جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی

 جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یک جراحی زیبایی است که اغلب افراد این جراحی را انجام می دهند و با انجام این جراحی تناسب چهره ی خود را حفظ می کنند. اما بهتر است قبل از انجام جراحی بینی در این باره اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به انجام جراحی بینی کنید.جراحی زیبایی بینی می تواند تمامی مشکلات مربوط به بینی را برطرف کند و بینی را به گونه ایی اصلاح کند که به طور کامل با صورت شما هماهنگی داشته باشد.

%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c

جراحی بینی

در این مقاله ما اطلاعاتی را در ارتباط با جراحی بینی به شما خواهیم داد:

  • روشهای جراحی بینی : جراحی بینی معمولا به دو روش باز و بسته انجام می شود که در هر کدام از این روشها جراح بینی با انجام تکنیک های خاص جراحی بینی را انجام خواهد داد.
  • در رابطه با بینی های استخوانی و ویژگی های آنها و اینکه جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می گیرد.
  • ویژگی بینی گوشتی و جراحی بینی گوشتی و تکنیک های استفاده شده در این جراحی
  • جراحی بینی ترمیمی
  • جراحی انحراف بینی
  • اقداماتی که قبل و بعد از جراحی بینی باید انجام دهید تا نتیجه جراحی برای  شما موفقیت آمیز باشد.


انواع بینی

بینی ها معمولا یا گوشتی هستند یا استخوانی. البته نامیدن آنها لزوما یک منبع علمی  ندارد اما با توجه به ویژگی بینی معمولا با این عناوین خوانده می شوند. در اینجا توضیحی کوتاه در ارتباط با جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی به شما خواهیم داد.

جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی دارای قوز خفیفی بر روی پل بینی هستند. بینی های استخوانی دارای غضروف زیاد و پوست نازک هستند و به راحتی جراحی خواهند شد. بینی های استخوانی بعد از عمل نیز به خوبی فرم خواهند گرفت و راحت تر از بینی های گوشتی عمل می شوند.معمولا کسانی که بینی های استخوانی دارند تنها چهره رو به روی خود را در کادر عکس ها قرار می دهند و از چهره نیم رخ خود ناراضی هستند زیرا قوز پشت بینی در زیبایی آنها تاثیر می گذارد.

تشخیص جراحی بینی استخوانی

برای تشخیص جراحی بینی استخوانی نیاز به معاینه و بررسی دقیق از جانب جراح می باشد ، این نوع بینی استخوان محکم و پوست نازکی دارد که در اولین معاینه مشخص خواهد شد، معمولا این نوع بینی با قوز روی آن همراه است ، هرچند که انحراف و کجی بینی در بینی های استخوانی شایع است .

نتیجه جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی گزینه های مناسبی برای جراحی بینی هستند ، نتیجه ی جراحی بر روی آن ها یک بینی زیبا ، ظریف ، کوچک و متناسب با چهره خواهد بود، بینی های استخوانی  مناسب ترین بینی برای انواع بینی فانتزی و عروسکی هستند ، زیرا استخوانی محکم و غضروفی بزرگ دارند و جراح بینی به خوبی می تواند تغییرات لازم را روی آن اعمال نماید .البته که انجام جراحی های عروسکی و خیلی فانتزی دیگر توسط بسیاری از جراحان توصیه نمی شود زیرا باعث به وجود آمدن عوارض بلند مدت بعد از عمل بینی خواهد شد..نمونه ایی از جراحی بینی استخوانی که توسط دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی انجام گرفته است در عکس زیر نشان داده شده است.

جراحی بینی استخوانی


جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی از بینی هایی هستند که غضروف کم و پوست ضخیم دارند و معمولا به شکل کوفته ای هستند. این بینی ها فضای زیادی از صورت فرد را در بر گرفته اند. بینی های گوشتی سخت تر از بینی های استخوانی عمل خواهند شد. زیرا این بینی ها غضروف کمی دارند و در مقابل دارای پوستی ضخیم هستند. برای عمل کردن بینی های گوشتی جراح باید تقویت غضروف انجام داده و با بکارگیری تکنیک های مخصوص فرم بینی فرد را به بهترین حالت ممکن در آورد.
البته نکته ای که در ارتباط با جراحی بینی باید دانست اینکه افرادی که قصد انجام جراحی بینی گوشتی دارند باید سطح انتظارات خود را تا جای ممکن پایین بیاورند. زیرا بینی های گوشتی مانند بینی های استخوانی خیلی به بینی های فانتزی تبدیل نمی شوند.

تشخیص بینی گوشتی

بینی های گوشتی ظاهری پهن دارند، به خوبی می توان از روی پهنای پره های بینی و البته نرمی و ضخامت زیاد پوست بینی ، نوع آن را تشخیص داد، بینی های گوشتی به طور کلی غضروف و یا استخوان برجسته ای ندارند و همین امر باعث می شود که بینی افتاده و گوشتی به نظر برسد .نتیجه ی جراحی بینی بر روی بینی های گوشتی معمولا یک بینی طبیعی خواهد بود ، انتظار داشتن یک بینی فانتزی و یا بینی عروسکی را از این دسته بینی نداشته باشید .

نتیجه جراحی بینی گوشتی

با توجه به شرایطی که بینی های گوشتی دارند تورم  بعد از عمل بینی مقداری بیشتر بوده و برای اینکه این افراد بخواهند نتیجه جراحی خود را ببینند باید صبر و تحمل بیشتری را به خرج دهند. چون پوست بینی گوشتی ضخیم می باشد بهتر است که چسب بینی به طور مداوم زده شود زیرا ترمیم پوست زمان بر خواهد بود.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی باید به گونه ایی باشد که ردی از جراحی بر روی بینی فرد باقی نمانده باشد و اطرافیان بیمار که وی را نمی شناسند متوجه جراحی وی نشوند.در جراحی بینی طبیعی سوارخ های بینی به اندازه خیلی زیاد کوچک نمی شوند و معمولا پشت بینی صاف می باشد و یا اینکه با ظرافت کار جراح قوسی بسیار کم بر روی بینی دیده می شود .در جراحی بینی طبیعی تغییر چندانی در نوک بین ایجاد نمی شود و تنها ایرادات و تناسب آن با دیگر اجزای بینی بازسازی می شود و نوک بینی کوچک و یا به سمت بالا در صورت دیده نمی شود.

شما می توانید در جلسه مشاوره خود با دکتر شهریار حدادی انتظارات خود را از جراحی بینی طبیعی بیان کنید.برای مثال همان طور که در تصویر زیر می بینید تمامی مشکلات بینی برطرف شده و در حین حال ظاهر بینی طبیعی باقی مانده و با صورت وی هماهنگی دارد.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی ترمیمی

شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد برای بار دوم و یا بیشتر بینی خود را عمل می کنند این جراحی با عنوان جراحی بینی ترمیمی و یا جراحی بینی ثانویه صورت می گیرد که در واقع می تواند اشکلاتی که در جراحی بینی اولیه به وجود آمده است را برطرف کند.برخی از نواقص بینی  ممکن است توسط جراح بینی در عمل نادیده گرفته شده باید و بعد از اینکه تورم بینی از بین می رود بیمار متوجه باقی ماندن مشکلات خود در بینی می شود.عمل بینی ترمیمی علاوه بر اینکه می تواند مشلات ظاهری را برطرف کند با هدف رفع مشکلات تنفسی که ناشی از جراحی بینی اولیه می باشد ،انجام می گیرد .جراحی بینی عمل شده پیچیدگی بیشتری دارد و  حتما باید زیر نظر جراح بینی متبحر انجام بگیرد.نمونه ایی از جراحی بینی ترمیم شده توسط دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را در عکس زیر مشاهده کنید.

جراحی ترمیمی بینی

جراحی انحراف بینی

در واقع باید گفت بینی های کج و یا انحراف دار به دو دسته تقسیم بندی می شوند .یکی از مشکلاتی که در بسیاری از افراد به صورت خفیف و یا شدید می بینیم بینی های کج است که زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. جراح بینی این مشکل را بررسی می کند که آیا کجی بینی مربوط به ساختمان اصلی بینی است  و تیغه بینی کج می باشد و یا اینکه کجی بینی تنها در ظاهر بینی دیده می شود .در صورتی که تیغه بینی به سمتی متمایل شده باشد معمولا فرد در تنفس خود مشکل پیدا می کند که با جراحی بینی موقعیت اسکلت اصلی بینی بازسازی می شود و به مقدار چشم گیری این مشکل برطرف می شود و اما در کسانی که در ظاهر بینی کجی دارند جراحی بینی رینوپلاستی با هدف زیبایی انجام می گیرد.

نقش پوست در جراحی بینی

پوست یکی از المان های تعیین کننده در جراحی بینی است ، در جراحی بینی هرچه پوست نازک تر، ظریف تر و زیبا تر باشد نتیجه ی جراحی بینی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ، در مقابل پوست های حساس یا ضخیم و یا دارای مشکلات پوستی می توانند در نتیجه ی جراحی بینی تاثیر منفی بگذارند، البته این دوره از جراحی با تزریق آمپول های کورتون حین و بعد از جراحی می توان تا حدود بسیاری از ضخامت پوست کاست . اما در نهایت جنس و ضخامت پوست در زیبایی بعد از آن نقش به سزایی خواهد داشت ، در افرادی که بینی های گوشتی دارند و پوست آن ها نسبتا خوب و ایده آل است نتیجه ی جراحی بسیار زیبا و مورد تایید خواهد بود .

اقدامات قبل از جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید انتخاب جراح بینی مناسب است. جراح بینی نقش مهمی در نتیجه ی جراحی بینی خواهد داشت. اگر جراح بینی شما مجرب باشد بی شک عملی موفقیت آمیز را پشت سر خواهید گذاشت.
برای شناخت جراح بینی باید در مورد او تحقیق کنید. همچنین می توانید به مطب وی رفته و با دیدن بیماران او و مشاوره با او در این باره اطلاعات لازم را کسب کنید.بعد از اینکه با جراح بینی جلسه ی مشاوره ای تنظیم کردید، جراح بینی، بینی شما را معاینه و بررسی خواهد کرد و نوع بینی تان را مشخص می کند. بعد از آن باید شما آزمایشات لازم را انجام داده و عکسبرداری از بینی تان انجام گیرد. سپس پزشک وقت عمل را تعیین خواهد کرد.

آزمایش های قبل از جراحی بینی

پیش از جراحی انجام آزمایش خون الزامی می باشد  و دیگر موارد  و تست هایی که جراح بینی برای شما تجویز می کند با توجه به مشکلات موجود در بینی است.در آزمایش های انجام شده سوابق تشنج ،هپاتیت  و ... بررسی می شود. در آزمایش خون انجام شده کم خونی  CBC، آزما یش های انعقادی خون PT – PTT،مشکلات تیروئید،قند خون ،اوره ، کراتین و دیگر موارد بررسی می شود در صورتی که فرد دارای سابقه بیماری مشخص باشد بعد از اینکه آزمایش ها به طور کامل انجام شد جراح بینی تشخیص می دهد که آیا فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی می باشد یا خیر.

مراقبت های قبل از جراحی بینی

  • بهتر است بدانید که دو هفته قبل از جراحی بینی نباید سیگار بکشید. همچنین دوهفته قبل از عمل بینی از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید.زیرا جریان خون شما را مختل می کند.
  • در رابطه با قرص هایی که مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید زیرا مصرف برخی از آنها رقیق کننده خون هستند و احتمال خونریزی در جراحی را بالا می برد.
  •  8ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید زیرا باید ناشتا باشید. در روز عمل هم یک ساعت قبل از ساعت شروع عمل در بیمارستان با کلینیک مربوطه حضور داشته باشید. بهتر است که یک همراه داشته باشید تا کارهای شما را انجام دهد. افراد زیر 18 سال نیز باید رضایت نامه کتبی پدر را به همراه داشته باشند.

اقدامات بعد از جراحی بینی

بعد از اینکه به هوش آمدید بهتر است که مایعات بنوشید. سپس مرخص خواهید شد و به منزل می روید. بعد از رسیدن به شما توصیه می شود که دراز بکشید و یک هفته تا ده روز در رختخواب استراحت کنید تا بطور کامل به بهبودی برسید. برای خوابیدن از دو بالشت استفاده کنید تا سرتان کمی از بدنتان بالاتر باشد.
دو سه روز اول بهتر است که از کمپرس یخ استفاده کنید تا ورم و کبودی های شما هر چه زودتر رفع شود. همچنین مراقب باشید که به بینی تان ضربه وارد نشود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است که بیشتر از مایعات استفاده کنید. زیرا غذاهای جویدنی و سفت به بینی شما فشار وارد خواهد کرد.
برای نوشیدن مایعات نیز از نی استفاده نکنید زیرا مکیدن باعث می شود که به بینی تان فشار وارد شود و اذیت شوید.
آب کرفس برای رفع کبودی و ورم صورت شما بسیار مفید است. بهتر است بیشتر آب میوه بخورید. سیب زمینی آب پز و سوپ نیز برای شما بسیار مفید است.
بعد از شروع رژیم غذایی داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف نمایید.

ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی باید فعالیت های سنگین را تا مدتی کنار بگذارید. البته بعد از دو هفته می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. بعد از یک ماه فعالیت های معمولی تان را آغاز کنید.  پیاده روی سریع و ورزشهای سبک بعد از یک ماه مانعی ندارد. اما بهتر است چند ماه اول از شنا و انجام ورزشهای سنگین بپرهیزید.
برای انجام ورزشهای سنگین بعد از شش ماه می توانید شروع کنید اما ورزشهایی مانند بوکس و تکواندو بهتر است بعد از یکسال انجام شود. زیرا در این ورزشها ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود.

خارج کردن تامپون بینی

بعد از سه روز باید برای برداشتن تامپون به مطب پزشک رفته و تامپون های داخلی بینی تان را دربیاورید.
بعد از برداشتن تامپون ها می توانید از پمادها، قطره و سرم شستشویی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
بعد از یک هفته باید برای برداشتن گچ بینی به مطب پزشک بروید. قبل از رفتن به مطب بهتر است که به حمام بروید تا گچ بینی تان به خوبی خیس بخورد و به راحتی برداشته شود.
بعد از اینکه گچ بینی تان را برداشتید پزشک بر روی بینی شما چسب می زند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهریار حدادی فوق تخصص پلاستیک و زیبایی

برخی از خدمات شهریار حدادی :

با انجام خدمات :

جراحی بینی

لاغری و پیکرتراشی : ( لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی و….

جراحی سینه ( لیفت سینه ، پروتز سینه ، ژنیکوماستی و…

 

 

  • ۹۷/۰۱/۱۸
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی