از متداول ترین سوالاتی است که از دکتر سید جواد محمدی پرسیده می شود در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم .

  • چه سنی برای جراحی بینی مناسب است ؟

دکتر محسن زارعی جراح بینی بیان می کنند برای بانوان حداقل سن مناسب جراحی 16 سال و برای آقایان 17 سال می باشد ، ایشان توصیه می کنند اشخاص نباید در رنج سنی کمتر از 16 برای خانم ها و 17 برای آقایان جراحی بینی را انجام دهند ، علت این امر این است که در زمان جراحی بینی برش بر روی بخش های غضروف بینی صورت می گیرد در نتیجه در این رنج سنی غضروف های بینی در حال رشد است و ممکن است پس از جراحی با تغییراتی دچار شده و نتیجه جراحی بینی را تحت شعاع قراردهد .

علاوه بر رشد غضروف تیغه میانی ، خود بینی نیز دچار رشد است بنابراین در صورت انجام جراحی بینی در سنین پایین ممکن است گود شدن پشت بینی را ایجاد کند یا اگر بینی در حال رشد باشد ممکن است رشد بینی با اختلال روبرو شود در نتیجه قسمت میانی صورت شروع به رشد کرده که در اثر این تغییرات وسط صورت پهن می شود و شکل صورت با ظاهر مناسب و بهم ریخته روبرو می شود .

سن مناسب جراحی بینی

دکتر محسن زارعی از طرف دیگر جراحی زیبایی بینی و یا ترمیم بینی را در سن بالای 60 نیز توصیه نمی کنند زیرا بی هوشی در این سنین به احتمال بیماری های زمینه ای  برای اشخاص خطرناک است

شما عزیزان تمامی سوالات خود را می توانید با دکتر زارعی درمیان بگذارید ، از جمله سوالات جراحی بینی ، جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی و جراحی گوش و …

شماره ی تماس : 22888575

برخی از خدمات دکتر زارعی جراح بینی :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که به شما کمک می کند تناسب چهره تان را برقرار کنید. البته برای اینکه جراحی بینی موفقیت آمیزی را داشته باشید لازم است که در این باره آگاهی لازم را داشته باشید. در این مقاله در ارتباط با جراحی بینی به شما اطلاعاتی را خواهیم داد.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید برای جراحی بینی رعایت شود انتخاب جراح بینی است. برای انتخاب جراح بینی مناسب می توانید به مطب وی مراجعه کنید و بیماران وی را از نزدیک ببینید و با خود دکتر هم در رابطه با جراحی بینی مشاوره ای داشته باشید.

همچنین با مراجعه به اینستاگرام و تلگرام دکتر می توانید در مورد وی اطلاعات لازم را کسب نمایید و نمونه کارهای او را ببینید.

بعد از اینکه با پزشک مشاوره داشتید لازم است که نوع بینی تان را بررسی کنید. انواع بینی را در اینجا برای شما توضیح خواهیم داد.

جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی هایی که قوز مختصری دارند و پوست کمی دارند بینی های استخوانی نامیده می شوند. بینی های استخوانی بهتر از بینی های گوشتی عمل می شود و افرادی که بینی های استخوانی دارند بینی شان خوش فرم تر خواهد شد. زیرا در جراحی بینی استخوانی کمتر نیاز به تقویت غضروف هست.

جراحی بینی گوشتی

بینی هایی که غضروف کم و پوستی ضخیم دارند از بینی های گوشتی به حساب می آیند. این نوع بینی ها به راحتی بینی های استخوانی عمل نمی شوند و کمی حساس تر از بینی های استخوانی جراحی خواهند شد. زیرا جراح بینی باید پوست اضافی بینی را برداشته و تقویت غضروف انجام شود. معمولا بینی هایی که کوفته ای هستند و پهن اند بینی های گوشتی نامیده می شوند.

افرادی که بینی های گوشتی دارند باید بدانند که نتیجه ی جراحی در این نوع بینی با نتیجه ی جراحی بینی استخوانی متفاوت است. این افراد باید سطح انتظارات خود را پایین بیاورند تا شاهد نتایج مطلوب شوند.

البته با انتخاب جراح بینی مناسب می توانید بهترین نتیجه را شاهد شوید. زیرا جراح بینی با تقویت غضروف و بکار بردن تکنیک های مناسب می تواند بینی گوشتی را به بهترین نحو عمل کند.

سن مناسب جراحی بینی

بهتر است بدانید که برای انجام جراحی بینی خانم ها باید جداقل 16 سال سن داشته باشند و آقایان 17 سال. دلیل این امر این است که در عمل جراحی بینی تغییرات و برش هایی بر روی غضروف های بینی انجام می شود. غضروف های بینی تا 16 سالگی در دختران و تا 17 سالگی در پسران در حال رشد هستند.

به همین دلیل نیاز است که بعد اینکه رشد غضروف ها متوقف شد جراحی بینی انجام گیرد. بهتر است بدانید که انجام جراحی بینی قبل از این سن باعث می شود که تاثیر منفی بر رشد بینی گذاشته شود و پشت بینی گود شود.

از طرفی حداکثر سن برای انجام جراحی بینی 60 سال است. به دلیل به وجود آمدن مشکلات در ترمیم بینی بعد از 60 سالگی جراحی بینی توصیه نمی شود. همچنین احتمال وجود بیماریهای زمینه ای، عوارض بیهوشی  و مشکلات بعد از عمل بیشتر است.

جراحی بینی در بارداری

سوالی که بسیاری از افراد در این باره دارند جراحی بینی در بارداری است.  جراحی بینی در زمان بارداری مجاز نمی باشد. باید بارداری را تا شش ماه بعد از جراحی به تاخیر انداخت.

فرد شش ماه تا یکسال بعد از زایمان می تواند جراحی بینی انجام دهد. البته این امر بستگی به بنیه  و توان فرد دارد اما بهتر است که یکسال بعد از زایمان عمل بینی انجام شود.

سوالی دیگر که افراد در این باره دارند جراحی بینی در زمان شیردهی است. جراحی بینی در زمان شیردهی ممنوع می باشد. بهتر است که بعد از پایان دوران شیردهی جراحی بینی صورت گیرد.

جراحی بینی و بارداری

اقدامات قبل از جراحی بینی

قبل از عمل لازم است که نزد پزشک رفته و با وی در این باره مشاوره ای داشته باشید. جراح بینی با معاینه ی بینی شما توضیحات لازم را به شما می دهد و بعد باید عکسبرداری صورت گیرد. آزمایشات قبل از جراحی بینی نیز از اقدامات قبل از عمل است.

بعد از تعیین شدن وقت عمل توسط جراح بینی باید خود را برای عمل بینی آماده کنید. یکی از نکات قابل توجه عدم استفاده از مشروبات الکلی و سیگار دو هفته قبل از عمل است.

همچنین باید 8 ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید و ناشتا باشید. در روز عمل باید یک ساعت قبل از جراحی در کلینیک یا بیمارستان مربوطه حضور داشته باشید و کارهای اداری تان را انجام دهید. البته بهتر است که یک همراه داشته باشید که به شما کمک کند.

افراد زیر 18 سال نیز باید رضایت نامه کتبی از پدر به همراه داشته باشند.

اقدامات بعد از جراحی بینی

  • بعد از جراحی بینی باید مراقبت های لازم انجام شود تا هرچه زودتر به بهبودی دست یابید. بعد از اینکه به هوش آمدید مرخص خواهید شد و به منزل می روید. بهتر است که یک هفته ی اول به خوبی استراحت کنید.
  • مهم ترین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از ورود ضربه به بینی است. برای خوابیدن نیز بهتر است که از دو بالشت استفاده کنید تا سرتان کمی بالاتر قرار گیرد.
  • دو سه روز اول از کمپرس یخ استفاده کنید تا ورم و کبودی ناشی از جراحی به زودی بهبود یابد. همچنین می توانید از آب کرفس و آب هویج استفاده کنید.
  • به شما توصیه می شود دو هفته ی اول مایعات بنوشید و از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید. سیب زمینی آب پز و سوپ از غذاهای مناسب هستند. استفاده از غذاهای سفت و جویدنی به بینی تان فشار وارد خواهد کرد.
  • بعد از شروع رژیم غذایی داروهایتان را مصرف کنید.
  • جراح بینی برای شما قرص ها و پماد هایی را تجویز خواهد کرد که باید سر وقت مصرف کنید.
  • برای شستن بینی تان از سرم شستشو استفاده کنید.
  • بعد از گذشت سه روز باید جهت برداشتن تامپون داخل بینی به پزشک مراجعه کنید. بعد از یک هفته نیز دکتر گچ بینی شما را برداشته و بینی تان را چسب می زند. بهتر است که قبل از رفتن به مطب در روز هفتم به حمام بروید و اجازه دهید گچ بینی تان خیس شود تا راحت تر برداشته شود.
  • بهتر است هفته های اول خود دکتر بینی تان را چسب بزند. بعد از آن خودتان می توانید این کار را انجام دهید. البته دکتر طریقه ی صحیح چسب زدن بینی را به شما آموزش خواهد داد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی

یکی از سوالاتی که برای اغلب بیماران پیش می آید استحمام بعد از جراحی بینی است. بهتر است بدانید که در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی باید استحمام با دقت و به طور صحیح انجام شود.

می دانید که بعد از عمل بینی بر روی بینی گچ بینی گذاشته می شود. این پانسمان باید یک هفته بر روی بینی شما باشد. اگر این پانسمان خیس شود احتمال دارد که از روی بینی شما بلند شود و بیافتد و نتیجه ی عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرفی نیز با خیس شدن پوست زیر گچ بینی خارش و سوزش ایجاد می شود و فرد را آزار می دهد.

بهتر است که در هفته ی اول پانسمان روی بینی شما خیس نشود.

توصیه می شود که روز قبل از عمل استحمام انجام شود تا فرد حداقل دو روز به استحمام نیاز نداشته باشد. زیرا علاوه بر احتمال خیس شدن پانسمان، ممکن است که بیمار به دلیل وجود داروهای بیهوشی در بدن دچار سرگیجه شود و لیز بخورد. به همین دلیل بهتر است که دو الی سه روز بعد از عمل برای استحمام یک همراه داشته باشید.

به همین منظور طریقه ی صحیح حمام کردن در هفته ی اول را برای شما توضیح خواهیم داد. باید ابتدا بدن تا گردن توسط خودتان شسته شود  و بعد از آن باید بر روی صندلی بنشینید به طوری که کمی سرتان به عقب خم شود و موهایتان توسط همراه شستشو داده شود. در آخر هم صورت تان را بشویید.

بهتر است که از دوش های تلفنی استفاده کنید و از قرار گرفتن مستقیم زیر دوش سقفی بپرهیزید.

در دوران چسب زدن بینی نیز باید چسب بینی را در آخر بعد از اتمام استحمام برداشته و بعد از آن سریعا چسب بینی زده شود تا بینی ورم نکند.

استحمام بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی نیاز است که فعالیت های سنگین انجام ندهید و تا دو هفته به خوبی استراحت کنید. بعد از دو هفته می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید و بعد از یک ماه می توانید به فعالیت های معمولی بپردازید. پیاده روی سریع و ورزشهای سبک را می توانید بعد از یک ماه انجام دهید.

بهتر است که چند ماه اول از شنا و انجام ورزشهای سنگین بپرهیزید. برای انجام ورزشهای سنگین می توانید بعد از شش ماه شروع کنید. اما بهتر است بدانید که ورزش های سنگین مانند بوکس و تکواندو بهتر است بعد از یکسال انجام شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

تفاوت جراحی بینی باز و بسته :

جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های پرطرفدار در کشورمان است ، به گونه ای که هر روز به تعداد متقاضیان جراحی زیبایی بینی افزوده می شود .

در گذشته جراحان بینی معمولا برای جراحی بینی از روش جراحی بسته استفاده می کردند ، اما امروزه جراحان بینی برای جراحی زیباییی بینی از روش جراحی باز استفاده می کنند ،البته در برخی از موارد جراح بینی از روش جراحی بسته برای جراحی بینی استفاده می کند ، در این مقاله به تفاوت جراحی بینی باز و بسته می پردازیم .

جراحی بینی به روش بسته :

جراحی بینی بسته که به آن CLOSE می گویند ، جراح بینی پس از ایجاد کردن برش از داخل بینی پوست را با وسیله ای بالا نگه می دارد ، سپس جراح بینی تغییراتی را که نیاز است روی بینی اعمال می کند ، از معایب این روش به عدم دید کافی جراح بینی اشاره کرد ، در روش جراحی بینی به روش بسته درنواحی پایین و بالا برش ایجاد می شود سپس به اصلاح غضروف های نوک بینی پرداخته می شود .

دکتر صالح محبی متخصص گوش حلق و بینی این جراحی را برای اشخاصی که بینیشان تغییرات خاصی را نمی خواهد فقط قوز کوچکی دارند ،انجام می دهند .

از مزیت های جراحی بینی به روش بسته می توان به تورم کم اشاره کرد ، هم چنین در این روش درد کمی را بیمار احساس می کند ،در ذیل برخی از مزیت های روش های جراحی بینی به روش بسته را بیان می کنیم :

مزیت های جراحی بینی به روش بسته :

  • دیده نشدن جای بخیه ها بر روی پوست
  • کوتاه بودن زمان عمل
  • درد و تورم کم پس از جراحی

جراحی بینی به روش باز :

در اصلاح پزشکی به این روش جراحی بینی به روش OPEN  گفته می شود ،  در گذشته جراح  برش ها را در بخش های بین سوراخ های ایجاد می کرد ، در صورتی که امروز جراح پوست بینی را بلند می کند ، این روش مزیتی که دارد می توان بخش های مختلف بینی را مشاهده کرد ، انجام جراحی بینی به روش باز به دلیل مستقیم جراح بینی نتیجه جراحی بسیار بهتر و قابل قبول تر است .

لازم به ذکر است که اگر پره های بینی بزرگ باشد نیاز به برش در بینی است ، دکتر صالح محبی بیان میکنند برش در بینی اگربه خاطر پره های بزرگ بینی انجام می شود هیچ ربطی به روش باز وبسته بودن بینی ندارد .

در این مقاله سعی شد به شکل اختصار تفاوت جراحی بینی باز وبسته بیان شود .

مزیت های جراحی زیبایی بینی به روش باز :

  • دید بهتر جراح بینی
  • انجام مانور بیشتر در بینی

در این روش جراح بینی توانایی بیشتری در اصلاح مشکلات بینی دارد .

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

اغلب جراحان بینی ، برای جراحی بینی ترجیح می دهند مکه از روش باز جهت جراحی بینی استفاده نمایند ، زیرا جراح بر روی آناتومی بینی دید بهتری دارد .

در چه مواقعی جراح روش جراحی باز را انتخاب می کند :

همانطور که بیان شد به دلیل دید بهتر جراح بینی در روش جراحی بینی باز تغییرات بیشتری می توان روی بینی اعمال کرد یکی از بارزترین تفاوت جراحی بینی باز وبسته همین امر است ، اما بهتر است بدانید در چه زمانی جراح بینی از روش جراحی باز استفاده می کند :

  • دفرمه شدن بینی در اثر ضربه
  • انحراف شدید بینی
  • نیاز به تغییرات زیاد در بینی
  • دفرمه شدن بینی در اثر تصادف

نحوه برش از دیگر تفاوت جراحی بینی باز و بسته است ، در روش جراحی باز ناحیه کلوملا برش داده می شود ، اما در جراحی بسته این گونه نیست ، برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی را مطالعه نمایید ، همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی بینی مقاله آن را مطالعه فرمایید .

شما عزیزان در کانال تلگرام و اینستاگرام می توانید نمونه کارهای جراحی بینی را مشاهده نمایید ، هم چنین در بخش گالری سایت نمونه کارهای جراحی بینی قرار داده شده است .

کانال تلگرام

 صفحه اینستاگرام

شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص جراحی زیبایی بینی با ما در میان بگذارید .

شماره ی تماس :

۲۲۰۷۷۱۴۰

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکترصالح محبی جراح  بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

برخی از خدمات دکتر صالح محبی :

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی شکستگی بینی

جراحی شکستگی بینی

بینی ممکن است بر اثر عواملی دچار شکستگی و خون ریزی شود در این صورت فرد با ایجاد مشکل در تنفس و ورم شدید بینی و کبودی اطراف چشم روبرو می شود. شکستگی بینی از شایع ترین آسیب استخوانی در صورت می باشد و غضروف و استخوان بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. در هنگام شکستگی تیغه بینی که دقیقا در وسط بینی قرار دارد و ترکیبی از غضروف و استخوان می باشد بدلیل اینکه نازک و کمی انعطاف پذیر می باشد دچار آسیب می شود در این صورت ممکن است با ایجاد لخته خونی در ناحیه تیغه بینی فرد با مشکلات تنفسی روبرو شود. شکستگی بینی به 2 دسته اصلی تقسیم می شود

انواع کناری: این نوع از شکستگی بسیار شایع می باشد و در اثر شدت نیرویی که به کناره های بینی وارد می شود ایجاد می شود و باعث فرورفتگی یک سمت از بینی می شود و بدلیل این فرورفتگی در سمت دیگر بینی حالت برآمدگی ایجاد می شود.

انواع قدامی یا روبرو : در این نوع از شکستگی که نسبت به نوع اول احتمال بروز ان کمتر می باشد به پل بینی آسیب وارده می شود و شکست به علت وارد شدن ضربه شدید از بالا به صورت و بینی ایجاد می شود .

جراحی شکستگی بینی

علائمی که نشان می دهد بینی دچار شکستگی شده است :

ایجاد تورم شدید در صورت و بینی پس از وارد شدن ضربه

مشاهده کبودی در بینی و زیر چشم

خون دماغ شدن

بد شکلی بینی

احساس درد زیاد و مشکل تنفسی در ناحیه بینی پس از وارد شدن ضربه

زمان مراجعه به پزشک

پس از گذشت 3 روز درد و تورم ناحیه بینی برطرف نشده باشد

شکل بینی تغییر کرده باشد و کمی کج شده باشد

بند نیامدن خون بینی

تب کردن

جراحی شکستگی بینی

پس از معاینه و بررسی هنگامی که شکستگی ساده باشد و استخوان بینی در ان جابه جا و کج نشده باشد دکتر صالح محبی متخصص گوش، حلق و بینی داروهای مسکن و یخ تجویز می کند که برای تسکین درد باید به طور مرتب مورده استفاده قرار گیرد

هنگامی که شکستگی بسیار زیاد و قابل توجه باشد و بخش های داخلی بینی آسیب دیده باشد نیاز به جراحی بینی است. جراحی شکستگی بینی به دو صورت زیر انجام می شود

روش جراحی بسته (CLOSE) : این روش یک روش استاندارد در جراحی شکستگی بینی می باشد که مدت زیادی است مورده استفاده قرار می گیرد. که در این نوع جراحی پوست توسط وسیله ای مخصوص بالا نگه داشته می شود و برش هایی در داخل بینی زده می شود و اقدامات لازم صورت می گیرد. و پس از جراحی داخل بینی پانسمان می شود و روی بینی گچ گرفته می شود.

روش جراحی باز(OPEN) : در این روش پوست بینی را بلند می کنند و جراح تمام قسمت های بینی را مشاهده می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد.

برخی از خدمات دکتر صالح محبی :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکترصالح محبی جراح  بینی و متخصص گوش و حلق و بینی
  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی به منظور برطرف کردن و صاف کردن انحراف تیغه میانی بینی صورت می گیرد که این انحراف موجب ایجاد مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی در افراد می شود و به دنبال آن علائمی مانند : سردر، خروپف کردن در هنگام خواب، خشک شدن دهان در هنگام خواب، احساس درد در ناحیه سر ، درد صورت در ناحیه بینی، عفونت سینوسی ، بوجود امدن ترشحاتی در پشت حلق و در برخی موارد کاهش حس بویایی بینی و خون ریزی بینی می شود.

تیغه بینی در وسط بینی دقیقا بین دو سوراخ بینی قرار گرفته است که از دوقسمت غضروفی و استخوانی تشکیل شده است که قسمت استخوانی نزدیک به پیشانی می باشد و قسمت غضروفی در ناحیه پایین بینی و نزدیک به نوک بینی می باشد. انحراف بینی زمانی اتفاق می افتد که تیغه میانی بینی که بینی را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کند بنا به دلایلی به یک سمتی متمایل شود و در چهره افراد بصورت کج به نظر برسد و موجب ناراحتی و کاهش اعتماد بنفس و جذابیت افراد گردد. اما در برخی از افراد انحراف تیغه بینی در ظاهر فرد مشخص نمی باشد و فقط مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی برای افراد ایجاد می کند که با عمل جراحی انحراف بینی می توان این مشکلات را رفع نمود.

جراحی انحراف بینی

نحوه جراحی انحراف بینی

در جراحی انحراف بینی که در اصطلاح پزشکی به آن سپتوپلاستی گفته می شود جراح بینی به منظور رفع انحراف تیغه بینی یک برش کوچک بروی تیغه بینی ایجاد می کند و غضروف یا استخوان اضافی را که موجب این انحراف و کجی شده است را بر می دارد و در انتها جراح بینی سعی می کند پس از صاف کردن تیغه میانی بینی آن را سر جای خود در وسط بینی بازگرداند. و بدین صورت مشکل انحراف بینی را برطرف می نماید و راه های تنفسی در سوراخ های بینی با یکدیگر برابر می شوند.

در افرادی که انحراف بینی آن ها موجب کجی ساختار بینی آن ها شده است و این امر در چهره ان ها بسیار مشهود می باشد و در ظاهر آن ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد و موجب کاهش جذابیت و زیبایی چهره ان ها می شود در کنار جراحی انحراف بینی می توانند عمل جراحی زیبایی بینی را نیز انجام دهند.


علت ایجاد انحراف بینی

در برخی از موارد این احراف مادرزادی می باشد و عوامل زنتیکی در این انحراف دخیل می باشد

وارد شدن آسیب و ضربه های شدید

جراحی بیینی نا
  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

بزرگی شاخک های بینی

بزرگی شاخک های بینی

شاخک های بینی در دیواره های کناری بینی  به صورت برجستگی هایی ،راه تنفس افراد هستند.شاخک ها داری بافتی نرم و استخوانی اند که می توانند بزرگ شوند.

بزرگی غیرطبیعی شاخک های بینی ، یا ناشی از وضعیت استخوانی شاخک  ها، یا ناشی از تورم مخاط شاخک بینی است.

اگر اسکلت استخوانی شاخک های بینی بزرگ باشد باید با جراحی شاخک های بینی  قسمتی از استخوان این شاخک ها برداشته شود که راه  تنفس فرد باز شود.

بزرگی شاخک های بینی در حالت کلی باعث اختلال در تنفس می شوند.انسان ها از دو راه بینی و دهان تنفس می کنند، اصلی ترین راه تنفس بینی است. اگر مجاری بینی نقصی داشته باشد بیمار ممکن است با مشکلاتی از جمله خروپف های شبانه،سردردو ناهنجاری های دهانی و فکی مواجه شود.

از رایج ترین بیماری های  انسدادی بینی که باعث گرفتگی بینی می شود می توان به بزرگی شاخک های بینی ، انحراف بینی و وجود پولیپ بینی یا تومور بینی  اشاره کنیم.

بزرگی-شاخک-های-بینی

درمان شاخک های بینی

هر فرد در دیواره های بینی خود 3شاخک فوقانی ،میانی و تحتانی دارد که رطوبت ،گرما و هوای داخل بینی را تصقیه می کند.

شاخک های بینی ممکن است به دلیل التهاب یا ناهنجاری های ساختاری دچار بزرگی شوند، این بزرگی معمولا در شاخک های میانی و تحتانی رخ  می دهد که نشانه های مختلفی دارند.

دلیل بزرگی شاخک های  میانی بینی معمولا سینوزیت ، آلرژی و یا ناهنجاری آناتومیک است.این بیماری معمولا با سینوزیت ،دردهای مبهم و احساس فشار بین دو چشم  ظاهر می شوند .این بیماری در اکثر موارد با دارو قابل درمان است ،اما اگر درمان دارویی کارساز نبود می توان با کمک جراحی آندوسکوپی این مشکل را رفع کرد.

بزرگی شاخک تهتانی نیز در اثر التهاب و آلرژی ایجاد می شود که علائم این بیماری گرفتگی بینی و تنفس دهانی هنگام خواب است

در جراحی بینی معمولا از حجم بینی کاسته می شود ، جراح بینی باید به فضای داخل بینی توجه کند در صورت وجود شاخک های بینی ، جراح بینی حین عمل این مشکل را برطرف  می کند تا بیمار مشکل تنفسی پیدا نکند .

  • دکتر جراح بینی