جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

تفاوت جراحی بینی باز و بسته :

جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های پرطرفدار در کشورمان است ، به گونه ای که هر روز به تعداد متقاضیان جراحی زیبایی بینی افزوده می شود .

در گذشته جراحان بینی معمولا برای جراحی بینی از روش جراحی بسته استفاده می کردند ، اما امروزه جراحان بینی برای جراحی زیباییی بینی از روش جراحی باز استفاده می کنند ،البته در برخی از موارد جراح بینی از روش جراحی بسته برای جراحی بینی استفاده می کند ، در این مقاله به تفاوت جراحی بینی باز و بسته می پردازیم .

جراحی بینی به روش بسته :

جراحی بینی بسته که به آن CLOSE می گویند ، جراح بینی پس از ایجاد کردن برش از داخل بینی پوست را با وسیله ای بالا نگه می دارد ، سپس جراح بینی تغییراتی را که نیاز است روی بینی اعمال می کند ، از معایب این روش به عدم دید کافی جراح بینی اشاره کرد ، در روش جراحی بینی به روش بسته درنواحی پایین و بالا برش ایجاد می شود سپس به اصلاح غضروف های نوک بینی پرداخته می شود .

دکتر صالح محبی متخصص گوش حلق و بینی این جراحی را برای اشخاصی که بینیشان تغییرات خاصی را نمی خواهد فقط قوز کوچکی دارند ،انجام می دهند .

از مزیت های جراحی بینی به روش بسته می توان به تورم کم اشاره کرد ، هم چنین در این روش درد کمی را بیمار احساس می کند ،در ذیل برخی از مزیت های روش های جراحی بینی به روش بسته را بیان می کنیم :

مزیت های جراحی بینی به روش بسته :

  • دیده نشدن جای بخیه ها بر روی پوست
  • کوتاه بودن زمان عمل
  • درد و تورم کم پس از جراحی

جراحی بینی به روش باز :

در اصلاح پزشکی به این روش جراحی بینی به روش OPEN  گفته می شود ،  در گذشته جراح  برش ها را در بخش های بین سوراخ های ایجاد می کرد ، در صورتی که امروز جراح پوست بینی را بلند می کند ، این روش مزیتی که دارد می توان بخش های مختلف بینی را مشاهده کرد ، انجام جراحی بینی به روش باز به دلیل مستقیم جراح بینی نتیجه جراحی بسیار بهتر و قابل قبول تر است .

لازم به ذکر است که اگر پره های بینی بزرگ باشد نیاز به برش در بینی است ، دکتر صالح محبی بیان میکنند برش در بینی اگربه خاطر پره های بزرگ بینی انجام می شود هیچ ربطی به روش باز وبسته بودن بینی ندارد .

در این مقاله سعی شد به شکل اختصار تفاوت جراحی بینی باز وبسته بیان شود .

مزیت های جراحی زیبایی بینی به روش باز :

  • دید بهتر جراح بینی
  • انجام مانور بیشتر در بینی

در این روش جراح بینی توانایی بیشتری در اصلاح مشکلات بینی دارد .

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

اغلب جراحان بینی ، برای جراحی بینی ترجیح می دهند مکه از روش باز جهت جراحی بینی استفاده نمایند ، زیرا جراح بر روی آناتومی بینی دید بهتری دارد .

در چه مواقعی جراح روش جراحی باز را انتخاب می کند :

همانطور که بیان شد به دلیل دید بهتر جراح بینی در روش جراحی بینی باز تغییرات بیشتری می توان روی بینی اعمال کرد یکی از بارزترین تفاوت جراحی بینی باز وبسته همین امر است ، اما بهتر است بدانید در چه زمانی جراح بینی از روش جراحی باز استفاده می کند :

  • دفرمه شدن بینی در اثر ضربه
  • انحراف شدید بینی
  • نیاز به تغییرات زیاد در بینی
  • دفرمه شدن بینی در اثر تصادف

نحوه برش از دیگر تفاوت جراحی بینی باز و بسته است ، در روش جراحی باز ناحیه کلوملا برش داده می شود ، اما در جراحی بسته این گونه نیست ، برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی را مطالعه نمایید ، همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی بینی مقاله آن را مطالعه فرمایید .

شما عزیزان در کانال تلگرام و اینستاگرام می توانید نمونه کارهای جراحی بینی را مشاهده نمایید ، هم چنین در بخش گالری سایت نمونه کارهای جراحی بینی قرار داده شده است .

کانال تلگرام

 صفحه اینستاگرام

شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص جراحی زیبایی بینی با ما در میان بگذارید .

شماره ی تماس :

۲۲۰۷۷۱۴۰

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکترصالح محبی جراح  بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

برخی از خدمات دکتر صالح محبی :

  • ۹۶/۰۱/۲۳
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی