جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی به منظور برطرف کردن و صاف کردن انحراف تیغه میانی بینی صورت می گیرد که این انحراف موجب ایجاد مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی در افراد می شود و به دنبال آن علائمی مانند : سردر، خروپف کردن در هنگام خواب، خشک شدن دهان در هنگام خواب، احساس درد در ناحیه سر ، درد صورت در ناحیه بینی، عفونت سینوسی ، بوجود امدن ترشحاتی در پشت حلق و در برخی موارد کاهش حس بویایی بینی و خون ریزی بینی می شود.

تیغه بینی در وسط بینی دقیقا بین دو سوراخ بینی قرار گرفته است که از دوقسمت غضروفی و استخوانی تشکیل شده است که قسمت استخوانی نزدیک به پیشانی می باشد و قسمت غضروفی در ناحیه پایین بینی و نزدیک به نوک بینی می باشد. انحراف بینی زمانی اتفاق می افتد که تیغه میانی بینی که بینی را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کند بنا به دلایلی به یک سمتی متمایل شود و در چهره افراد بصورت کج به نظر برسد و موجب ناراحتی و کاهش اعتماد بنفس و جذابیت افراد گردد. اما در برخی از افراد انحراف تیغه بینی در ظاهر فرد مشخص نمی باشد و فقط مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی برای افراد ایجاد می کند که با عمل جراحی انحراف بینی می توان این مشکلات را رفع نمود.

جراحی انحراف بینی

نحوه جراحی انحراف بینی

در جراحی انحراف بینی که در اصطلاح پزشکی به آن سپتوپلاستی گفته می شود جراح بینی به منظور رفع انحراف تیغه بینی یک برش کوچک بروی تیغه بینی ایجاد می کند و غضروف یا استخوان اضافی را که موجب این انحراف و کجی شده است را بر می دارد و در انتها جراح بینی سعی می کند پس از صاف کردن تیغه میانی بینی آن را سر جای خود در وسط بینی بازگرداند. و بدین صورت مشکل انحراف بینی را برطرف می نماید و راه های تنفسی در سوراخ های بینی با یکدیگر برابر می شوند.

در افرادی که انحراف بینی آن ها موجب کجی ساختار بینی آن ها شده است و این امر در چهره ان ها بسیار مشهود می باشد و در ظاهر آن ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد و موجب کاهش جذابیت و زیبایی چهره ان ها می شود در کنار جراحی انحراف بینی می توانند عمل جراحی زیبایی بینی را نیز انجام دهند.


علت ایجاد انحراف بینی

در برخی از موارد این احراف مادرزادی می باشد و عوامل زنتیکی در این انحراف دخیل می باشد

وارد شدن آسیب و ضربه های شدید

جراحی بیینی نا
  • ۹۶/۰۱/۲۳
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی