جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

غربالگری در دوران بارداری

شاید خیلی از خانم ها از این که چه زمانی برای انجام تست و آزمایشات غربالگری در دوران بارداری مناسب است آگاه نباشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خانم دکتر مهزاد هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان، زایمان و نازایی می تواند در این خصوص راهنمایی های فراوانی را به مادران گرامی ارائه دهد؟

از جمله مهمترین سوالاتی در خصوص غربالگری در دوران بارداری، مادران از متخصص زنان می پرسند این است که، چه زمانی باید برای تایید سلامت جنین این غربالگری انجام شود؟  می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای ازخانم دکتر هلاوی با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 

غربالگری در دوران بارداری

غربالگری در دوران بارداری

یعنی انجام تست و یا آزمایشات مخصوص به غربالگری که در 3 دوره انجام می شود.

دوره اول غربالگری در هفته 11 تا 13 هفتگی از شروع بارداری انجام می شود. در این زمان سونوگرافی انجام می شود تا ضخامت مایع در ناحیه پشت گردن جنین مشخص شود. همچنین این سونوگرافی به منظور بررسی سایر مواردی که اگر رادیولوژیست صلاح بداند، انجام می شود. آزمایش بعدی، یک آزمایش خون است.

غربالگری به احتمال 80 تا 95 درصد، به متخصص زنان نشان می دهد که جنین مبتلا به سندروم داون، Trisomy 13 و Trisomy 18، اختلال مغزی و نخاعی است یا خیر.

در صورتی که آزمایش های مرحله اول غربالگری دوران بارداری خوب باشد، متخصص آزمایش مرحله دوم غربالگری را تجویز می کنند.

هدف از انجام غربالگری در دوران بارداری

هدف از انجام غربالگری در دوران بارداری  برای کاهش احتمال به دنیا آمدن نوزادانی با مشکلات مادرزادی است. انجام این آزمایشات باید در دروان بارداری انجام شود تا مادر از سلامت جنین خود، اطلاع کافی داشته و همچنین جنین هیچ گونه مشکلی را نداشته باشد.

این غربالگری به منظور کاهش احتمال ابتلای نوزاد به بیماری خاصی نیز توسط متخصصان انجام می شود.

انجام غربالگری دوارن بارداری برای خانم هایی که دارای باردرای های دو یا چند قلو هستند، معمولای اسپینای را نمی توان تشخیص داد.

انجام این تست معمولا، در سه ماه اول بارداری و از 11 تا 13 هفته صورت می گیرد.

مرحله بعدی غربالگری دوارن بارداری و بعد از آن که نتیجه آزمایشات دوره اول مطلوب باشد، در 3 ماه دوم بارداری انجام می شود. این آزمایش در یک آزمایشگاه تشخیصی و تخصصی باید انجام شود تا متخصص زنان در خصوص جواب انجام این آزمایشات، اطمینان کامل را داشته باشد.

 
 

آزمون غربالگری دوران بارداری چگونه انجام می شود؟

برای انجام این آزمایش سه ماهه، دو روش مهم آزمایش و تست وجود دارد.

در دوره اول غربالگری، با دریافت آزمایش خون، میزان سطح دو هورمون B-hCG و PAPP-A بررسی می شود. تغییر این دو نشان دهنده، وضعیت کروموزمی در جنین است که بسیار جدی است.

همچنین در هفته 11 تا 13 هفتگی از سونوگرافی برای تعیین میزان ضخامت مایع در ناحیه پشت گردن جنین اندازه گیری می شود. این ناحیه که به عنوان یک ناحیه نیمه شفاف بینی در جنین است، مرود برری قرار می گیرد. زیرا میزان ضخامت این ناحیه درصد ابتلای جنین را به ستدورم داون را مشخص می کند.

همچنین در برخی از موارد، این سونوگرافی برای تشخیص سن جنین و میزان دوره بارداری انجام می شود.

بعد از دریافت همه این اطلاعات و انتقال آن به یک برنامه کامپیوتری، میزان وزن و سن جنین، و همچنین خطر ابتلای جنین به سندروم داون، Trisomy 13 و Trisomy 18 را مشخص می کند.

نتیجه تمامی این بررسی و آزمایشات بعد از گذشت یک هفته به دست ما خواهد رسید و می توانی در اختیار متخصص زنان خود بگذارید.

نتایج غربالگری دوران بارداری

تمامی آزمایشات و تست هایی که در این دوران به مادران باردار، توسط متخصص زنان تجویز می شود، صرفا برای کاهش شانس به دنیا آمدن نوازد بیمار است.

محدودیت های آزمایش

بین هر 25 مادر که تحت آزمایشات غربالگری دوران بارداری قرار دارند، ممکن است تنها یک مادر و جنین در این خصوص مشکل داشته باشد و در معرض این عوارض قرار داشته باشند.

هزینه غربالگری دوران بارداری

برای انجام این آزمایش به دلیل حساس بودن آن ممکن است کمی هزینه ها بالا باشد. ولی به دلیل مهم بودن این آزمایش باید انجام شود.

بعد از انجام دو دوره ی اول غربالگری دوران بارداری، در صورتی که در معرض خطر و دارا بودن مشکل جنین مسجل شود، باید برای دوره سوم غربالگری آماده شد. در این دوره میزان دقت آزمایشات بسیار زیاد تر می باشد.

مقالات مرتبط 

بارداری در سن بالا 

مشاوره ژنتیک

زایمان طبیعی 

زایمان سزارین 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی