جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

کاشت مو

کاشت مو

مو یکی از اجزای پراهمیت در زیبایی است چه بسا افرادی که از لحاظ فرم و مدل اعضای چهره مشکلی نداشته اند ولی به دلیل کم مویی ، جذابیت و زیبایی شان به کل زیر سوال رفته است . ریزش مو و بروز طاسی و کم پشتی موهای سر دلایل متفاوتی دارد .

دلایل ریزش  مو

مهم ترین این دلایل عبارتند از : وراثت ، بیماری های ژنتیکی ، مصرف برخی دارو ها ، کمبود ویتامین و مواد معدنی ، حوادثی چون سوختگی و برخی درمان ها مانند شیمی درمانی . در برخی از این شرایط می توان با تغذیه و مصرف داروهای کمکی ، این عارضه را رفع نموده و به رویش مجدد موهای از دست رفته کمک کرد . ولی در مواردی که پوست سر دیگر مستعد رویش مو نیست یا در افرادی که درگیر طاسی شده اند ، می توان از روش های مختلف کاشت موبهره گرفت و زیبایی  و جذابیت دوباره را به چهره فرد بخشید . در بعضی از بیماران  ،اختلالات و مشکلات هورمونی موجب ریزش مو می شود به این ترتیب که کم کاری تیروئید ،کاهش هورمون های مترشحه در خون را سبب شده و پرکاری این غده ، هورمون بیش از حد را وارد خون می سازد. به همین دلیل پایداری و مقاومت ریشه مو و فولیکول ها از دست رفته و شاهد ریزش موی شدید خواهیم بود . ایجاد تعادل در سطح و میزان هورمون ها می تواند رویش موها را بدنبال داشته و درمانی برای ریزش مو باشد . از سوی دیگر چرب بودن یا خشک شدن غیرعادی پوست سر نیز می تواند بر ریزش مو اثر گذاشته و این عارضه را تشدید نماید .

راهکارهایی برای ریزش مو

با در نظر گرفتن دلایلی که برای ریزش موی سر عنوان شد ، می توان گفت در شرایط محدودی که ریزش موها کم است ، می توان با دارو های تجویزی پزشک و مراقبت های ویژه رویش موها را مجددا احیا کرده و به صورت دائمی سلامتشان را تضمین نمود . همانطور که گفته شد با استفاده از رژیم غذایی درست و داروهای مناسب می توان مشکل را تا حد زیادی درمان کرد . اما هنگامی که فرد به دلیل وراثت و یا حوادث ناخواسته دچار ریزش مو یا طاسی شده باشد ، تنها راه کاشت مو است . کاشت موی طبیعی اثرات مثبت و منحصر به فردی به همراه می آورد که کوچکترین آن رضایت بیمار از نتایج جراحی است .

امروزه از روش های مختلفی برای کاشت مو استفاده می شود. از جمله روش های مورد استفاده در کلینیک کاشت موی ایرام فیت روش های کاشت مو به روش fit و کاشت مو به روش fut می باشدو برای انجام کاشت مو با این روش ها نیاز است تا افراد دارای شرایطی باشند تا کاشت مو انجام دهند. برای اطلاع از این شرایط و دریافت مشاوره می توانید به کلینیک کاشت موی ایران فیت مراجعه نمایید و یا از کارشناسان به طور تلفنی مشاوره دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره   22223030-021 تماس بگیرید.

روش های متفاوت کاشت مو

کاشت مو روش های مختلف و متفاوتی دارد که در ادامه پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین آنهارا معرفی کرده و به بررسی هریک می پردازیم .

کاشت مو به روش FIT

از جمله جدید ترین تکنیک دنیاست.  تکنیک کاشت مو به روش FIT است. این روش بیشتر در کشورهای دیگر به عنوان روش FUE معروف می باشد. همچنین نام های دیگر این روش را می توان روش دونه ای و روش غیر جراحی نام دارد.

در این روش بعد از زدن همه موی سر، پوست سر با بی حسی موضعی، بی حس می شود و با یک ابزار ظریف مانند نوک خودکار یا نوعی پانچ، با قطر های مختلف با توجه به نوع بیمار به میزان مورد نیاز برای کاشت مو و بررسی های پزشک گرافتهای مو از کنار و پشت سر خارج می شود. این گرافتها بعد از مدت کوتاهی مجددا در پوست فرد کاشته می شوند.

برای کاشت مو به روش  FIT یا FUE  نیازی به بی هوش کردن فرد نیست. همچنین در این روش پوست سر بخیه زده نمی شود. فردی که کاندید کاشت مو می شود، بعد از کاشت سرش باندپیچی می شود که بعد از گذشت یک روز از کاشت می توان باند را برداشت. در مراکزی که تعداد زیادی گرافت مو به طور همزمان کاشت می شود، مثل مرکز کاشت موی ایران فیت، معمولا در موارد گسترده و وسیع این کاار در دو روز انجام می شود. البته لازم به ذکر است که این کار به طور سرپایی انجام می شود.

مزایای کاشت مو به روش FIT

در روش کاشت مو  به روش FIT  می توان به طور همزمان فولیکول های مو را از قسمتی که به عنوان بانک مو در نظر گرفته شده است، برداشته و در ناحیه مورد نیاز برای کاشت مو، انتقال داد. روش FIT  یک روش تهاجمی است ولی در آن میزان جراحت بسیار کم است. زیرا در این روش متخصص کاشت مو کلینیک ایران فیت با تبحر خاصی اقدام به برداشتن بانک مو می نماید و در ناحیه مورد نظر می گذارد.

برای انجام کاشت مو به روش FIT نیاز است تا متخصص تبحر کافی در کاشت مو داشته باشد. با مراجعه به کلینیک کاشت مو ایران فیت می توانید در این خصوص با اطمینان کاشت مو انجام دهید. در کاشت مو به روش FIT کاشت مو با تراکم عالی و خط رویش طبیعی رشد می کند.

کاشت مو

مدت زمان لازم برای انجام کاشت مو

برای انجام کاشت مو، کاندید کاشت مو در ساعت های اول صبح به مرکز کاشت موی ایران فیت مراجعه نموده، بعد از انجام کاشت مو می توانند، به منزل رفته و مجدد فردا اقدام به انجام ادامه مراحل کاشت مو نمود.

از جمله مزایای دیگر این روش می توان به عدم مراجعه  بعدی برای انجام کاشت مو اشاره کرد.

در روش کاشت مو به روش FIT برای برداشتن گرافت از تمامی بخش های کناری و پشت سر، گرافت برداشته می شود. به همین علت در این روش بعد از برداشتن گرافت، نیازی به زدن بخیه نمی باشد. علاوه بر آن در این روش می توان تعداد زیادی گرافت برداشت. تعداد این گرافت ها می تواند 2 برابر روش FUT باشد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

در روش  کاشت مو به روش FIT ، به راحتی و بعد از کاشت فرد به تنهایی و بدون نیاز به مراجعه به کلینیک کاشت موی ایران فیت، می تواند پانسمان را بردارد. در کلینیک کاشت موی ایران فیت فایلی جهت آموزش نحوه برداشتن پانسمان به فرد ارائه می گردد. در این روش همانوطور که گفته شد، همان میزان مو که خارج گردد، نیز توسط متخصصین کلینیک کاشت موی ایران فیت، کاشت می شود و نیاز به زدن بخیه در این روش وجود ندارد.

شستشوی بعد از کاشت مو بلامانع است و باید فرد شروع به شستن موهای کاشته شده نماید. از جمله موارد مهمی که باید در نظر داشت، شستشوی 2 تا چند باره ی موهای سر بعد از کاشت موست. زیرا هر چه بیشتر شسته شود، برای روند رشد مو بهتر است. فقط باید برای شستن موها از تکنیک های خاص استفاده شود. به منظور شستن موهای سر خود باید از اسفنج و شامپوهای بعد از کاشت مو و یا شامپوی بچه استفاده نمود. این شرایط باید تا به مدت دو هفته بعد از کاشت مو ادامه پیدا نماید. همچنین بعد از این دو هفته، به مدت یک ماه فقط از شامپوهای کاشت مو یا شامپو بچه استفاده نمایید و می توانند موهای کاشت شده را با دست خود بشویند.

عوارض بعد از کاشت مو در روش fit

احتمال بروز تورم بعد از کاشت مو به روش FIT وجود دارد. با این حال لازم به ذکر است که این تورم نهایتا تا خط پیشانی بروز خواهد کرد و بسیار خفیف می باشد. ولی همانند روش های جراحی که دارای تورم های شدید در صورت و اطراف چشم، نمی باشد. این عارضه فقط در موارد نادر و در افرادی که ناحیه کاشت مو وسیع است و یا مراقبت های بعد از کاشت مو را رعایت نمی کنند، ممکن است اتفاق بیوفتد. در کاشت مو به روش FIT نشسته خوابیدن ندارد با این حال توصیه می شود در هنگام خواب، فرد از دو بالش استفاده نماید. همچنین فرد به راحتی می تواند بعد از کاشت مو به فعالیت های روزانه خود طبق روال گذشته ادامه دهد. همچنین نیاز به مراجعه بعدی جهت کاشت مو ندارد.

نحوه کاشت مو در روش FIT

در روش FIT از همان قسمت پوست سر که بی حس شده است، در واقع مو برداشته می شود و بلافاصله بعد از برداشتن مو، موها کاشته می شود. سپس فرد استراحت می کند و مجدد اقدام به کاشت مو می شود. در این روش به صورت تک تکه مو برداشته و کاشت صورت می گیرد. بنابراین مدت زمانی که مو خارج از بدن خواهد بود، در هنگام برداشتن مو و کاشت مجدد آن، بسیار کوتاه است. به همین دلیل در این روش ضریب رشد موها بعد از درمان با این روش، بالاتر می باشد.

کاشت مو به روش FUT

این نوع روش کاشت مو تا حد زیادی مشابه روش کاشت موی FIT  است . در راهکار و متد FUT  مدت زمان درمان و عمل پیوند 6-5 ساعت است

یکی از مزیت های روش FUT نسبت به کاشت مو به روش FIT در عدم نیاز به کوتاه کردن موهای سر در پشت سر  می باشد . در این تکنیک  یک نوار از پس سر با چاقوی جراحی برداشته شده و به کمک میکروسکوپ های به خصوصی ، گرافت ها به قطعات ریز تر تقسیم بندی می شوند تا فولیکول های مستقل آماده جایگذاری در پوست سر بیمار بشوند .

انواع روش های دیگر کاشت مو عبارتند از کاشت موی SUT و کاشت موی hrt و . . . که هریک ویژگی های خاص خود را دارند . در روش های متداول  یا راهکارهای FIT و FUT مراحل مشخصی سپری می شود که به عنوان مثال مراحل کاشت مرسوم مو به ترتیب زیر است :

  •  جدا شدن میزان مناسبی از موها از بخش اهدا کننده پشت سر به نحوی که کوچکترین صدمه و آسیب به بافت طبیعی سر وارد نشود .
  • تقسیم بندی گرافت ها و فولیکول ها به گروه های طبیعی با کمک میکروسکوپ .
  • ایجاد شکاف هایی با طول بسیار کم یا اعمال برش های بسیار ریز در پوست سر ناحیه طاس .
  • قرار دادن فولیکول یا گرافت ها به منظور پیوند بافت غنی از تار مو .
  • گذران دوره کمون و پشت سر گذاشتن زمان لازم از سوی بیمار تا نتایج مطلوب ظاهر شود .

نحوه کاشت مو به روش fut

در این روش بعد از برداشتن بانک مو از پست سر، خارج از بدن می باشد و متخصصان کلینیک کاشت موی ایران فیت در زیر میکروسکوپ شروع به تک تکه کردن این گرافت ها نموده و سپس کاشته می شود. بنابراین از همان لحظه ای که نوار مو برداشته می شود، گرافت های مو از خون جدا می شوند و در سرم نمکی سرد یا در زیر میکروسکوپ در حال کات کردن هستند. آخرین موهایی که کاشته می شود، مخصوصا اگر فرد از تجربه کافی در کاشت مو برخوردار نباشد و به کندی کاشت مو را انجام دهد، مدت زمان طولانی از بدن خارج خواهد ماند. اگر چه گولدن تایم یا زمان طلائی برای زنده موندن فولیکول های مو در روش FUT  مهم نیست، اما نکته ای که  وجود دارد که موهایی که در سری اول کاشت می شود نتیجه بهتری را نسبت به موهایی که در مراحل آخر کاشته می شود به همراه دارد. همین باعث می شود تا در کیفیت زمان رشد مو بعد از کاشت تاثیر بگذارد.

مزایای کاشت مو به روش  FUT

در روش کاشت مو به روش FUT میتوان تعداد بسیار زیادی از واحد های فولیکول بانک مو را در یک جلسه مو به محل مورد نیاز پیوند زد. درطی درمان با روش FUT می توان در یک جلسه 4000 واحد فولیکول را انتقال داد. در برخی از موارد و با توجه به شرایط بیمار می توان این میزان فولیکول را به 5000 واحد افزیش داد. این در شرایطی است که فرد نتواند تعداد زیادی جلسه برای انجام کاشت مو اقدام نماید. کاشت مو به روش FUT یک روش فوق العاده راحت می باشد. همچنین از مزایای FUT می توان میزان بقای فولیکول را بالا برد و برای افرادی که دارای بانک موی ضعیف است، می توان از این روش استفاده نمود.

کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی به گونه ای می باشد که از ترکیب دو روش کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT استفاده می شود که در کلینیک کاشت مو ایران فیت که داری سابقه طولانی مدت و درخشانی در این زمینه می باشد با بهترین و مجهزترین دستگاه های روز دنیا توسط با تجربه ترین متخصصین کاشت مو انجام می شود. بسیاری از افراد برای انجام کاشت مو  خواستار این روش می باشند،زیرا تصور می کنند موی بیشتری با استفاده از دو روش برایشان کاشته می شود.باید به این نکته توجه داشت ،نوار برداشته شده توسطFUTو ناحیه ی بخیه شده بالا و پایین آن دیگر جهت برداشت FITوجود نداردو عوارض FUTرا هم باید قبول نمایند.

مراحل انجام کاشت مو به روش ترکیبی

با استفاده از کاشت مو به روش FUT که در کلینیک کاشت مو ایران فیت با بهترین و مجهز ترین دستگاه های روز دنیا انجام می شود نواری از پشت سر که دارای بانک موی مناسبی می باشد توسط متخصصین کاشت مو برداشته می شود که اندازه این باریکه به طول بیست تا سی و پنج سانتی متر و عرض یک تا دو سانتی متر می باشد. باریکه برداشته شده از پشت سر به قطعات کوچکتری به نام گرافت تقسیم می شوند که هر یک از این قطعات شامل یک تا 5 تار مو می باشد ودر نهایت گرافت ها به نواحی که نیاز به کاشت مو دارند منتقل می شوند. در روز دوم با استفاده از کاشت مو به روش FIT که در این روش سوزن های مخصوص ( با قطر 1 تا 0.9 میلی متر) به حدود یک سانتی متر بالاتر و پایین تر از خط بخیه ای که در کاشت مو به روش FUT ایجاد شده بود درون پوست رفته و گرافت های لازم یکی پس از دیگری برداشته می شود و در نواحی که هنوز خالی مانده است و نیاز به کاشت مو دارد منتقل می شود. در کاشت مو به روش FIT هیچ گونه برش و بخیه ای وجود ندارد. در نتیجه در کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو روش کاشت مو به روش FIT  و کاشت مو به روش FUT برای برداشت و کاشت مو بروی سر استفاده می شود.

در هر دو روش کاشت موی fitو   fut موهای کاشت شده به مدت1- 4 هفته رشد می نماید. بعد از این مدت موها دچار ریزش شده و بعد از 4 الی 6 ماه بعد از ریزش موهای کاشت شده، موها مجدد شروع به رشد می نمایند. به همین دلیل اصلاً جای نگرانی نیست. در هر دو روش این روند طبیعی بوده و اتفاق می افتد.

در برخی از افراد، ممکن است این رشد مو، قبل از 4 ماه بعد از کاشت نیز اتفاق بیوفتد. همه ی متخصصان کلینیک کاشت موی ایران فیت به این امر معتقدند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از کاشت مو، چیزی حدود 9 تا 12 ماه زمان لازم است. زیرا در این مدت بهترین تراکم مو در این بازه زمانی قابل مشاهده می باشد.

در روش کاشت مو به دو روش به دلیل آن که جلوی پیشانی دارای منطقه ای پر خون است، به همین دلیل بیشترین میزان کاشت مو در این منطقه انجام می شود و بهترین نتیجه را به همراه دارد. هر چه به سمت عقب سر می رویم، میزان کاشت و تراکم مو کاهش می یابد. زیرا قسمت های عقب سر کم خون تر می باشد. در صورتی که این مناطق کم خون، پر پشت کاشته شود، ممکن است هیچ مویی در این منطقه رشد نکند. پس بهتر است به متخصصین کلینیک کاشت موی ایران فیت اعتماد کرده و روش انتخابی آن ها را انجام دهید.

تفاوت در نتیجه کاشت مو

از جمله مهمترین تفاوت های کاشت مو بعد از تجربه و نحوه انجام کاشت مو، خط رویش شروع کاشت مو است.

افراد و مراکزی که از کمترین تجربه در کاشت مو برخوردارند، خط رویش مو را خطی صاف در نظر می گیرند، با انجام کاشت مو بدون در نظر گرفتن خط رویش مو، خطی مصنوعی و صاف روی پیشانی ایجاد می شود که کاملا غیر طبیعی است و ظاهر فرد را عروسکی و یا مصنوعی می نماید. در صورتی که در کلینیک ایران فیت، متخصصان با توجه به خط رویش مو اقدام به کاشت مو می نمایند.

در مراکزی مانند کلینیک ایران فیت که دارای بالاترین سطح تجربه هستند، با توجه به منبعی که در اختیار دارند، خط رویش را انتخاب می نمایند. زیرا در این منابع گفته شده است که خط جلوی سر نباید منظم و روی یک خط صاف قرار گیرد و کاشت مو نیز باید به طور نامنظم انجام شود تا به طور طبیعی نمود پیدا کند. شاید در گفتار این کلام به راحتی قابل انجام باشد ولی در عمل کمی با مشکل رو به رو است. کاشت مو در خط رویش موی طبیعی نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد. یکی از مزایای کلینیک ایران فیت، بالا بودن درصد رشد موها بعد از کاشت به هر دو روش داراست و همچنین موها بعد از کاشت پر پشت ترین حالت و مطلوب ترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. همچنین خط رویشی را که برای فرد متقاضی ایجاد می شود، طبیعی ترین حالت ممکن است.

موهای کاشت شده به راحتی از موهای طبیعی قابل تخشیص است. پس باید در این خصوص آمادگی کامل را فرد داشته باشد.

مشخصات موی کاشته شده

  • تراکم در موهای کاشت شده نسبت به موهای عادی کمتر است و کف سر قابل دیدن است.
  • طبیعی بودن خط رویش در جلوی سر است که در کلینیک کاشت موی ایران فیت این خط در طبیعی ترین حالت ممکن قرار دارد.
  • جنس موهای کاشت شده، ضخیم تر از موهایی است که در جلوی سر رشد می کند زیرا موهای برداشته شده برای کاشت از پشت سر برداشته شده و ضخیم تر از موهای جلوی سر است. ( ضخامت موی پشت سر آقایان به دلیل عدم دخالت هورمون در این موهاست.)
  • گرفت های برداشت شده در هر دو روش کاشت مو، هر گرافتی که به منظور کاشت برداشته می شود، بین 1 الی 5 مو دارد.
  • ۹۷/۰۲/۰۹
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی