جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

تغذیه در دوران بارداری

بیشترین سوالی که از خانم های باردار از خانم دکتر هلاوی بعد از مراجعه به مطب می پرسند، این است که آیا رشد بچه من خوب هست؟یا خیر. یا من به چه میزان در حاملگی باید غذا بخورم تا جنین رشد خوبی داشته باشد؟

 

خانم دکتر هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی، در این خصوص توضیحات کافی را به مادران عزیز، توضیح خواهند داد تا دوارن شیرین بارداری را با اطمینان خاطر بگذرانند.همچنین می توانید برای دریافت مشاروه و راهنمای از ایشان می توانید با شماره 31 21 74 44 - 021 تماس حاصل فرمایید. همچین می توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.
 
خانم دکتر هلاوی به عنوان بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی، در این خصوص توضیحات کافی را به مادران عزیز، توضیح خواهند داد تا دوارن شیرین بارداری را با اطمینان خاطر بگذرانند.
خانم هایی که در دوران بارداری هستند، باید این نکته را بدانند که باید به اندازه دو نفر غذا بخورند، نه اینکه دو برابر غذا بخورند.
متخصص زنان بر این باورند که در دوران بارداری میزان کالری دریافتی فقط باید بین 20 تا 30 درصد نسبت به قبل از دوران بارداری افزایش پیدا کند.
اصولا در 4 تا 5 ماه اول بارداری، خانم ها به دلیل ویار دوران بارداری که دارند، یا وزن مادر تغییری نمی کند و یا ممکن است با کاهش وزن رو به رو شوند. بنابراین اگر در ماه 4 بارداری هستید و هنوز وزنی اضافه نکرده اید اصلا جای نگرانی ندارد.

تغذیه در دوران بارداری

به گفته خانم دکتر هلاوی، تقریبا از ماه 5 بارداری به دلیل افزایش اشتها در مادر، وزن بیشتر می شود.
در این شرایط باید، مادر این نکته را در نظر داشته باشد که، در حین تغذیه چه مواردی را رعایت نماید تا با افزایش وزن در دوران بارداری رو به رو نشود.
اصولا وزن گیری جنین از حدود 30 هفتگی به بعد شروع می شود. یعنی از اواسط 7 ماهگی به بعد این وزن گیری شروع می شود. رشد جنین از 30 هفتگی به بعد بررسی شده و تخمین زده می شود.

برخی از توصیه های خانم دکتر هلاوی در خصوص تغذیه در دوران باردرای را در ادامه دنبال کنید.

فیلم توصیه هایی برای تغذیه در دوران بارداری
 

تغذیه در دوران بارداری

1- به اندازه کافی غذا بخورید.
این به دین معناست که به طور متوسط باید فقط 300 کالری بیشتر دریافت نمایید. البته این افزایش کالری با توجه به میزان وزن قبل از بارداری بستگی دارد. از مصرف خوراکی هایی که فست فود هستند و یا خوردن خوراکی های غیر مفید اجتناب شود. برای تقویت کردن بدن خود و جنین نیاز است تا از مواد معدنی مورد نیاز و ویتامین ها بیشتر استفاده شود.
2- در دوارن بارداری، از گرفتن رژیم های غذایی به منظور کاهش وزن و یا ثابت نگه داشتن وزن خودداری شود. زیرا با انجام این کار، هم به بدن مادر و هم به جنین صدمات زیادی وارد می شود.
3- مکمل ها و ویتامین ها تنها تامین کننده این مواد مغذی برای بدن نباشد. استفاده از تامین کننده های فولیک اسید، آهن و کلسیم های مکمل نیز بسار مهم است. زیرا برخی از مواد غذایی را نمی توان از راه مصرف مواد مغذی نیز دریافت کرد، در نتیجه باید همراه خوراکی های مغذی برخی از مکمل ها را که متخصص زنان تجویز می نماید را مصرف نمود. همچنین مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و خشکبار نیز باید در برنامه غذایی مادر قرار داده شود.
4- سبزیجات و میوه هایی که حاوی ویتامین C را به طور فراوان در رژیم غذایی مادر باردار باید قرار داد. زیرا به خانم ها باردار توصیه می شود تا روزانه 70 میلی گرم ویتامین C مصرف نمایند. برای دریافت این ویتامین می توان از مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز و کلم بروکلی استفاده شود.
5- پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید. پروتئین در زنان باردار نقش بسیار مهم دارد. زیرا باعث خون سازی و رشد سلولی می شود. به همین دلیل برای خانم های باردار توصیه می شود تا در روز بین 2 تا 3 واحد پروتیئن مصرف شود.
6- کلسیم بسیار مهم است. زیرا این ماده حیاتی برای مادران باردار محسوب می شود. هر مادر باردار باید به طور روزانه حدود 1000 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. از جمله منابع طبیعی این ماده حیاتی، شامل ماست، پنیر، شیر و اسفناج می باشد. به همین اندازه مصرف ویتامین D بسیار مهم است و در جذب بهتر کلسیم بسیار کمک کننده است.
7- مواد مغذی و خوراکی حاوی فولیک اسید را باید در برنامه غذایی قرار داد. زیرا استفاده از فولیک اسید به خون سازی جنین کمک می نماید. می توان برای تامین این ماده از انواع مغزها، حبوبات و برگ چغندر و اسفناج استفاده نمود.

برخی ازمقالات مرتبط

زایمان طبیعی 

زایمان سزارین

مشاوره ژنتیک 

راه های ارتباطی با دکتر هلاوی متخصص زنان و زایمان و نازایی

55 34 72 44 - 31 21 74 44 - 021

  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی