جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

کاهش ورم پس از عمل بینی

کاهش ورم پس از عمل بینی  یکی از متداول ترین سوالاتی است که از دکتر صالح محبی پرسیده می شود ، در این مقاله به بیان نکات ساده برای کاهش ورم پس از عمل بینی می پردازیم .

متورم شدن بینی در اثر عواملی نظیر آسیب وارد شدن به بینی و یا عمل جراحی بینی رخ می دهد ، در زمان جراحی بینی اگر پوست دستکاری شود و یا برش پوست ، برش استخوان و یا برش غضروف شکل گیرد بینی پس از جراحی متورم می شود ، هم چنین در اطراف بینی التهاب ایجاد می شود .

ورم بینی در اشخاص مختلف بسته به ضخامت پوست بینی ، میزان دستکاری و نوع بینی متفاوت است ، معمولا طبق تجربیاتی که دکتر صالح محبی داشته اند پس از جراحی بینی بینی های گوشتی با پوست ضخیم دارای تورم بیشتری نسبت به سایر بینی ها می باشند .


  • روش های برای کاهش ورم بینی پس از عمل بینی :

در 7 روز اول پس از جراحی زیبایی بینی ورم بینی نسبت به سایر زمان ها بیشتر می باشد ، اما جای نگرانی نیست زیرا پس از مدتی این تورم کاهش می یابد معمولا علت این تورم در 7 روز اول پس از عمل بینی گرم بودن بینی می باشد ، برای کاهش ورم بینی در 7 روز اول پس جراحی ، جراح بینی از گچ بینی استفاده می کند .

مرحله دوم تورم بینی :

هفته شش ام پس از جراحی بینی نیز هنوز بینی متورم است ، اما در این مرحله بافت کلاژن ساخته می شود ، در این زمان حساسیت بینی به درد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، در این مدت به دلیل استفاده از چسب بینی ، تا بخش قابل توجهی می توان تورم بینی را کاهش داد .


مرحله سوم تورم بینی پس از جراحی :

معمولا تورم بینی تا یکسال به طول می انجامد ، البته نیاز به ذکراست تورم بینی ممکن است تا دو سال نیز به طول بیانجامد بسته به نوع بینی مدت زمان از بین رفتن تورم بینی متغیر است .

رعایت چه مواردی سبب کاهش تورم بینی می شود :

نگه داشتن سر به سمت بالا :

اگر شخص در 14 روز اول پس از عمل بینی سر خود را به سمت بالا نگه دارد ، به میزان قابل توجهی می تواند به کاهش تورم بینی کمک کند .

استفاده از کمپرس یخ :

در 48 ساعت اول برای کاهش ورم بینی پس ازعمل بهتر است در اطراف بینی از کمپرس سرد (کمپرس یخ ) استفاده کرد .

 اجتناب از تماس با حرارت و گرما :

نور آفتاب و گرما تورم بینی را افزایش می دهد برای کاهش این تورم نیاز است حتما از گرما و حرارت اجتناب نمایید .

رژیم غذایی صحیح :

پس از جراحی بینی توصیه می شود  رژیم غذایی صحیحی را انتخاب نمایید تا تورم بینی کاهش یابد ، بنابراین از مصرف غذاهای داغ و پرنمک پرهیز نمایید .



  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی