جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی در دوران بارداری :

بسیاری از خانم ها مطلعند که مراقبت های دوران بارداری چگونه است برخی باید ها و نباید های شناخته شده در این دوران موجود است که فرد باید پیش از بارداری و حین دوره بارداری آنها را رعایت نماید. مصرف برخی دارو ها در این دوران ممنوع بوده و برخی دیگر را باید تحت نظر پزشک متخصص زنان مصرف نمایند و . . . در این خصوص جراحی بینیدر دوران بارداری مخاطبینی دارد که خواستار تغییر وضع هرچه زود تر بینی خود هستند . از دید آنها جراحی بینی به  محدوده شکم ، آسیب و تغییری وارد نکرده و مشکلی به وجود نمی آورد ولی لازم است که از دید تخصصی و پزشکی عواقب و آثار این نوع جراحی را در دوره بارداری بررسی کنیم :

جراحی بینی در دوران بارداری

زمان بندی :

در برخی مواقع زمان بندی برای جراحی به خودی خود کافی نیست . زنانی که برای جراحی بینی اقداماتی انجام داده و زمان بندی لازم را ترتیب داده اند خود را آماده این نوع جراحی که در دسته عمل های سنگین جای می گیرد می نمایند. ولی برخی افراد در روزهای آخرِ مانده به جراحی متوجه می شوند که باردار هستند. به هیمن دلیل انجام زمان بندی و آمادگی مجدد بسیار دشوار می شود و خواستار انجام قطعی جراحی بینی می شوند در حالی که از دید پزشکان متخصص و متعهد جراح بینی ، جراحی بینی در دوران بارداری و یا هر جراحی دیگری که حالت انتخابی دارد در این دوران ، ممنوع  است . اگر چه جراحی بینی ارتباطی با رحم فرد ندارد ولی داروهای بی هوشی و بی حسی ، آرامبخش ها ، دوره ریکاوری ، داروهای تزریقی حین عمل و داروهای مراقبتی بعد از عمل تاثیرات سوئی بر سلامت جنین و مادر می گذارند که به این ترتیب برای حفظ ایمنی و سلامت جنین در حال رشد ، لازم است از انجام جراحی های خودخواسته جلوگیری شود . به خطر انداختن جسم و جان فرزند خود به دلیل یک جراحی زیبایی کار عاقلانه ای نیست در حالی که می توان این کار را در دوران پس از بارداری نیز انجام داد و آن را به آیینده موکول کرد .

جراحی های ناخواسته و اجباری :

چنانچه خانمی با مشکلات شدید تنفسی روبرو باشد ، و به علت انحراف بینی نتواند به درستی نفس بکشد در این شرایط برای حفظ سلامت مادر و جنین جراحی بینی در دوران بارداری یا سپتوپلاستی اهمیت می یابد. برای باز کردن راه های  هوایی و رسیدن اکسیژن کافی در هنگام بیداری و خواب به مادر و جنین انجام عمل بینی الزامی می شود. البته امکان بروز این مشکل بسیار کم است زیرا خیلی از افراد پیش از بارداری مشکلات جسمی موجود را برطرف می کنند یا برخی دیگر وضعیت حادی در سپتوم ندارند و می توان انحراف بینی را پس از تولد نوزاد درمان نمود .

  • ۹۶/۰۲/۳۱
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی