جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی

ارائه اطلاعات مفید درباره جراحی بینی

جراحی بینی اطلاعات فراوان و ابعاد متفاوتی دارد که می توان باکسب اگاهی از آنها به نتایج دلخواه رسید .

  • ۰
  • ۰

تغذیه بعد از جراحی بینی :

یکی از مهم ترین موارد و اقدامات پس از جراحی بینی که لازم است بعد از عمل رعایت شود ، رعایت اصول تغذیه بعد از جراحی بینی است . به منظور سپری کردن موفق دوره نقاهت و پیشگیری از بروز مشکلات پس از جراحی مراقبت های پس از جراحی به ویژه مراقبت های تغذیه ای است . تغذیه بعد از جراحی بینی به جز تشدید قوا و کمک به بهبودی زودتر ، آثار و عواقب جراحی را می کاهد و به رفع عوارض پس از جراحی کمک به سزایی می کند . می توان با کمک تغذیه مناسب کبودی ها ، التهابات و تورمات موجود را کم نمود و وضعیت عمومی بیمار را ارتقا بخشید .

تغذیه بعد از جراحی بینی

به همین دلیل مصرف غذاهای سالم و مغذی در این دوره بسیار کمک کننده و مفید می باشد .

رژیم غذایی :

اگر رژیم غذایی در دوران پس از جراحی با دقت رعایت شود ، نتایج عمل بسیار موفقیت آمیز و چشمگیر خواهد شد . و می توان موجب سرعت بخشیدن به بهبودی بیمار شد . در این نوشتار نکات مهم  رژیم غذایی و تغذیه بعد از جراحی بینی قید خواهد شد تا بیماران عزیز با رعایت آن نکات با مشکل و مانعی روبرو نشوند .

ساعات اولیه پس از جر احی بینی :

توصیه می شود تا 4 الی 6 ساعت بعد از جراحی بینی از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید چرا که دارو های بیهوشی اثراتی را ب همراه می آورند که چند ساعت پس از عمل نیز ادامه می یاید و چنانچه بیمار مواد غذایی مصرف کند ، دچار تهوع و استفراغ خواهد شد . و پس از 6 ساعت می توان برای شروع از مواد غذایی مایع استفاده نمود .

۱ روز پس از جراحی :

لازم است بیمار در روز پس از جراحی بینی ، از غذاهای سبکی همچون : سوپ ، سیب زمینی آب پز یا پخته و آبا میوه های طبیعی تغذیه کند ؛ مواد نامبرده اثرات مثبتی بر بهبودی بیمار گذاشته و می توان برای صرف مایعات از نی هم استفاده کرد.

۱هفته پس از جراحی :

بعد از سپری شدن یک هفته از جراحی ، محدودیتی برای تغذیه وجود نخواهد داشت ولی بهتر است از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن شدید دارند همچنان پرهیز شود غذهایی چون ساندویچ و گاز زدن سیب از این دسته اند . بهتر است در وعده های غذایی مواد غذایی پروتئینی و ویتامینه گنجانیده شوند تا زخم های داخلی و خارجی به سرعت مرمت شوند .

  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • دکتر جراح بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی