جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

متخصص پوست


متخصص پوست

در مورد ویژگی های یک درماتولوژیست و یا یک متخصص پوست می خوام صحبت می کنم ، هر فردی که امتحان پزشکی عمومی را قبول می شود، در کنکور و وارد دوره پزشکی عمومی نیز می شود، یک دوره 7 ساله پزشکی را می گذراند. که این دوره برای همه پزشکان یکسان می باشد. در این دوره 7 ساله شاید، دوره ی پوستی را که گذرانده می شود، حدود یک ماه است.

متخصص پوست

این دوره، اختیاری می باشد. بعد از گذراندن دوره عمومی، تقریبا می توان گفت که اطلاعات تخصصی در حوزه پوست بسیار مختصر می باشد. بعد از این دوره پزشکی عمومی، پزشکان وارد دوره امتحان سخت رزیدنتی می شوند. امتحان رزیدنتی بدین صورت است که پزشک بعد از قبولی در این امتحان می تواند وارد تخصص خاصی بشود.

تخصص پوست و یا درماتولوژی جزو مهمترین رشته های تخصصی می باشد. قبولی در این رشته جزو سخت ترین قبولی هاست.  پزشکی که دوره درماتولوژی قبول می شود، باید وارد بیمارستان های که این رشته را ارائه می کنند، شود. دوره رزیدنتی به مدت 4 سال می باشد. این دوره علاوه بر دوره عمومی پزشکی می باشد. در این دوره 4 ساله تمامی مهارت و تخصص های لازم و تجربیات کافی را در درمان و تشخیص در خصوص بیماری های پوستی به دست می آورد. همین طور تشخیص و مهارت های لازم برای پروسیژر های زیبایی را به طور کامل کسب می کنند.

بعد از این که پزشک از این دوره فارق التحصیل می شود و به عنوان یک متخصص پوست شروع به کار کرد. علاوه بر این که باید به صورت اجباری یک دوره طرح در یک شهرستان دور و محروم بگذراند، وارد محیط کار می شود و می تواند در بیمارستان ها، مطب ها و کلینیک ها به عنوان متخصص پوست مشغول به کار شود.

خدمات و وظایف متخصص پوست

خدمات متخصص پوست به دو دسته درمانی و پروسیژرهای زیبایی تقسیم می شود.

اقدامات درمانی

اقدامات درمانی در خصوص تشخیص و درمان انواع بیماری های پوست و انواع بیماری های عفونی، انواع بیماری های التهابی، انواع بیماری های خارش دار، بیماری های ارتباط با بیماری های داخلی، بیماری های مشترک بین دیگر بیماری ها، بیماری رنگ دانه ای، بیماری های مختلفی که در زمینه پوست می باشد. علاوه بر آن تشخیص و درمان بیماری های مربوط به مو, ناخن و مخاط که شامل بیماری های دهان و بیماری های ناحیه تناسلی می باشد، را شامل می شود.

متخصص پوست

خدمات زیبایی

علاوه بر آن همانطور که می دانید خدمات پروسیژر های زیبایی خیلی باب شده است و خواهان بسیاری در بین خانم و آقایان پیدا کرده است. چه جوانتر ها و چه سن های بالاتر خواهان این خدمات هستند.

دکتر امیر سلیمانی به عنوان بهترین متخصص پوست، تاکید می کند که پزشک متخصص پوست تنهای فردی است که اطلاعات کامل از فیزیولوژی و بافت پوست و مو دارد و تنها افرادی هستند تخصص کاهی در دوره  پروسیژر های زیبایی را در دوره رزیدنتی دیده اند و می تواند با توجه به شناختی که از پوست و موی فرد دارد، آن پروسیژر مناسب را تشخیص و انجام دهد و آن پروسیژر را کامل برای فرد انجام دهد.

پروسیژرهای مختلف جوانسازی پوست وجود دارد که شامل جوانسازی پوست، جوانسازی های زیبایی،جوانسازی به روش های غیر لیزری مانند جوانسازی های که از طریق پیلینگ انجام می شود. جوانسازی از راه میکرودرم و یا میکرونیدلینگ انجام می شود.

پروسیژر های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، که در نواحی مختلف صورت امکان پذیر است. فیلر های تزریقی که به صورت های مختلف وجود دارد و در نواحی مختلف صورت و بدن می تواند تزریق انجام شود.

پروسیژر های مربوط به مو می باشد که هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی دارد. همچنین در این میان پروسیژر های کاشت مو می باشد که به روش های مختلف انجام می شود.

در این پروسیژر ها، برخی به نظر ساده می آید مانند لیزر موهای زائد. اما لازم است بدانید که انجام و انتخاب دستگاه با توجه به تیپ پوستی فرد که درجه دستگاه چگونه تنظیم شود بر عهده متخصص پوست می باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا در انتخاب متخصص پوست برای درمان بیماری ها و یا پروسیژر های زیبایی دقت، کافی داشته باشند و چه تحصیلاتی دارند و در این زمینه چه تخصص هایی دارد.

در این مقاله به بیان تمامی نکاتی که درباره یک متخصص پوست باید بدانید می پردازیم پوست از گسترده ترین ارگان بدن می باشد که علاوه بر پوشاندن اعضای داخلی بدن، نمایان گر بیماری های داخلی و پوستی است. پوست از جمله مهمترین موانع ورود باکتری و بیماری ها به داخل بدن است. با این حال ممکن است خود پوست نیز به مراقبت هایی نیاز داشته باشد تا طراوت و شادی پوست حفظ گردد. همچنین فرد به بیماری های پوستی دچار نشود. متخصص پوست و مو بعد از گذراندن دوره های تخصصی که شامل دوره های عمومی پوست و مو می تواند اقدام به درمان انواع بیماری های مربوط به پوست و مو نمایند. همچنین با توجه به دوره گذرانده شده می تواند جراحی های زیبایی در این حوزه را مانند کاشت مو را نیز انجام دهد.

برای انجام خدمات پوستی و مراجعه به متخصص پوست هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد.

همانطور که گفته شد، بهترین متخصص پوست باید دوره تخصصی خود را گذرانده باشد و علم خود را نسبت به علم و اطلاعات روش های روز دنیا در زمینه پوست به روز نمایند. به همین منظور دکتر سلیمانی متخصص پوست، مو و زیبایی پایان نامه دوره تخصص درباره بیماری پسوریازیس چاپ نموده و در ژورنال بین المللی و بصورت پوستر در کنگره AAD امریکا ارائه نموده است.

وظایف متخصص پوست

در کشور ما، ایران به دلیل داشتن شرایط جوی بیشتر افراد در معرض نور آفتاب قرار می گیرند. به همین دلیل نیاز مند درمان بیماری های پوستی در این حوزه می باشند. همچنین در برخی از افراد به دلیل ابتلا به بیماری های پوستی نیاز است تا به متخصص پوست مراجعه شود.

توصیه ما به شما این است که برای انتخاب متخصص پوست در وهله اول میزان سابقه و تجربه متخصص را باید مد نظر داشت.

همچنین متخصص پوست می تواند در جوانسازی پوست، جوانسازی صورت، لیزر موهای زائد، لیفتینگ صورت و پوست به افراد متقاضی خدمات ارائه دهد.

متخصص پوست می تواند همچنین برای افرادی که متقاضی کاشت مو هستند نیز ، اقدام به کاشت مو می نماید.

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی برای پوشش دادن چین و چروک پوست، سبب می شود تا نه تنها این چین و چروک ها کاهش نمی یابد بلکه سبب می شود تا میزان کلاژن پوست کاهش یافته و پوست پیر گردد.

می توان با مراجعه به متخصص پوست و انجام لیفیتینگ و میکرونیدلینگ پوست و صورت از میزان این چین و چروک ها کاسته و جوانی به چهره فرد برگردد. نتیجه این اعمال بر روی پوست سبب می شود تا فرد با افزایش اعتماد رو به رو شود.

لایه های پوستی بسیار حساس بوده و در افراد مختلف میزان آسیب و درمان متفاوت است. به همین دلیل دکتر سلیمانی معتقدند که برای انجام لیفتینگ و میکرونیدلینگ حتما به یک متخصص پوست خوب و متبحر مراجعه شود تا از انجام این نوع از جراحی رضایت کامل داشته و نتیجه عالی را دریافت نماید.

همچنین برای برخی از افراد توصیه می شود تا با تزریق پرکننده ها در صورت و پوست زیبایی نتیجه بهتری را دریافت نمود. این پرکننده ها شامل بوتاکس، فیلر، چربی و ژل هستند که با توجه به میزان مورد نیاز برای جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرند. توصیه می شود تا حتما برای تزریق این پرکننده ها به متخصص پوست مراجعه شود تا از بروز بیماری و خطرات احتمالی که ممکن است فرد را درگیر نماید به میزان بسیار بالایی کاهش یابد.

مقالات مرتبط دکتر سلیمانی و برخی از خدمات ایشان

میکرونیدلینگ

هایفوتراپی

تزریق بوتاکس

راه های ارتباطی دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

کانال تلگرام دکتر امیر سلیمانی: doctorsoleymani

اینستاگرام دکتر امیر سلیمانی: dr_amir_soleymani

شماره های تماس: ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۱ – ۰۹۳۵۶۲۴۸۸۶۳ – ۰۲۱۸۸۶۴۲۴۱۳

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

میکرونیدلینگ


میکرونیدلینگ

هر آنچه که باید درباره میکرونیدلینگ بدانید ، در این مقاله از زبان دکتر خاک سفیدی بیان می کنیم

میکرونیدلینگ یک تکنیک بسیار جدید می باشد که به شکل گسترده دردنیا در حال حاضر در حال استفاده است ، کار اصلی آن تحریک کلاژن سازی و یک روش غیرتهاجمی است که با ایجاد یک التهاب کنترل شده باعث تحریک بدن به تولید کلاژن و الاستین طبیعی می شود .

میکرونیدلینگ

در این روش با یک قلم مخصوص که یک سر آن سوزن های متفاوتی است ، کار انجام می شود، قلم های مخصوص در شکل ها و سایزهای مختلفی وجود دارد.هر شخص سری مخصوص خودش را  برای ایمنی و عدم انتقال بیماری خواهد داشت. میکرونیدلینگ هزاران کانال میکروسکوپی بر روی پوست ایجاد می کند و اگر با داروهای مزوتراپی ترکیب شود ، نتایج شگفت انگیزی را به همراه دارد .

کاربردهای میکرونیدینگ

کاربردهای میکرونیدلینگ بسیار متنوع است ، که در ذیل به بیان آنها می پردازیم

  • پاک کردن تاتو با
  • تحریک رویش مو
  • از بین بردن لک
  • جوانسازی صورت
  • درمان اسکار و آکنه
  • درمان جای جوش

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

آیا می دانید چه داروهایی را باید قبل از میکرونیدلینگ قطع نمایید؟

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ

  • اگر از آسپرین و داروهای ضد انعقاد خون استفاده می نمایید باید تا یک هفته قبل از میکرونیدلینگ مصرف آن را قطع نمایید .
  • کرم های لایه بردار وضد لک را باید یک هفته قبل قطع نمایید .
  • کسانی که در حال درمان آکنه با روآکوتان هستند باید حتما سه ماه از اتمام استفاده از آن گذشته باشد .

مدت زمان انجام میکرونیدلینگ 

انجام میکرونیدلینگ حدودا 30 دقیقه زمان می برد ، با مدت زمان بی حسی که حدودا ۴۵ دقیقه می باشد در مجموع کل زمانی که باید به این کار اختصاص دهید حدودا یک ساعت و نیم است.
میکرونیدلینگ تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن استریا یا ترک های پوستی دارد ، هم چنین سفت شدن پوست ،از بین بردن چین و چروک های سطحی ، شفاف سازی پوست و با طراوت ساختن پوست از اثرات بسیار خوب میکرونیدلینگ است.  همچنین بسته شدن منافذ باز پوست از دیگر اثرات مثبت 1می باشد که مشکل شایع پوستی خیلی از افراد می باشد.

آیا می دانید تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای هر روش متفاوت است؟

تعداد جلسات میکرونیدلینگ 

تعداد جلسات میکرونیدلینگ به هدف بستگی دارد ، به عنوان مثال برای تحریک تولید کلاژن بهتر است حداقل سه جلسه انجام شود ، برای اسکارهای خفیف تا متوسط معمولا در موگه کلینیک به بیمار توصیه می شود که بین 4 تا 5 جلسه این کار را انجام دهد تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نماید.
برای درمان اسکارهای عمیق بین 6 تا 7 جلسه نیاز است که البته تعداد دقیق جلسات میکرونیدلینگ بسته به پاسخ بدن هر شخص به درمان و گستردگی مشکل پوستی متفاوت است.
در موگه کلینیک ، پس از معاینه حضوری مشخص می شود که هر شخص چند جلسه نیاز به درمان دارد .

در ذیل فیلم میکرونیدلینگ برای شما قرار دادیم
 

 

 فواصل بین جلسات میکرونیدلینگ

فواصل بین جلسات میکرونیدلینگ هر 6 الی 8 هفته یک بار است ، برای جوانسازی صورت سه جلسه نیاز است ، پس از آن فرد باید سالی یکبار برای درمان نگهدارنده مراجعه نماید ، ترکیب میکرونیدلینگ با مزوتراپی اثرات فوق العاده ای دارد که به آن مزونیدلینگ می گویند و بهترین نتیجه را خواهد داشت.

آیا درمان با میکرونیدلینگ درد دارد؟

خیر میکرونیدلینگ دردناک نیست زیرا 45 دقیقه قبل از درمان از یک کرم بی حس کننده استفاده می شود تا درد در طول درمان به حداقل و گاها به صفر برسد .
میکرونیدلینگ روی هر نوع تایپ و رنگ پوستی قابل انجام است ،احتمال ایجاد لک های تیره بر اثر التهاب -PIH-بعد از میکرونیدلینگ برخلاف لیزر بسیار بسیار اندک است و تنها استفاده از ضد آفتاب مناسب با شیوه صحیح کفایت می کند و شما می توانید به راحتی به فعالیت های روزانه خود برگردید. علتش هم این است که در میکرونیدلینگ لایه اپیدرم پوست سالم می ماند و می تواند به خوبی نقش محافظت کننده خود را ایفا کند. برخلاف لیزر که لایه اپیدرم آسیب می بیند.
میکرونیدلینگ در واقع یک روش فرکشنال است یعنی قسمت های از پوست کاملا سالم می ماند و پوست می تواند سریعا خودش را بعد از میکرونیدلینگ برخلاف لیزر بازسازی نماید.

درحین انجام میکرونیدلینگ با توجه به اینکه می خواهد چه کاری انجام شود و مشکل پوست چه هست ، سطح های مختلف درمان از خون آلود شدن بسیار تا فقط قرمزی مختصر انجام می شود اما در آخر که میکرونیدلینگ به اتمام می رسد و صورت پاک می شود ، فقط قرمزی پوست وجود دارد و صورت زخم نمی شود .

خیلی از مراجعه کنندگان موگه کلینیک این سوال را بیان می کنند که تفاوت میکرونیدلینگ و درمارولر چیست ؟

تفاوت میکرونیدلینگ و درمارولر چیست؟

دستگاه میکرونیدلینگ طوری طراحی شده است که در هنگام استفاده در جهت عمودی حرکت می کند که این عمل دقت درمان را بالا می برد ، در درمارولرها حرکت به شکل عمودی نیست و به صورتی است که در هنگام بلند شدن از روی پوست باعث پارگی اپیدرم می شود در نتیجه سبب ناراحتی بیشتر بیمار و آسیب به پوست بیمار و یا  باعث زخم می شود. از طرفی در درمالورها طول سوزن ثابت است و قابل تغییر نیست در نتیجه عمق نفوذ سوزن در پوست ثابت نیز است و همین مسئله نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت زیرا که در مناطق مختلف پوست عمق نفوذ سوزنبرای رسیدن به لایه درم متغییر است .در نتیجه درمالور به هیچ عنوان کارایی لازم را ندارد.

چه اشخاصی نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده نمایند ؟

  • افرادی که تبخال فعال دارند
  • اشخاصی که آکنه یا جوش فعال دارند
  • افرادی که مبتلا به اگزما و درماتیت سبورئیک هستند
  • اشخاصی که بیماری های التهابی پوست دارند مانند پسوریازیس یا بیماری صدفی
  • افرادی که خشکی شدید پوست دارند
  • کسانی که در حال مصرف آکوتان یا مشتقات آن هستند
  • اشخاصی که قرمزی شدید پوست یا روزاسه دارند

همچنین افرادی که آکنه یا جوش فعال دارند باید ابتدا تحت درمان دارویی قرار بگیرند و پس از درمان کامل آکنه کاندید انجام میکرونیدلینگ خواهند شد.

مراقبت-های-بعد-از-میکرونیدلینگ

 

مراقبت های پس از میکرونیدلینگ چیست؟

  • بهتر است روزانه هفت تا هشت لیوان آب میل نمایند .
  • استفاده از آناناس توصیه می شود ، زیرا خاصیت ضد التهابی خوبی دارد
  • استفاده منظم از کرم ترمیم کننده ، مرطوب کننده و ضد آفتابی که برایتان تجویز شده است
  • سه روز اول از ضد آفتاب های بی رنگ استفاده شود ، از روز چهارم می توانید از ضد آفتاب های رنگی و کرم پودر هم استفاده کنید
  • بعد از انجام میکرونیدلینگ تا 24 ساعت از شست و شوی صورت اجتناب نمایید.

برای اطلاع بیشتر از در این خصوص می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

قرمزی ایجاد شده در میکرونیدلینگ چقدر زمان می برد که کامل برطرف شود؟

  • بعد از 24 ساعت از انجام میکرونیدلینگ تقریبا 40 الی 50 درصد قرمزی آن به شکل قابل توجهی از بین می رود ، مابقی آن طی سه الی ۷روز به شکل کامل از بین می رود .
  • بعد از سه روز بانوان می توانند از کرم پودر برای پوشاندن کامل قرمزی استفاده نمایند و مشکلی نخواهد داشت .

توصیه های موگه کلینیک در خصوص دقت لازم برای انتخاب مراکزی که دستگاه کارا و مناسبی دارند

دوستان کاملا به این موضوع دقت نمایید که دستگاهی که برای شما استفاده می شود. مرکز دارای دستگاه مطمئنی مانند کمپانی معتبر و دارای مجوز های لازم اروپا و آمریکا و تایدیه وزارت بهداشت و درمان ایران باشد. دستگاه چینی نباشد ، زیرا قدرت موتورها بایکدیگر فرق دارد و اگر قدرت موتور ضعیف باشد و سوزن ها جنس مناسبی نداشته باشند کاملا در پوست فرو نمی رود و تاثیر بسیار سطحی خواهد بود. به همین دلیل خیلی افراد بیان می کنند که درمان با میکرونیدلینگ را انجام داده اند و از این روش نتیجه ای نگرفته اند. تکنیک پزشک ،علم و مسلط بودن پزشک به انواع اسکار، دستگاه به کار گرفته شده و داروها همه و همه در نتیجه کار بسیار تاثیرگزار هستند.

میکرونیدلینگی که در موگه کلینیک استفاده می شود ، در واقع یکی از تاپ برندهای دنیاست.دارای CE اروپاست و دارای تایدیه وزارت بهداشت و درمان ایران نیز می باشد. دستگاه دارای پنل دیجیتال می باشد که عمق نفوذ نیدل قابل تنظیم است. عمق نفوذ از یک دهم تا سه میلیمتر می باشد. حتی سرعت ضربه سوزن قابل تنظیم است .
در سر قلم های این دستگاه ممبران یا غشایی تعبیه شده است که از ورود لنف و خون به داخل خود دستگاه جلوگیری می کند ، در واقع این امر باعث بالا رفتن سلامت و ایمنی حین کار می شود.
همه این موارد باعث نتایج بسیار خوب مراجعه کننده های ما شده است.

هزینه میکرونیدلینگ

 

درمان با میکرونیدلینگ چند درصد موثر است؟

حقیقت این است که تعیین دقیق درصد بهبودی امکان ندارد و کار غیر علمی می باشد زیرا که فاکتورهای مختلفی در این امر تاثیر گزار است. این فاکتورها شامل میزان پاسخ دهی پوست افراد به درمان، روند سرعت ترمیم پوست افراد ، عمق اسکارها می باشد.
طبق آماری که ما از مراجعین خودمان داریم حدود ۵۰ درصد مراجعین بعد از جلسه دوم و حدود 30 درصد بعد از جلسه اول تغییرات مثبت را نظیر بهبودی اسکارها ، شفافیت پوست و ... را مشاهده می کنند . و درمجموع بالای ۸۰ درصد رضایت در مراجعین ما درصد بسیار قابل قبولی هست.گاهی لازم است  تا برای رسیدن به حداکثر نتیجه  مطلوب  مخصوصا در اسکارهای عمیق درمان ترکیبی با ساب سیژن، تزریق ژل و پانچ انجام شود.

هزینه انجام میکرونیدلینگ چقدر است ؟

هزینه میکرونیدلینگ با توجه به نتایج فوق العاده ای که نسبت به روش های درمانی دیگردارد، بسیار منطقی و قابل پرداخت و مناسب است .

مقالات مرتبط با میکرونیدلینگ

در ذیل خدماتی را که با میکرونیدلینگ می توانیم درمان نماییم را برای شما عزیزان قرار داده ایم

  • پاک کردن تاتو
  •  تحریک رویش مو
  •  از بین بردن لک
  • جوانسازی صورت
  • درمان اسکار و آکنه
  • درمان جای جوش

در ادامه برخی از نمونه کار های دکتر خاک سفیدی و موگه کلینیک را ارائه می دهیم.


برای مشاهده بیشتر نمونه کار ها به گالری عکس مراجعه نمایید.

راه های ارتباطی با  موگه کلینیک

اینستاگرام 

کانال تلگرام 

گالری عکس 

شماره های تماس:

02122554720 - 02126653759 - 09904204682


  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی جراحی با هدف تخلیه و بیرون کشیدن چربی های زائد بدن است این راهکار به وسیله دستگاه مخصوصی انجام شده که پس از ایجاد سواخ های ریز بر روی پوست اجزای میله ای شکل دستگاه به زیر پوست می روند به این ترتیب لازم نیست برش های جراحی بر روی پوست اعمال شوند . با این تکنیک جدید ، لایه های چربی ناخواسته و اضافی از بخش هایی چون پهلو ، ران ، بازو ، شکم ، باسن و سینه خارج می شوند . حتی می توان از لیپوساکشن برای لاغری موضعی صورت نیز بهره گرفت و نواحی تجمع چربی همچون غبغب و لپ را لاغر کرد . طی دهه های گذشته برای بهتر شدن اثر لیپوساکشن و بهبودی این روش راهکارهای جدیدی اختراع شده است .

البته باید به این نکته اشاره کرد که لیپوساکشن جایگزین ورزش و رژیم غذایی نمی باشد اما در بعضی از بخش های بدن لایه هایی از چربی موجودند که به راحتی با ورزش و رژیم از بین نرفته و تخریب نمی شوند به این ترتیب تنها با کمک لیپوساکشن می توان از شر چربی های قدیمی و سخت راحت شد . نواحی خاصی همچون زیر بغل ، کناره ران و گردن گاه درگیر چربی های تجمعی سفت و سختی می شوند که حذف آنها از طریق راهکارهای طبیعی بسیار دشوار یا غیر ممکن است . در برخی موارد هم اشخاص برای خلاصی از چربی های تازه و روان خود حوصله انجام ورزش و تاب تحمل رژیم های سنگین را ندارند و می خواهند در اسرع وقت به اندام ایده آل خود برسند این گونه افراد انجام حرکات ورزشی را بسیار زمانبر و دشوار پنداشته و در خیلی از مواقع نتیجه ای از انجام حرکات ورزشی نگرفته اند به همین دلیل سریع ترین و راحت ترین کار برای لاغری موضعی روش لیپوساکشن است .

لیپوساکشن

دلایل چاقی :

هنگامی که انرژی موجود در بدن از میزان عادی و مورد نیاز بیشتر شود ، انرژی مذکور همچون بافت چربی در بدن ذخیره شده و فرد دچار چاقی می شود این عارضه آسیب های عدیده ای به سلامت انسان وارد کرده و تبعات نامطلوبی به بار خواهد آورد . چنانچه وزن شخص به نسبت جنس ، قد و سن بیشتر باشد ، اصطلاحا آن شخص را چاق می نامند . دلایل متفاوت چاقی عبارتند از : وراثت ، رژیم غذایی دارای کالری و چربی بیش از حد ، تحرکم کم ، بیماری هایی همچون کم کاری تیروئید ، اخلاق پرخوری ، مشکلات روانی و عصبی و . . .

چربی قابل برداشت :

عموما بافت های چربی بدن در دو لایه موجودند . این دو لایه عبارتند از : لایه عمقی و لایه سطحی . لایه های عمقی چربی در قسمت های متفاوتی از بدن تجمع می یابند و دارای قطر متفاوتی هستند . اما ضخامت لایه چربی سطحی تقریبا در تمامی بخش ها یکسان است در روش لاغری لیپوساکشن آنچه که برداشت می شود و مورد دستکاری قرار می گیرد ، چربی های عمقی است . و چربی های سطحی که در زیر پوست قرار دارند در نواحی معمول خود ثابت مانده و ظاهر پوست را هموار می سازند . دستکاری غیر اصولی و ساکشن غیرتخصصی ممکن است باعث تخریب لایه چربی سطحی شود و سطوح ناهمواری را بر روی پوست ایجاد نماید .

 

چگونگی لیپوساکشن :

در آغاز امر ، بیمار به طور کامل از سوی پزشک متخصص مورد معاینه قرار می گیرد و با توجه به خواست و سلیقه بیمار یا صلاحدید پزشک نقاط و بخش های دارای چربی موضعی به وسیله ماژیک مخصوص علامت گذاری می شوند پس از آن با انجام بی حسی موضعی بخش های مورد نظر آماده انجام جراحی می شوند سپس با ایجاد برشی ریز بر روی بخش هایی که از دید اولیه مصون هستند ، لوله های مخصوص 3 تا 4 میلیمتری موسوم به کانولا به بخش های زیرین وارد شده و از سوی پزشک جراح هدایت می شود تا بافت های چربی که زائد و اضافی هستند به طور کامل تخلیه شوند .

لیپوساکشن

البته در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که لوله های مکش چربی دیگر تیز نبوده و آسیبی به سیستم گردش خون و عروق داخلی وارد نمی کنند و تنها دستگاه های زیرین کشش چربی را انجام می دهند . با پیشرفت علم پزشکی و ابتکار جراحان و متخصصین راهکارهای لیپوساکشن صد در صد بی خطر و کم عارضه شده و از سوی بسیاری از متخصصین جراحی پلاستیک مورد تایید می باشد . چنانچه خواستار انجام جراحی لیپوساکشن هستید ، می توانید به کمک روش های گوناگون بیهوشی و بی حسی از این روش بهره مند شوید . حتی اگر بیمار خواهان استفاده از بی حسی است ، می تواند از داروی خواب آور نیز استفاده نماید . ولی برای حجم های زیاد لیپوساکشن و جراحی های سنگین گاه بیهوش شدن بیمار ضروری است .

در سال های اخیر لیپوساکشن طرفداران زیادی را در سطح جهان به خود اختصاص داده است حتی می توان برای ساکشن راحت تر چربی ها ، مواد روان کننده چربی را به زیر پوست تزریق کرده و مکش آنها را به راحتی انجام داد با این روش احتمال آسیب به بافت های درونی به صفر می رسد و هیچ گونه خونریزی داخلی رخ نخواهد داد . در آخر برش های ریز به کمک بخیه بسته شده و به دلیل کوچک بودن آنها ، به مرور محو می شوند و اسکاری به جای نمی ماند .

 

مزایای لیپوساکشن :

اصلی ترین هدف از انجام لیپوساکشن زیبایی است . اما خارج کردن چربی های زائد و اضافه خاصیت درمانی نیز دارد به این معنا که تخلیه چربی های اضافه و کاهش وزن موجب بهبودی فشار و دردهای ستون فقرات ، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی که مرتبط با چاقی دور شکم است ، کاستن از فشار بر روی قلب و شش ها ، کم شدن فشار خون ، کنترل راحت تر قند خون و کاستن از فشار گردن درد و ستون فقرات در خانم هایی که سینه های بزرگ و سنگین دارند . البته کار لیپوساکشن کاهش وزن نیست بلکه با این روش می توان به لاغری موضعی و زیبایی اندام دست یافت .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر بابائی

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

لیپوساکشن

لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن به معنی کشیدن چربی های اضافی نواحی مختلف بدن می باشد  که در این جراحی با ایجاد سوراخ و شکاف های ریزی لوله بسیار باریک و ظریفی به نام لوله کانولا وارد بافت چربی اضافی نواحی مختلف بدن می شود و چربی های نامطلوب و اضافی تخریب و شکسته می شوند و از طریق دستگاه مکنده ساکشن خارج می شوند.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از روش های جراحی زیبایی اندام می باشد و زیبایی و تناسب اندام را به افرادی که معمولا بعد از انجام ورزش  و رژیم غذایی نتیجه دلخواه خود را دریافت نکرده اند باز می گرداند.

روش های جراحی لاغری بسیاری مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و لیزر لیپولیز عنوان شده است که زیبایی و تناسب اندام را برای افرادی که از اندام خود ناراضی هستند باز می گرداند دکتر کاظم زرگری در زمینه جراحی زیبایی اندام توصیه و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهد و از بین روش های جراحی زیبایی اندام مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و لیزر لیپولیز مناسب ترین روش را برای شما انتخاب می نماید.

لیپوساکشن چربی های انباشته شده و اضافی نواحی مختلف بدن مانند  شکم، ران ها ، باسن ، گردن و بازو ها را به کمک ساکشن و مکش خارج می کند.

میزان چربی برداشته شده در جراحی لیپوساکشن به عواملی مانند: روش جراحی، شرایط عمومی بدن فرد، نواحی که چربی های اضافه و انباشته شده دارند و همچنین پزشک متخصص بستگی دارد که بطور میانگین معمولا بینی 5 تا 10 کیلوگرم خواهد بود.

 

مراقبت های بعد از جراحی لیپوساکشن :

بعد از جراحی لیپوساکشن بی حسی ممکن است چندین هفته ادامه داشته باشد که این امر جای هیچگونه نگرانی ندارد.

خون مردگی های ناشی از جراحی لیپوساکشن بعد از چند روز پاک می شوند.

بعد ازجراحی لیپوساکشن احساس درد مختصری افراد می کنند که با داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح می توانند این درد را کاهش دهند.

برای از بین بردن تورم ناشی از جراحی میتوانند از آناناس تازه استفاده نمایند که این تورم معمولا دو هفته تا دو ماه بعد از جراحی از بین می رود بنابرین بهترین زمان برای تصمیم گیری در رابطه با نتیجه لیپوساکشن دوماه بعد ازجراحی می باشد.

بعد از جراحی لیپوساکشن از انجام دادن فعلالیت های سنگین و ورزش های شدید جددا خوداری نمایید.

بعد از جراحی لیپوساکشن پوشیدن گن برای بیماران الزامی می باشد.

راه های ارتباطی دکتر زرگری جراح بینی در کرج

تلگرام دکتر زرگری: doctorzargari

اینستاگرام دکتر زرگری: doctor_zargari

شماره تماس: ۰۲۶۳۲۴۰۱۹۶۹ – ۰۲۶۳۲۲۱۶۳۹۸

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر زرگری جراح بینی در کرج

 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی

 جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یک جراحی زیبایی است که اغلب افراد این جراحی را انجام می دهند و با انجام این جراحی تناسب چهره ی خود را حفظ می کنند. اما بهتر است قبل از انجام جراحی بینی در این باره اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به انجام جراحی بینی کنید.جراحی زیبایی بینی می تواند تمامی مشکلات مربوط به بینی را برطرف کند و بینی را به گونه ایی اصلاح کند که به طور کامل با صورت شما هماهنگی داشته باشد.

%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c

جراحی بینی

در این مقاله ما اطلاعاتی را در ارتباط با جراحی بینی به شما خواهیم داد:

  • روشهای جراحی بینی : جراحی بینی معمولا به دو روش باز و بسته انجام می شود که در هر کدام از این روشها جراح بینی با انجام تکنیک های خاص جراحی بینی را انجام خواهد داد.
  • در رابطه با بینی های استخوانی و ویژگی های آنها و اینکه جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می گیرد.
  • ویژگی بینی گوشتی و جراحی بینی گوشتی و تکنیک های استفاده شده در این جراحی
  • جراحی بینی ترمیمی
  • جراحی انحراف بینی
  • اقداماتی که قبل و بعد از جراحی بینی باید انجام دهید تا نتیجه جراحی برای  شما موفقیت آمیز باشد.


انواع بینی

بینی ها معمولا یا گوشتی هستند یا استخوانی. البته نامیدن آنها لزوما یک منبع علمی  ندارد اما با توجه به ویژگی بینی معمولا با این عناوین خوانده می شوند. در اینجا توضیحی کوتاه در ارتباط با جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی به شما خواهیم داد.

جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی دارای قوز خفیفی بر روی پل بینی هستند. بینی های استخوانی دارای غضروف زیاد و پوست نازک هستند و به راحتی جراحی خواهند شد. بینی های استخوانی بعد از عمل نیز به خوبی فرم خواهند گرفت و راحت تر از بینی های گوشتی عمل می شوند.معمولا کسانی که بینی های استخوانی دارند تنها چهره رو به روی خود را در کادر عکس ها قرار می دهند و از چهره نیم رخ خود ناراضی هستند زیرا قوز پشت بینی در زیبایی آنها تاثیر می گذارد.

تشخیص جراحی بینی استخوانی

برای تشخیص جراحی بینی استخوانی نیاز به معاینه و بررسی دقیق از جانب جراح می باشد ، این نوع بینی استخوان محکم و پوست نازکی دارد که در اولین معاینه مشخص خواهد شد، معمولا این نوع بینی با قوز روی آن همراه است ، هرچند که انحراف و کجی بینی در بینی های استخوانی شایع است .

نتیجه جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی گزینه های مناسبی برای جراحی بینی هستند ، نتیجه ی جراحی بر روی آن ها یک بینی زیبا ، ظریف ، کوچک و متناسب با چهره خواهد بود، بینی های استخوانی  مناسب ترین بینی برای انواع بینی فانتزی و عروسکی هستند ، زیرا استخوانی محکم و غضروفی بزرگ دارند و جراح بینی به خوبی می تواند تغییرات لازم را روی آن اعمال نماید .البته که انجام جراحی های عروسکی و خیلی فانتزی دیگر توسط بسیاری از جراحان توصیه نمی شود زیرا باعث به وجود آمدن عوارض بلند مدت بعد از عمل بینی خواهد شد..نمونه ایی از جراحی بینی استخوانی که توسط دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام گرفته است در عکس زیر نشان داده شده است.

جراحی بینی استخوانی


جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی از بینی هایی هستند که غضروف کم و پوست ضخیم دارند و معمولا به شکل کوفته ای هستند. این بینی ها فضای زیادی از صورت فرد را در بر گرفته اند. بینی های گوشتی سخت تر از بینی های استخوانی عمل خواهند شد. زیرا این بینی ها غضروف کمی دارند و در مقابل دارای پوستی ضخیم هستند. برای عمل کردن بینی های گوشتی جراح باید تقویت غضروف انجام داده و با بکارگیری تکنیک های مخصوص فرم بینی فرد را به بهترین حالت ممکن در آورد.
البته نکته ای که در ارتباط با جراحی بینی باید دانست اینکه افرادی که قصد انجام جراحی بینی گوشتی دارند باید سطح انتظارات خود را تا جای ممکن پایین بیاورند. زیرا بینی های گوشتی مانند بینی های استخوانی خیلی به بینی های فانتزی تبدیل نمی شوند.

تشخیص بینی گوشتی

بینی های گوشتی ظاهری پهن دارند، به خوبی می توان از روی پهنای پره های بینی و البته نرمی و ضخامت زیاد پوست بینی ، نوع آن را تشخیص داد، بینی های گوشتی به طور کلی غضروف و یا استخوان برجسته ای ندارند و همین امر باعث می شود که بینی افتاده و گوشتی به نظر برسد .نتیجه ی جراحی بینی بر روی بینی های گوشتی معمولا یک بینی طبیعی خواهد بود ، انتظار داشتن یک بینی فانتزی و یا بینی عروسکی را از این دسته بینی نداشته باشید .

نتیجه جراحی بینی گوشتی

با توجه به شرایطی که بینی های گوشتی دارند تورم  بعد از عمل بینی مقداری بیشتر بوده و برای اینکه این افراد بخواهند نتیجه جراحی خود را ببینند باید صبر و تحمل بیشتری را به خرج دهند. چون پوست بینی گوشتی ضخیم می باشد بهتر است که چسب بینی به طور مداوم زده شود زیرا ترمیم پوست زمان بر خواهد بود.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی باید به گونه ایی باشد که ردی از جراحی بر روی بینی فرد باقی نمانده باشد و اطرافیان بیمار که وی را نمی شناسند متوجه جراحی وی نشوند.در جراحی بینی طبیعی سوارخ های بینی به اندازه خیلی زیاد کوچک نمی شوند و معمولا پشت بینی صاف می باشد و یا اینکه با ظرافت کار جراح قوسی بسیار کم بر روی بینی دیده می شود .در جراحی بینی طبیعی تغییر چندانی در نوک بین ایجاد نمی شود و تنها ایرادات و تناسب آن با دیگر اجزای بینی بازسازی می شود و نوک بینی کوچک و یا به سمت بالا در صورت دیده نمی شود.

شما می توانید در جلسه مشاوره خود با دکتر شهریار حدادی انتظارات خود را از جراحی بینی طبیعی بیان کنید.برای مثال همان طور که در تصویر زیر می بینید تمامی مشکلات بینی برطرف شده و در حین حال ظاهر بینی طبیعی باقی مانده و با صورت وی هماهنگی دارد.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی ترمیمی

شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد برای بار دوم و یا بیشتر بینی خود را عمل می کنند این جراحی با عنوان جراحی بینی ترمیمی و یا جراحی بینی ثانویه صورت می گیرد که در واقع می تواند اشکلاتی که در جراحی بینی اولیه به وجود آمده است را برطرف کند.برخی از نواقص بینی  ممکن است توسط جراح بینی در عمل نادیده گرفته شده باید و بعد از اینکه تورم بینی از بین می رود بیمار متوجه باقی ماندن مشکلات خود در بینی می شود.عمل بینی ترمیمی علاوه بر اینکه می تواند مشلات ظاهری را برطرف کند با هدف رفع مشکلات تنفسی که ناشی از جراحی بینی اولیه می باشد ،انجام می گیرد .جراحی بینی عمل شده پیچیدگی بیشتری دارد و  حتما باید زیر نظر جراح بینی متبحر انجام بگیرد.نمونه ایی از جراحی بینی ترمیم شده توسط دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را در عکس زیر مشاهده کنید.

جراحی ترمیمی بینی

جراحی انحراف بینی

در واقع باید گفت بینی های کج و یا انحراف دار به دو دسته تقسیم بندی می شوند .یکی از مشکلاتی که در بسیاری از افراد به صورت خفیف و یا شدید می بینیم بینی های کج است که زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. جراح بینی این مشکل را بررسی می کند که آیا کجی بینی مربوط به ساختمان اصلی بینی است  و تیغه بینی کج می باشد و یا اینکه کجی بینی تنها در ظاهر بینی دیده می شود .در صورتی که تیغه بینی به سمتی متمایل شده باشد معمولا فرد در تنفس خود مشکل پیدا می کند که با جراحی بینی موقعیت اسکلت اصلی بینی بازسازی می شود و به مقدار چشم گیری این مشکل برطرف می شود و اما در کسانی که در ظاهر بینی کجی دارند جراحی بینی رینوپلاستی با هدف زیبایی انجام می گیرد.

نقش پوست در جراحی بینی

پوست یکی از المان های تعیین کننده در جراحی بینی است ، در جراحی بینی هرچه پوست نازک تر، ظریف تر و زیبا تر باشد نتیجه ی جراحی بینی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ، در مقابل پوست های حساس یا ضخیم و یا دارای مشکلات پوستی می توانند در نتیجه ی جراحی بینی تاثیر منفی بگذارند، البته این دوره از جراحی با تزریق آمپول های کورتون حین و بعد از جراحی می توان تا حدود بسیاری از ضخامت پوست کاست . اما در نهایت جنس و ضخامت پوست در زیبایی بعد از آن نقش به سزایی خواهد داشت ، در افرادی که بینی های گوشتی دارند و پوست آن ها نسبتا خوب و ایده آل است نتیجه ی جراحی بسیار زیبا و مورد تایید خواهد بود .

اقدامات قبل از جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید انتخاب جراح بینی مناسب است. جراح بینی نقش مهمی در نتیجه ی جراحی بینی خواهد داشت. اگر جراح بینی شما مجرب باشد بی شک عملی موفقیت آمیز را پشت سر خواهید گذاشت.
برای شناخت جراح بینی باید در مورد او تحقیق کنید. همچنین می توانید به مطب وی رفته و با دیدن بیماران او و مشاوره با او در این باره اطلاعات لازم را کسب کنید.بعد از اینکه با جراح بینی جلسه ی مشاوره ای تنظیم کردید، جراح بینی، بینی شما را معاینه و بررسی خواهد کرد و نوع بینی تان را مشخص می کند. بعد از آن باید شما آزمایشات لازم را انجام داده و عکسبرداری از بینی تان انجام گیرد. سپس پزشک وقت عمل را تعیین خواهد کرد.

آزمایش های قبل از جراحی بینی

پیش از جراحی انجام آزمایش خون الزامی می باشد  و دیگر موارد  و تست هایی که جراح بینی برای شما تجویز می کند با توجه به مشکلات موجود در بینی است.در آزمایش های انجام شده سوابق تشنج ،هپاتیت  و ... بررسی می شود. در آزمایش خون انجام شده کم خونی  CBC، آزما یش های انعقادی خون PT – PTT،مشکلات تیروئید،قند خون ،اوره ، کراتین و دیگر موارد بررسی می شود در صورتی که فرد دارای سابقه بیماری مشخص باشد بعد از اینکه آزمایش ها به طور کامل انجام شد جراح بینی تشخیص می دهد که آیا فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی می باشد یا خیر.

مراقبت های قبل از جراحی بینی

  • بهتر است بدانید که دو هفته قبل از جراحی بینی نباید سیگار بکشید. همچنین دوهفته قبل از عمل بینی از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید.زیرا جریان خون شما را مختل می کند.
  • در رابطه با قرص هایی که مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید زیرا مصرف برخی از آنها رقیق کننده خون هستند و احتمال خونریزی در جراحی را بالا می برد.
  •  8ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید زیرا باید ناشتا باشید. در روز عمل هم یک ساعت قبل از ساعت شروع عمل در بیمارستان با کلینیک مربوطه حضور داشته باشید. بهتر است که یک همراه داشته باشید تا کارهای شما را انجام دهد. افراد زیر 18 سال نیز باید رضایت نامه کتبی پدر را به همراه داشته باشند.

اقدامات بعد از جراحی بینی

بعد از اینکه به هوش آمدید بهتر است که مایعات بنوشید. سپس مرخص خواهید شد و به منزل می روید. بعد از رسیدن به شما توصیه می شود که دراز بکشید و یک هفته تا ده روز در رختخواب استراحت کنید تا بطور کامل به بهبودی برسید. برای خوابیدن از دو بالشت استفاده کنید تا سرتان کمی از بدنتان بالاتر باشد.
دو سه روز اول بهتر است که از کمپرس یخ استفاده کنید تا ورم و کبودی های شما هر چه زودتر رفع شود. همچنین مراقب باشید که به بینی تان ضربه وارد نشود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است که بیشتر از مایعات استفاده کنید. زیرا غذاهای جویدنی و سفت به بینی شما فشار وارد خواهد کرد.
برای نوشیدن مایعات نیز از نی استفاده نکنید زیرا مکیدن باعث می شود که به بینی تان فشار وارد شود و اذیت شوید.
آب کرفس برای رفع کبودی و ورم صورت شما بسیار مفید است. بهتر است بیشتر آب میوه بخورید. سیب زمینی آب پز و سوپ نیز برای شما بسیار مفید است.
بعد از شروع رژیم غذایی داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف نمایید.

ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی باید فعالیت های سنگین را تا مدتی کنار بگذارید. البته بعد از دو هفته می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. بعد از یک ماه فعالیت های معمولی تان را آغاز کنید.  پیاده روی سریع و ورزشهای سبک بعد از یک ماه مانعی ندارد. اما بهتر است چند ماه اول از شنا و انجام ورزشهای سنگین بپرهیزید.
برای انجام ورزشهای سنگین بعد از شش ماه می توانید شروع کنید اما ورزشهایی مانند بوکس و تکواندو بهتر است بعد از یکسال انجام شود. زیرا در این ورزشها ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود.

خارج کردن تامپون بینی

بعد از سه روز باید برای برداشتن تامپون به مطب پزشک رفته و تامپون های داخلی بینی تان را دربیاورید.
بعد از برداشتن تامپون ها می توانید از پمادها، قطره و سرم شستشویی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
بعد از یک هفته باید برای برداشتن گچ بینی به مطب پزشک بروید. قبل از رفتن به مطب بهتر است که به حمام بروید تا گچ بینی تان به خوبی خیس بخورد و به راحتی برداشته شود.
بعد از اینکه گچ بینی تان را برداشتید پزشک بر روی بینی شما چسب می زند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهریار حدادی فوق تخصص پلاستیک و زیبایی

برخی از خدمات شهریار حدادی :

با انجام خدمات :

جراحی بینی

لاغری و پیکرتراشی : ( لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی و….

جراحی سینه ( لیفت سینه ، پروتز سینه ، ژنیکوماستی و…

 

 

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده


مشاوره خانواده

خانواده ، یکی از نظام های اجتماعی است که چه در فرهنگ جامعه ایرانی و چه در مذهب اسلامی ما از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است . دکتر ناصر مهاجرانی ، متخصص اعصاب و روان و روانپزشکی ، با تلاش برای کمک به پایداری خانواده ها کوشیده است تا گامی برای داشتن خانواده هایی سالم و پویا داشته باشد .

تعریف خانواده

خانواده ، گروهی از افراد هستند که به واسطه پیوند ازدواج و در مرحله بعدی پیوند خونی ، کنار هم جمع شده اند . از کارکرد های نظام خانواده می توان به نظام بخشیدن به رفتارهای جنسی (تولید نسل) ، مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان و فراهم کردن امنیت اقتصادی اشاره کرد . گاهی ممکن است که به دلیل مشکلاتی خانواده از هم بپاشد که دلیل این طلاق در خانواده ممکن است تضعیف و تزلزل ارزش ها ، ارتقاء سطح انتظارات و توقعات و صنعتی شدن زندگی ها باشد .

خصوصیات خانواده سالم

از خصوصیات یک خانواده سالم می توان به موارد داشتن منبع قدرت و هدایت ، داشتن قوانین و مقرارات پایدار ، داشتن روش های کودک پروری اثر بخش ، داشتن رفتارهای تربیتی نامتناقض ، داشتن پیوند و ارتباط سالم ، داشتن هدف و داشتن انعطاف پذیری در شرایط بحرانی اشاره نمود.

ویژگی های سیستم خانواده

خانواده با نگاه سیستمی به آن باید دارای ویژگی های زیر باشد :

1ـ با وجود تغییرات فراوان در اجزا و عناصر آن ، همیشه در حفظ تعادل خود فعال است .

2ـ برای بقا و استمرار خود ، همیشه خود را در مواجهه با تغییرات تطابق می دهد.

3ـ روابط متقابل رفتاری و وابستگی میان اعضای آن وجود دارد .

4ـ برای تعامل و پاسخگویی به انتظارات افراد خانواده ، الگوهای مشخصی در خانواده وجود دارد .

5ـ فرزندان در روند رشد و تکامل خود ، در اعتقادات ، جنس مخالف ، سیاست و ... از خانواده الگوگیری می نمایند.

 مشاوره-خانواده-1

مشاوره چیست ؟

اگر بخواهیم تعریفی برای مشاوره داشته باشیم ، باید بگویی که می توان برقراری یک رابطه حرفه ای و مستقیم میان مشاور و مراجعه کننده را مشاوره ناامید که هدف از این کار ، حل مشکلات روانی ـ عاطفی مراجعه کننده است تا بتواند با خود و محیط اطراف خود یک سازگاری مطلوب داشته باشد . در واقع مشاور باور دارد که رفتار افراد قابل تغییر بوده و می توان با ارائه راهکارهای درستی به او کمک نمود .

هدف از مشاوره خانواده

در جلسات مشاوره خانواده ، خانواده را به عنوان یک سیستم و با عملکرد سیستمی بررسی می نمایند . در این جلسه مشاور برای تبادل اطلاعات درباره عقاید ، رفتار ها ، احساسات و تعاملات میان اعضای خانواده پرسش هایی خواهد داشت . در گام بعدی هدف مشاوره خانوده ، کمک به خانواده و مشاور جهت کشف و تغییر اطلاعات است . مشاور از 3 جنبه شناخت ، احساس و رفتار ، مراجعه کننده خود را آنالیز می نماید چرا که این 3 مورد می تواند زمینه تغییرات را فراهم نماید .

یکی از هدف هایی که مشاور دنبال می نماید این مساله است تا به خانواده ها کمک نماید تا توانایی این را داشته باشند که بتوانند چند مشکل را به جای یک مشکل حل و فصل نمایند . این مساله مستلزم داشتن مهارت بسیار زیادی است تا تاثیر گذاری یک فرد روی بقیه افراد خانواده بررسی شود. درک فردی ، مساله ای است که جهت ایجاد توانایی برای حل مشکلات در خانواده ، مشاور بر آن تاکید می نماید . درک تعاملی ، کشاندن آن ها به ارتباط بازی است که در آن معلوم شود هر فردی رفتارها ، باورها و احساسات دیگری را چگونه درک می کند و اینکه افراد می توانند به شکل معنا داری ادراک هایشان را با هم  درمیان بگذارند . راه دیگر برای حصول بدین مقصود این است که یکایک افراد، برای اینکه بیشتر از اندیشه های انعکاسی شان آگاه شوند، مورد تشویق قرار گیرند.

نقش مشاور

حال باید دید که در این فرایند ، مشاور چه نقشی دارد و چگونه می تواند زمینه ساز تغییرات باشد .

1ـ سوال کردن : مراجعه کننده ، زمانی نزد مشاور روانشناس می رود که به دلیل بسیاری از مسائل احساس نیاز کرده و معمولا جواب اکثر سوالات مشاور را خواهد داد . در این زمان مشاور با طرح سوالات خود سعی دارد تا با نحوه تفکر ، احساس و رفتار مراجعه کننده خود آشنا شود که این سوالات می تواند وضعیت خانواده مراجعه کننده را برای مشاور مشخص نماید. سوالاتی که مشاور مطرح می نماید باید حساب شده و در چهارچوب خاصی باشد .

2ـ همدلی : همدلی ابزاری است برای درک و انعکاس احساس زیرا زمانی که مراجعه کننده احساس کند در حضور یک شنونده پذیرا پذیرفته شده است احساس ایمنی و قدرت می کند.

پذیرش خانواده به عنوان یک کلیت (نگاه کل نگر) : یک مشاور خانواده را به به صورت فردی بلکه در کلیت بررسی می نماید .

عدم دلبستگی تعدادی از اعضای خانواده : گاهی مشاهده شده است که مراجعه کننده چون خود را درموضع ضعف می بیند ، مشاوره را تکیه گاهی برای خود دیده و گاهی به او دلبستگی عاطفی پیدا می نماید.

5ـ حفظ موقعیت غیر قضاوت (بی طرفی) در تعامل خانواده

عدم تفسیر و تعبیر

حفظ کنجکاوی اعضای خانواده نسبت به خودشان برای کسب اطلاعات جدید

مشاوره-خانواده-2

رویارویی برای درمان

گاهی برای گرفتن نتیجه مطلوب از جلسات مشاوره خانواده مراجعه کننده نیز مورد نیاز می باشد .

رویارویی بین اعضای خانواده : یکی از وظایف مشاور ، تسهیل و تصریح بخشیدن به تعاملات بین اعضای خانوده مراجعه کننده است که در این حالت نمودی از توانایی های مشاور است .

رویارویی بین هر یک از اعضای خانواده و مشاور : عبارت است از همدردی، همدلی و صداقت با هر فرد از خانواده با شیوه های مختلف که بسته به شخصیت ، سن ، جنس و نقش فرد در خانواده دارد.

شرکت هر یک از اعضای خانواده و مشاور در فرآیند مشاوره : این مرحله یکی از سخت ترین مراحل مشاوره است که در آن ممکن است که سوالات بسیاری را در ذهن مشاور ایجاد می نماید . معمولا آغاز تغییرات و ایجاد اتحاد بین کمک کننده و کمک پذیرنده زمانی است که رویارویی فرد با خودش و سوالاتی است که از خود می پرسد .

برخی از خدمات دکتر مهاجرانی روانپزشک

مشاوره خانواده

مشاوره روانپزشکی

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

مشاوره کودک

مشاوره جنسی

مشاوره آنلاین

درمان بیماری های روانپزشکی

و…

راه های ارتباطی با دکتر مهاجرانی

021-88887481

 info@doctormohajerani.com

 کانال تلگرام

 پیج اینستاگرام

بیمارستان ایرانیان 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

  • دکتر جراح بینی
  • ۰
  • ۰

مشاوره روانپزشکی

مشاوره روانپزشکی

در صورت مشاهده موارد زیر حتما به یک روانپزشک مراجعه نمایید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید دکتر ناصر مهاجرانی متخصص اعصاب و روان و روانپزشک مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار می دهدو می توانید با وی مشاوره روانپزشکی داشته باشید.

  1. در صورتی که حالت مضطربی دارید به گونه ای که هر اتفاقی موجب نگرانی شما شود.
  2. در صورتی که درباره وقایع معمول زندگیتان دچار دل نگرانی و اضطراب هستید و این اضطراب ها و دل نگرانی ها موجب نگرانی شما و بستگانتان شده است.
  3. در صورتی که وسواس دارید و افکار مزاحم خود را نمی توانید کنترل کنید و این امر موجب ناراحتی نزدیکان شما شده است.
  4. در صورتی که حالت روان پریش و اختلالات شخصیتی شدیدی دارید حتما باید به یک روان پزشک مراجعه نمایید تا درمان صورت گیرد.
  5. در صورتی که نمی توانید برای زندگی خود تصمیم بگیرید یا مسائل معمولی زندگی خودتان را نمی توانید مدیریت کنید می توانید با مراجعه به یک روانپزشک و دریافت مشاوره این مشکل را برطرف کنید.
  6. در صورتی که نمی دانید با فرزند خود چگونه رفتار کنید با دریافت مشاوره های لازم از یک روانپزشک می توانید این مشکل را برطرف کنید دکتر ناصر مهاجرانی متخصص اعصاب و روان در این زمینه می توانند راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.
  7. در صورتی که علائم افسردگی در شما مشاهده می شود برای از بین بردن این علایم و درمان افسردگی می توانید به یک روانپزشک مراجعه نمایید.

علل مراجعه به روانپزشکان بسیار گسترده است می توان به علت یک اختلال ساده مانند اضطراب خفیف باشد و تا مواردی مانند بد بینی ، روان پریشی و افسردگی باشد.

مشاوره-روانپزشکی-آنلاین

علت ایجاد اختلالات روانی

کاهش یا افزایش ناقل های عصبی در مغز یکی از علت های بروز بیماری های اعصاب و روان و اختلاتی روانی است ناقل های عصبی در تنظیم حالات اضطرابی، روحیات و خلق و خو افراد نقش مهمی دارند. با افزایش و کاهش ناقل های عصبی که مواد شیمیایی طبیعی مغز هستند اختلالات روانی در فرد ایجاد می شود در صورتی که ناقل های عصبی کاهش پیدا کنند موجب ایجاد اضطراب، افسردگی و کاهش انگیزه و اعتماد بنفس می شود که در این صورت برای درمان از ترکیبات دارویی مانند سیتالوپرام یا فلوکستین استفاده می شود که مصرف این داروها موجب افزایش تدریجی میزان سروتونین می شود و علائم افسردگی و اضطراب کاهش می یابد و خلق و خوی فرد تنظیم می شود.

تاثیر اختلالات روانی بر روابط فرد

اختلالات روانی که به علت کاهش یا افزایش ناقل های عصبی بوجود می آید می تواند تاثیر مخربی هم بر خود بیمار و هم خانواده بیمار بگذارد. به عنوان مثل یک فردی دچار بدبینی شدید باشد و به بهانه ای از همسر خود ایراد بگیرد و هروز این سوالات را مطرح کند که کجا می روی ؟ چیکار می کنی؟ با کی بود ؟ و گوشی همسر خود را بررسی کند در زندگی فرد تاثیر بسیار منفی می گذارد و فضای خانواده را پرتنش می کند که در این حالت حتی بچه های خانواده می توانند آسیب روحی شدیدی ببینند. افرادی که دچار بدبینی هستند که در اصطلاح به این حالت پارانوئید گفته می شود حتما باید به یک روانپزشک مراجعه نمایند تا این حالت در آن ها از بین برود اما متاسفانه افرادی که این مشکل را دارند برای درمان هیچ اقدامی نمی کنند و در صورتی که از آن ها خواسته شود که برای درمان به یک پزشک مراجعه کنند ناراحت و پرخاشگر می شوند. که در این حالت بهتر است خانواده یک گزارشی از وضعیت و حالت های بیمار به یک روانپزشک بدهد و مشاوره های لازم را دریافت نماید در این زمینه دکتر ناصر مهاجرانی متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. در این حالت در اکثر موارد بیمار تحت درمان دارویی قرار می گیرد مصرف این داروها با کنترل فعالیت دوپامین مغزی موجب کاهش علایم بد بینی و روان پریش در بیمار می شود.

اختلالات-روانی

افسردگی

هرکسی در هر سنی ممکن است به افسردگی مبتلا شود. طبق تحقیقات انجام شده از هر 10 نفری که به پزشک مراجعه می کنند نشانه های افسردگی در آنان مشاهده می شود که در برخی از موارد بیماری این افراد تشخیص داده نمی شود و درمانی برای آنان در نظر گرفته نمی شود و در نتیجه این بیماری درمان نشده باقی می ماند در صورتی که افسردگی درمان نشود می تواند در زندگی افراد تاثیر منفی بسیاری بگذارد به گونه ای که فرد به فکر خودکشی بیافتد. افسردگی در هیچ سنی طبیعی نیست و باید درمان شود دکتر ناصر مهاجرانی متخصص اعصاب و روان و روانپزشک در درمان افسردگی دارای تجربه بسیار بالایی می باشند برای دریافت اطلاعات لازم می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

در دوران نوجوانی تغییرات هورمونی می تواند موجب بروز افسردگی شود. در درمان افسردگی حمایت خانواده نقش بسیار مهمی دارد و می تواند در درمان این بیماری تاثیر بسیار خوبی بگذارد. برای درمان افسردگی به هیچ عنوان نباید دارویی خود سرانه مصرف شود زیرا می تواند عوارض احتمالی را به همراه آورد . بر اساس ماهیت افسردگی و شدت آن توسط دکتر ناصر مهاجرانی متخصص اعصاب و روان و روانپزشک نوع دارو انتخاب می شود.

درمان افسردگی

با توجه به ماهیت افسردگی و نوع آن درمان می تواند شامل مشاوره تخصصی و مصرف داروهای ضد افسردگی باشد که در این زمینه دکتر ناصر مهاجرانی متخصص اعصاب و روان و روانپزشک می تواند راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و در صورتی که نشانه های افسردگی در شما مشاهده شود می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

در صورتی که افسردگی شدید نباشد برای درمان مشاوره ی تخصصی کافی است و داروهای ضد افسردگی توسط دکتر ناصر مهاجرانی تجویر نمی شود.

در صورتی که افسردگی شما بسیار شدید باشد و علائمی مانند خودکشی، خطر آسیب به خود یا دیگران وجود داشته باشد برای درمان بیمار باید بستری شود

بطور معمول درمان افسردگی با مشاوره و روان درمانی و مصرف دارو صورت می گیرد و در موارد شدید تر بیمار بستری می شود تا بهترین روش درمانی برای بیمار در نظر گرفته شود.

معمولا داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند 4 تا 12 هفته طول می کشد تا اثر بگذارند بعد از گذشت این دوران روند درمان سریعتر می شود.

در برخی از افرادی که مبتلا به افسردگی هستند احتمال عود علائم وجود دارد بهتر است درمان افسردگی و مشاوره با روانپزشک ادامه داشته باشد زیرا احتمال عود در این صورت کاهش می یابد.

برخی از خدمات دکتر مهاجرانی روانپزشک

مشاوره خانواده

مشاوره روانپزشکی

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

مشاوره کودک

مشاوره جنسی

مشاوره آنلاین

درمان بیماری های روانپزشکی

و…

راه های ارتباطی با دکتر مهاجرانی

021-88887481

 info@doctormohajerani.com

 کانال تلگرام

 پیج اینستاگرام

بیمارستان ایرانیان 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

  • دکتر جراح بینی