جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

کاشت مو به روش FUT

روش  FUT

کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ایران فیت با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا و تکنیک های نوین در این زمینه با استفاده از کاشت مو به روشFUT ، کاشت مو به روش FIT ،  کاشت مو به روش ترکیبی و … انجام می شود که می تواند موی طبیعی و قابل رشد را به شما اهدا کند. امروزه ریزش مو یکی از معضلات اکثر مردم و بخصوص جوان ها می باشد که این امر در کاهش جذابیت، زیبایی و اعتماد به نفس فرد نقش بسیار زیادی دارد. کاشت مو ایران فیت با سابقه طولانی مدت و درخشان در این زمینه مشکل طاسی و ریزش موی سر شما را برطرف می سازد و زیبایی و جذابیت را به شما باز می گرداند. آنچه که باید در رابطه با کاشت مو بدانید تا بتوانید در این زمینه بهترین نتیجه را بگیرید تکنیک های نوین برای کاشت مو می باشد در این مقاله ما قصد داریم به توضیح کاشت مو به روش FUT بپردازیم :

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش  FUT  در کلینیک کاشت مو ایران فیت با بهترین دستگاه های روز دنیا انجام می شود. این روش 3 مرحله دارد. به این صورت که در ابتدا فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد به این صورت که داروهای بی حس کننده به ریشه های اعصاب در پیشانی و نواحی پشت سر تزریق می شود و بعد از انجام بی حسی نواری از پشت سر ( با توجه به توانایی متخصصین کاشت مو و نیاز فرد می تواند به عرض یک تا دو سانتی متر و به طول بیست تا سی و پنج سانتی متر متغیر باشد) پس از برداشت نوار مو شکاف و برش ایجاد شده توسط متخصصین کاشت مو ایران فیت بخیه زده می شود جنس نخ به کار رفته و تکنیک بخیه زدن در نحوه جوش خوردن  محل برش تاثیر بسیار زیادی دارد اما نهایتا باقی ماندن خط برش اجتناب ناپذیر است.

پس از برداشت نوار  مو از پشت سر موهای برداشته شده توسط متخصصین کاشت مو ایران فیت با دقت بسیار بالا و توسط میکروسکوپ یا لنز های مخصوص به قطعات کوچکتری به نام گرافت تقسیم می شوند این روش نیاز به تبحر بالا و دقت زیادی دارد زیرا باید نوار مو را به گرافت های سالم همراه با ریشه مو تقسیم کنیم.

کاشت مو به روش fut

گرافت های بدست آمده شامل یک تا پنج تار مو با ریشه می باشند. پس از تقسیم نوار مو به گرافت های کوچک ،گروهی دیگر از متخصصین کاشت مو ایران فیت در مناطقی از موی سر که دچار ریزش شده است و یا طاس می باشد شیارهای کوچکی ایجاد می کنند. پس از آن گرافت های کوچک آماده شده در شیار هایی که در منطقه مورد نظر برای کاشت مو ایجاد شده بود قرار می گیرند انجام این کار برای دستیابی به تراکم بالا و کاشت موی خوب کمی دشوار می باشد اما در کلینیک کاشت مو ایران فیت که در زمینه کاشت مو دارای سابقه طولانی مدت و درخشانی می باشد این مرحله توسط متخصصین کاشت مو با دقت بسیار زیادی انجام می شود و تراکم بالایی از موها در ناحیه ای که دچار ریزش شده بود ایجاد می شود.

پس از قرار گیری گرافت ها در شیارهای ایجاد شده پانسمان برای محافظت از موهای کاشته شده انجام می شود زیرا موهای کاشت شده در ابتدا بسیار حساس می باشند و ممکن است با تماس دست و یا اشیاء دیگر از محل خود خارج شوند.

معایب کاشت مو به روش FUT

  1.  ایجاد تورم شدید سر و صورت که  به مرور زمان برطرف می شود ( استفاده از کمپرس یخ در ناحیه پیشانی برای کاهش تورم ناشی از کاشت مو برای مدت دو روز توصیه می شود.)
  2. ممکن است پس از کاشت مو احساس خارش در سر خود داشته باشید که خاراندن محل کاشت مو ممنوع می باشد زیرا موهای کاشته شده بسیار حساس می باشند و به همین علت ممکن است به علت خاراندن دچار ریزش شوند.
  3. ممکن است پس از انجام کاشت مو تعداد کمی جوش چرکی در ناحیه سر ایجاد شود که با انجام کاشت مو در کلینیک تخصص ایران فیت احتمال وقوع این مورد بسیار کاهش می یابد.
  4. بر جای ماندن خط اسکار برش جراحی که به عرض های مختلف باقی می ماند و متاسفانه اجتناب ناپذیر می باشد لذا افرادی که قابل تشخیص نبودن محل برداشت مو برایشان مهم است از روش FUT و ترکیبی نباید استفاده کنند و به جای آن FIT توصیه می شود
  5. سردرد به علت برش پشت سر از عوارض دیگر روش FUT می باشد.

هزینه کاشت مو به روش FUT

مراحل رشد مو پس از کاشت مو به روش FUT

بسیاری از افرادی پس از انجام کاشت مو روند رشد و مراحل رشد مو را سوال می کنند که در پاسخ به این سوال می توان گفت در ابتدا موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند و پس از گذشت دو تا سه هفته رشد موها متوقف می شود و موها وارد فاز استراحت می شوند به این معنا که شروع به ریزش می کنند در این مرحله افراد دچار استرس و نگرانی می شوند که بی مورد می باشد زیرا در این مرحله ریشه مو ها در پوست سر باقی می ماند و تنها ساقه موها است که می ریزد در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی نیست و این فرآیند کاملا طبیعی می باشد و رشد مجدد موها به تدریج پس از گذشت 4 ماه شروع می شود و حدود 6 تا 12 ماه رشد کامل موها صورت می گیرد.

مراقبت بعد از کاشت مو

مهمترین مسئله پس از انجام کاشت مو مراقبت های بعد از کاشت مو برای برخورداری از بهترین نتیجه می باشد. از برخورد دست و اشیاء دیگر با ناحیه که مو کاشته شده جدا خودداری نمایید زیرا موهای کاشته شده بسیار حساس می باشند و ممکن است تخریب شوند. برای کاهش تورم ناشی از کاشت مو در هنگام استراحت سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید و در هنگام استراحت مراقب ناحیه سر خود باشید.

بعد از گذشت یک روز پس از کاشت مو برای برداشتن پانسمان سر باید اقدام نمایید . در کلینیک کاشت مو ایران فیت پس از برداشت پانسمان شست و شوی اولیه صورت می گیرد لازم است در روز های بعد بصورت ملایم و با فشار کم با استفاده از شامپوی بچه روزانه محل کاشت مو شسته شود.

شست و شوی مو بعد از کاشت مو باید به نرمی و مرتب صورت گیرد تا از بروز عفونت جلوگیری شود در صورت عدم شست و شوی مرتب، منطقه کاشت مو پر از چربی، شوره و پوسته می شود که در این حالت ممکن است کیست مویی و جوش های چرکی ایجاد شود بنابرین شست و شوی مرتب مو بعد از کاشت مو از اقداماتی است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود تا از آسیب رسیدن احتمالی به موها کاشته شده خودداری شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شست و شوی موی سر بعد از کاشت مو می توانید به مقاله شست و شوی موها بعد از کاشت مو مراجعه نمایید در این مقاله نحوه صحیح شست و شوی موی سر به شما آموزش داده شده است.

از کندن و دستکاری کراست های مو باید خودداری شود به هیچ عنوان نگران کراست های مو پس از کاشت مو نباشید زیرا در عرض چند روز و با شست و شوی ملایم در روز خود به خود از جای خود کنده می شوند.

گذاشتن کلاه گیس در هفته اول بعد از کاشت مو ممنوع می باشد و از هفته سوم به بعد استفاده از کلاه گیس ممنوعیتی ندارد ولی برای دریافت بهترین نتیجه توصیه می شود بعد از کاشت مو از کلاه گیس استفاده نشود.

پس از گذشت 2 هفته بعد از کاشت مو انجام همه نوع ورزش مجاز است اما در هفته اول پس از کاشت مو فعالیت های شدید بدنی و ورزش کردن ممنوع است.

بعد از گذشت 1 الی 2 روز بعد از کاشت شخص می تواند به سر کار خود باز گردد و فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد قرار گرفتن منطقه کاشت مو در معرض نور خورشید و هوای آزاد مفید می باشد.

پس از گذشت 2 هفته بعد از کاشت مو فعالیت های روزمره فرد نیز عادی می شود و با فشار معمولی می توان شست و شوی موهای سر را انجام داد به طور کل پس از گذشت این مدت همه چیز به حالت عادی خود باز می گردد.

کاشت موی FIT

علاوه بر کاشت مو به روش fut  یکی دیگر از روش هایی که امروزه برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد کاشت مو به روش fit  است  در این روش تارهای مویی پشت سر به شکل گرافت هایی دارای 1 تا 4 تار مو با پانچ برداشته می شود، برداشت این گرافت ها به این صورت می باشد که گرافت ها در ابعاد  0.7 میلیمتر تا 1 میلیمتر پانچ شده و جمع آوری می گردند  .برداشت گرافت باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد تا به ریشه مو هیچ گونه آسیبی وارد نشود . این روش نسبت به روش fut غیر تهاجمی تر می باشد و بدون درد و خون ریزی انجام می گیرد . بدلیل اینکه در این روش اثر بخیه یا جراحت بروی پوست سر باقی نمی ماند این روش نسبت به سایر روش های دیگر کاشت مو طرفداران بیشتری را پیدا کرده است . تفاوت عمده بین fit و fut در تکنیک برداشت گرافت می باشد در کاشت مو fit بصورت پراکنده و تک به تک گرافت های لازم برداشته می شود اما در fut گرافت با ایجاد برشی در پشت سر و برداشت یک نوار از موهای پشت سر برداشته می شود.

مراحل کاشت مو به روش fit

برای برداشت گرافت های لازم در کاشت مو fit نیاز است که در مرحله اول موهای سر کوتاه شود، بعد از کوتاه کردن موهای سر ناحیه برداشت گرافت ضد عفونی می شود . برای اینکه بیمار در زمان برداشت گرافت دردی را احساس نکند از بی حسی موضعی استفاده می شود پس از بی حسی با استفاده از پانچ مخصوصی با قطر مشخص یکی پس از دیگر گرافت های مورد نظر برداشته می شود که باید با ظرافت و دقت بالایی این کار انجام گیرد .

بعد از برداشت گرافت نیاز به طراحی خط رویش مو می باشد  که با فرم کاملا طبیعی و اصول داوینچی این طراحی انجام می گیرد ، این طراحی نیازمند مهارت بالایی می باشد تا موهای کاشته شده ظاهر کاملا طبیعی داشته باشند در انتها برای جایگذاری گرافت های مویی کانال های مورد نیاز در اندازه و قطر مناسبی ایجاد می شود . کانال های ایجاد شده برای جایگذاری گرافت باید نزدیک به هم باشند تا تراکم بالایی از موهای کاشته شد ه ایجاد شود .

  • ۹۷/۰۲/۰۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی