جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی جراحی با هدف تخلیه و بیرون کشیدن چربی های زائد بدن است این راهکار به وسیله دستگاه مخصوصی انجام شده که پس از ایجاد سواخ های ریز بر روی پوست اجزای میله ای شکل دستگاه به زیر پوست می روند به این ترتیب لازم نیست برش های جراحی بر روی پوست اعمال شوند . با این تکنیک جدید ، لایه های چربی ناخواسته و اضافی از بخش هایی چون پهلو ، ران ، بازو ، شکم ، باسن و سینه خارج می شوند . حتی می توان از لیپوساکشن برای لاغری موضعی صورت نیز بهره گرفت و نواحی تجمع چربی همچون غبغب و لپ را لاغر کرد . طی دهه های گذشته برای بهتر شدن اثر لیپوساکشن و بهبودی این روش راهکارهای جدیدی اختراع شده است .

البته باید به این نکته اشاره کرد که لیپوساکشن جایگزین ورزش و رژیم غذایی نمی باشد اما در بعضی از بخش های بدن لایه هایی از چربی موجودند که به راحتی با ورزش و رژیم از بین نرفته و تخریب نمی شوند به این ترتیب تنها با کمک لیپوساکشن می توان از شر چربی های قدیمی و سخت راحت شد . نواحی خاصی همچون زیر بغل ، کناره ران و گردن گاه درگیر چربی های تجمعی سفت و سختی می شوند که حذف آنها از طریق راهکارهای طبیعی بسیار دشوار یا غیر ممکن است . در برخی موارد هم اشخاص برای خلاصی از چربی های تازه و روان خود حوصله انجام ورزش و تاب تحمل رژیم های سنگین را ندارند و می خواهند در اسرع وقت به اندام ایده آل خود برسند این گونه افراد انجام حرکات ورزشی را بسیار زمانبر و دشوار پنداشته و در خیلی از مواقع نتیجه ای از انجام حرکات ورزشی نگرفته اند به همین دلیل سریع ترین و راحت ترین کار برای لاغری موضعی روش لیپوساکشن است .

لیپوساکشن

دلایل چاقی :

هنگامی که انرژی موجود در بدن از میزان عادی و مورد نیاز بیشتر شود ، انرژی مذکور همچون بافت چربی در بدن ذخیره شده و فرد دچار چاقی می شود این عارضه آسیب های عدیده ای به سلامت انسان وارد کرده و تبعات نامطلوبی به بار خواهد آورد . چنانچه وزن شخص به نسبت جنس ، قد و سن بیشتر باشد ، اصطلاحا آن شخص را چاق می نامند . دلایل متفاوت چاقی عبارتند از : وراثت ، رژیم غذایی دارای کالری و چربی بیش از حد ، تحرکم کم ، بیماری هایی همچون کم کاری تیروئید ، اخلاق پرخوری ، مشکلات روانی و عصبی و . . .

چربی قابل برداشت :

عموما بافت های چربی بدن در دو لایه موجودند . این دو لایه عبارتند از : لایه عمقی و لایه سطحی . لایه های عمقی چربی در قسمت های متفاوتی از بدن تجمع می یابند و دارای قطر متفاوتی هستند . اما ضخامت لایه چربی سطحی تقریبا در تمامی بخش ها یکسان است در روش لاغری لیپوساکشن آنچه که برداشت می شود و مورد دستکاری قرار می گیرد ، چربی های عمقی است . و چربی های سطحی که در زیر پوست قرار دارند در نواحی معمول خود ثابت مانده و ظاهر پوست را هموار می سازند . دستکاری غیر اصولی و ساکشن غیرتخصصی ممکن است باعث تخریب لایه چربی سطحی شود و سطوح ناهمواری را بر روی پوست ایجاد نماید .

 

چگونگی لیپوساکشن :

در آغاز امر ، بیمار به طور کامل از سوی پزشک متخصص مورد معاینه قرار می گیرد و با توجه به خواست و سلیقه بیمار یا صلاحدید پزشک نقاط و بخش های دارای چربی موضعی به وسیله ماژیک مخصوص علامت گذاری می شوند پس از آن با انجام بی حسی موضعی بخش های مورد نظر آماده انجام جراحی می شوند سپس با ایجاد برشی ریز بر روی بخش هایی که از دید اولیه مصون هستند ، لوله های مخصوص 3 تا 4 میلیمتری موسوم به کانولا به بخش های زیرین وارد شده و از سوی پزشک جراح هدایت می شود تا بافت های چربی که زائد و اضافی هستند به طور کامل تخلیه شوند .

لیپوساکشن

البته در این خصوص ذکر این نکته ضروری است که لوله های مکش چربی دیگر تیز نبوده و آسیبی به سیستم گردش خون و عروق داخلی وارد نمی کنند و تنها دستگاه های زیرین کشش چربی را انجام می دهند . با پیشرفت علم پزشکی و ابتکار جراحان و متخصصین راهکارهای لیپوساکشن صد در صد بی خطر و کم عارضه شده و از سوی بسیاری از متخصصین جراحی پلاستیک مورد تایید می باشد . چنانچه خواستار انجام جراحی لیپوساکشن هستید ، می توانید به کمک روش های گوناگون بیهوشی و بی حسی از این روش بهره مند شوید . حتی اگر بیمار خواهان استفاده از بی حسی است ، می تواند از داروی خواب آور نیز استفاده نماید . ولی برای حجم های زیاد لیپوساکشن و جراحی های سنگین گاه بیهوش شدن بیمار ضروری است .

در سال های اخیر لیپوساکشن طرفداران زیادی را در سطح جهان به خود اختصاص داده است حتی می توان برای ساکشن راحت تر چربی ها ، مواد روان کننده چربی را به زیر پوست تزریق کرده و مکش آنها را به راحتی انجام داد با این روش احتمال آسیب به بافت های درونی به صفر می رسد و هیچ گونه خونریزی داخلی رخ نخواهد داد . در آخر برش های ریز به کمک بخیه بسته شده و به دلیل کوچک بودن آنها ، به مرور محو می شوند و اسکاری به جای نمی ماند .

 

مزایای لیپوساکشن :

اصلی ترین هدف از انجام لیپوساکشن زیبایی است . اما خارج کردن چربی های زائد و اضافه خاصیت درمانی نیز دارد به این معنا که تخلیه چربی های اضافه و کاهش وزن موجب بهبودی فشار و دردهای ستون فقرات ، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی که مرتبط با چاقی دور شکم است ، کاستن از فشار بر روی قلب و شش ها ، کم شدن فشار خون ، کنترل راحت تر قند خون و کاستن از فشار گردن درد و ستون فقرات در خانم هایی که سینه های بزرگ و سنگین دارند . البته کار لیپوساکشن کاهش وزن نیست بلکه با این روش می توان به لاغری موضعی و زیبایی اندام دست یافت .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر بابائی

  • ۹۷/۰۱/۱۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی